Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 okt 2005 22:21
ER schreef:EriC4C schreef:rechtsbijstand, voor een geschil van €125
Kan ik je niet adviseren. Maar ieder zijn meug.........

Even de polisvoorwaarden lezen voor je er een beroep op doet.
03 okt 2005 22:47
Sluit me aan bij Horn. Vergeten die 125 euro. Is even slikken, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Maar kan me wel voorstellen dat je je bekocht voelt...
En dan ook dat stemmetje dat de hele dag tegen je zegt:
En wat als het waar is?
En wat als het waar is?
En wat als het waar is?
En wat als het waar is?
En wat als het waar is?
03 okt 2005 22:52
Vanuit mijn autoverleden zeer goede ervaringen opgedaan bij Kronenburg Motorsport te Geldrop.
Uiterst korrekte eigenaar (John v. Kronenburg), ervaring opgedaan bij Bob v.d. Zijden, alwaar naar verluidt ook Karel Pellinkhof (Carly Motors) zijn eerste schreden heeft gezet.
Regelmatig rollenbanksessies gehouden, waaronder met een Porsche club.
De uiterst nauwkeurige bank (Bosch) en testruimte zijn gedurende de metingen vrij te betreden (enige voorzichtigheid is wel geboden).
Indien jullie willen wil ik wel een Porsche Forum Rollenbank Sessie organiseren.
Prijsindicatie: bij minimaal 10 auto's (max. 20) ca. € 50,00 per auto.
Ik hoor wel of er interesse is, dan zet ik wel even een topic op.
Marcel
03 okt 2005 22:53
Hey Koen,
geen leuk nieuws om te horen. Heb er toch ook mijn twijfels bij. Amai, 125 euro is ook niet van de poes.
Ik herinner me dat er op Francorchamps regelmatig een mobiele testbank komt. Een vriend van me heeft ooit daar zijn 924 laten testen. Ik geloof dat hij 50 euro betaald heeft en hij was tevreden over het resultaat.
Ik heb er ook nog een foto van :
Hier de link met meer info :
http://www.erikbotman.nl/
En daar mag je er wel bijblijven
Gr,
Rufie
03 okt 2005 23:00
Yup, tijdens vorige Spa Porschedagen stond dat mobiele ding er ook.
Vind 'm wel goed trouwens, een forumuitje naar een testbank!
03 okt 2005 23:20
911-lover schreef:Nu nog mijn moeder ompraten dat zij die op boete zich neemt (betalen zal ik wel zelf)

U hebt on line gezocht in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.
U hebt gezocht op koen:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
koen (bn.)
1 [form.] dapper, moedig
03 okt 2005 23:27
Ja , maar ik moet nog één jaartje boetevrij blijven ( hebik hier ergens al eens eerder vermeld) en dan mag ik ze terug op mijn naam nemen.
Als ik nog één boete kreeg in de vijf volgende jaren na uitspraak (al was het fout parkeren) verloor ik mijn rijbewijs voor vijf jaar en moest het erna via rijschool terug proberen te halen.
Persoonlijke afrekening van mijn ex-schoonvader (grifier op de politierechtbank) omdat ik zijn dochter heb laten betrappen en zij daardoor de rechtszaak van scheiding verloor (wilde ze niet meer na eerst alle rekeningen geplundert te hebben) .
04 okt 2005 0:01
rufie schreef: Een vriend van me heeft ooit daar zijn 924 laten testen. Ik geloof dat hij 50 euro betaald heeft en hij was tevreden over het resultaat.
Ik heb er ook nog een foto van :

Hé Rufie, ik zou die vriend maar niet vertrouwen. Hij heeft je voor de gek gehouden...
Dat is helemaal geen 924...
04 okt 2005 0:03
hahaha, ik wist dat ik die commentaar ging krijgen...maar geef toe dat dit toch mooier is om naar te kijken
04 okt 2005 0:07
das klote koen
zo blijft het nog 1 groot mysterie
en die 125 euro
mijn rechtsbijstand gaat pas vanaf 250 euro acties ondernemen
04 okt 2005 8:26
Gat in de markt:
Rollenbankje kopen en iedereen een uitdraai verkopen +10pk volgens standaard. Iedereen tevreden...
... want daar lijkt het op als ik deze posts allemaal lees. Te weinig vermogen en je bent 'opgelicht', goede resultaten en het was een 'nauwkeurige rollenbank'
04 okt 2005 9:12
hahaha...dat is wel zo ja! Als die rollenbank dezelfde 'significante afwijking' had gehad, maar dan naar boven, dan was er denk ik geen 911-lover geweest die twijfelde aan de test!

