Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

30 jan 2017 11:51

Reesmees schreef:Volgens mij staat er in de gebruiksaanwijzing van de dakkoffer dat de maximale snelheid met de koffer op het dak niet meer mag bedragen dan 160km/u. :scratch:

Nou dat klopt dus niet, 250 houden ze best (even) vol :mrgreen: :mrgreen:

(Maar ik zou het niet nog 's doen)

30 jan 2017 11:59

twee extra bandjes om de dakkoffer heen en gaan :drive:

30 jan 2017 12:11

Cazzo Super Veloce schreef:Nu is 250 op zich toch wel hard genoeg in NL, Hans?

Hotelletje al besproken voor de Messe in Essen :thumleft:
Keek op de site, op de dagen van de beurs prijzen verdubbeld, dat zuks mag :scratch:
En heul veul al vol :oops:

30 jan 2017 14:23

Ewout schreef:Bij mijn dak koffer staat 125 km/h, maar die gaat op de wintersport gelukkig niet mee... :cheers: :drive:

Ik laat deze dit jaar ook thuis. TOTMBO heeft dit jaar geen zin en dus alleen met jr en dat scheelt zeker qua bagage enorm! :mrgreen:

Op zondag de 26e pas weg, geen zin in drukte op de autobahn. Ff kijken of ik de 1:20 haal :wink:

30 jan 2017 14:30

Ik krijg de vakantiebagage voor 5 personen altijd met gemak in de kofferbak.
Gewoon geen overbodige zooi meenemen.

De dakkoffer is voor als mijn twee honden meegaan.

30 jan 2017 15:13

Das zielig :mrgreen:

30 jan 2017 15:15

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

30 jan 2017 15:31

Wij gebruiken de dakkoffer alleen als schoonmamma meegaat :cheesy:

Nemen geen ski's mee dus alles moet achterin passen. Ga denk ik ofwel 24e 's ochtends al rijden of 24 op 25 's nachts.

30 jan 2017 15:35

:mrgreen:
Had ik een beetje anders moeten formuleren.

Ski's moet je ook elk jaar laten waxen en slijpen. Dat kost geld en tijd. Daarnaast is het brandstofverbruik met zo'n ding op het dak fors hoger dan anders.

Wij halen onze oudste op vrijdag op uit school en rijden dan door naar een hotelletje, 5-6 uur slapen en dan op weg naar de eindbestemming. Geen file's de berg op en met ski's huren en sleutel/passen regelen ben je overal gelijk aan de beurt. :idea:

Op de terugweg rij ik altijd om half drie s'nachts de berg af, ben ik tussen twaalf en één weer thuis zonder oponthoud. :drive:

30 jan 2017 16:36

Ewout schreef:
Op de terugweg rij ik altijd om half drie s'nachts de berg af, ben ik tussen twaalf en één weer thuis zonder oponthoud. :drive:

Ja, dan is een xdrive wel zo handig. :mrgreen:

30 jan 2017 21:26

Gaius schreef:
Ehhh 120 km heb ik niet gedaan, maar de accu's helpen best flink mee om de boel van 120 naar 200 te versnellen en als je dan een tijdje doorcruised op die snelheid is de accu weer genoeg opgeladen om de volgende acceleratie te ondersteunen. Reed best fijn dus.
Als je de stand op Save Accu zet dan heb je geen ondersteuning van de elektromotor en dan moet de verbrandingsmotor flink zijn best doen.

Over verbuik kan ik niets zeggen. NIet op gelet en die parkeerplaatsen waren gisteren ook volop in 010 beschikbaar. Best handig ;-)
Hopelijk zetten die vol-elektrische niet door, want die hebben nog wel een lage bijtelling en de afstanden die deze wagens kunnen rijden worden langzaam groter en/of men begint aan het idee te wennen van een eletrische auto en kiest er straks wel voor. Tot die tijd lekker veel parkeermogelijkheden :-)

De tussenacceleratie valt zeker niet tegen :mrgreen: De Save Accu stand heb ik nog niet gevonden overigens.
Het is in feite gewoon een 320 met 270 kilo aan batterijen extra. Gemiddeld verbruik over de eerste 4000 km is 1:13. Wel 2000 km wispo zonder opladen. Volgens autoweek is fabrieksopgave 1:50. Dat zal dan bij 30 km gemiddeld zijn of zo neem ik aan :shock:

horn schreef:Was je met je schoonmoeder op vakantie ofzo? Wie rijdt er op weg naar wintersport nou 120 constant? :twisted:

In D heb je soms wel eens snelheidslimieten. En toevallig viel mijn oog er op toen ik een keer 120 reed :pale: 8)

30 jan 2017 22:30

Cazzo Super Veloce schreef:1 keer in een RS6 gereden, vorige model.
Retesnel op de rechte stukken, maar belachelijk veel onderstuur.
Dan stuurt mijn 535 echt veel beter, en ja dat voel je wel degelijk bij dagelijks sportief gebruik.

Ik zeg niet dat je het niet merkt, laten we dat voorop stellen, maar ik mag toch hopen dat het verschil in bochtsnelheid tussen een RS6 en een 'normale' 5-serie niet zo hoog zal zijn. Laten we wel wezen, de RS'en van Audi zijn geen mietjes....

En nogmaals, ja, een BMW stuurt rustiger (vind ik persoonlijk), vandaar dat mijn volgende ook weer gewoon BMW (met achterwielaandrijving) gaat worden...

30 jan 2017 23:15

Maarten schreef:
horn schreef:Was je met je schoonmoeder op vakantie ofzo? Wie rijdt er op weg naar wintersport nou 120 constant? :twisted:

In D heb je soms wel eens snelheidslimieten. En toevallig viel mijn oog er op toen ik een keer 120 reed :pale: 8)

Aha, ik schrok al. Dacht dat je de hele weg 120 km/u constant had gereden :^:

30 jan 2017 23:22

Nee hoor. Moest van de garage veel varieren