Waarschijnlijk wel de forummers hier trouwens....
04 okt 2005 9:17
912 schreef:... want daar lijkt het op als ik deze posts allemaal lees. Te weinig vermogen en je bent 'opgelicht', goede resultaten en het was een 'nauwkeurige rollenbank'
;)
Ach, als ie maar prettig rijdt toch? Is 198pk dan zo raar laag? Even serieus, het is een auto van 12 jaar oud, die redelijk "high-performance" was/is voor zijn tijd... Het ZOU toch kunnen, of niet? Lees: je hoort toch altijd dat motoren na een aantal jaren hun vermogen wat verliezen, dat een motor na revisie weer de "volle xxx pk'tjes" heeft, wat verliest een motor dan op zo'n tijd?
04 okt 2005 10:49
Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag of die 198 PK aan de wielen was of (omgerekend) aan de krukas.
Zou de waarde aan de wielen zijn... dan zou het zeker kunnen kloppen.
Standaard 239 PK. Beetje ouder: zeg 230 PK resterend. Transmissieverlies ong. 15%: 195,5 PK...
En let wel: als je dezelfde auto op drie verschillende dagen meet, dan krijg je normaliter drie verschillende resultaten. Het is nooit een 100% accurate meting.
De conclusie zou dus wel eens kunnen zijn: standaard 968 motor... No offence.
04 okt 2005 11:04
De wagen heeft nu slechts 84.000km op de teller dus dat zou zeer weinig zijn om zo'n verlies te hebben.
Die 198PK zijn idd op de wielen , maar jouw berekening klopt niet want hij heeft volgens de lijst 212 op het blok.
En alvoor de resultaten kwamen kreeg ik en mijn bijrijder een slecht gevoel en werd al gezegd door mijn bijrijder "wie weet zetten ze hemgewoon even in de garage en maken ze zelf hun printje. Rappe 125€ zonder iets te moeten doen"
Het is toch wel meer dan vreemd dat we niets mochten zien of zelfs in de buurt komen van die garage (achteraan het bedrijf).
De wagen werd door hun binnen gereden en dadelijk ging de poort terug dicht. We mochten enkel vooraan in de showroom (weinig show ;twee lege rekjes waar ooit folders in gelegen hebben, één plant op het einde van zijn leven en een E30 onder een dikke laag stof.
Verder die anderhalf uur NIEMAND gezien. Buiten één iemand die binnen kwam en het na 10 minuten terug afgestapt is omdat er niemand kwam.
Dus de omstandigheden allen deden het al twijfelachtig maken.
Ik begijp de redenering dat als het te min is het niet goed is en te veel wel , maar als een bekend iemand zich rot ellendig voelt daar zijn wagen in vergelijking met de mijne niet vooruit te branden is(ik heb ook alleen in zijn 968 gereden en hij alleen in de mijne en naderhand met z'n tweeen in de mijne) en die heeft op een andere plaats (zelfde testbank volgens Kempower) even meer dan 20 PK meer (en meer dan 100.000km meer op de teller dan ik) dan krijg je automatisch bedenkingen. Hij is zelfs met zijn wagen naderhand naar de garage gegaan om zijn wagen te laten nakijken daar het verschil zo groot was.
04 okt 2005 11:29
911-lover schreef:De wagen heeft nu slechts 84.000km op de teller dus dat zou zeer weinig zijn om zo'n verlies te hebben.
Die 198PK zijn idd op de wielen , maar jouw berekening klopt niet want hij heeft volgens de lijst 212 op het blok.
Maar ze hebben toch altijd zo'n correctie, dat je weet wat ie aan het blok doet? Of is dat die 212? (ik weet niet hoe die metingen enzo werken, dat terzijde)....
04 okt 2005 12:16
911-lover schreef:Die 198PK zijn idd op de wielen , maar jouw berekening klopt niet want hij heeft volgens de lijst 212 op het blok.
Het is maar de vraag welke berekening wel of niet klopt. 6,5% transmissieverlies is weinig. En het is door hun niet gemeten, maar geschat.
En verder kun je twee metingen die op totaal verschillende tijdstippen zijn gedaan niet zomaar vergelijken.
Ik zou zeggen: doe een tweede test en totdat je die uitslag hebt weet je gewoon niet of deze meting onjuist is.
04 okt 2005 12:25
Heb je geen uitdraai gekregen met de 'grafieken'? Daar moet een aantal basisgegevens ingevoerd worden (staan meestal boven- en/of onderaan de uitdraai). Daaruit kun je afleiden dat inderdaad jouw auto op de bank heeft gestaan en dát ie op de bank heeft gestaan; al biedt dit natuurlijk geen garanties (elk systeem is te 'flessen')...
Wat staat er op die uitdraai?
Scan 'm eens en plaats 'm... Dan kunnen we er wellicht meer 'inhoudelijk' iets over roepen...
Als je geen uitdraai hebt gekregen, maar een en anders slechts 'mondeling' te horen hebt gekregen, word ik toch wel heel achterdochtig/wantrouwend!
04 okt 2005 12:44
Edwin is je dankbaar voor de (sluik)reklame
04 okt 2005 12:46
maar wat doet die koeling aan de voorkant?
04 okt 2005 12:48
Ik denk dat Kempower gelijk heeft.
198 pk aan de wielen.
Dus "gewone" 968.
Tijd voor een nieuwe Koen.
04 okt 2005 12:50
Marco schreef:maar wat doet die koeling aan de voorkant?
Oliekoeler
04 okt 2005 12:52
Marco schreef:maar wat doet die koeling aan de voorkant?
rij-wind simuleren

.... (is nodig voor de koeling he

)
04 okt 2005 12:54
ppp 356 schreef:Marco schreef:maar wat doet die koeling aan de voorkant?
Oliekoeler

idd dat zal het zijn, verwacht bij een porsche toch zo'n ding eerder aan de achterkant
04 okt 2005 12:58
Marco schreef: verwacht bij een porsche toch zo'n ding eerder aan de achterkant
Niet bij de watergekoelde beste man
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.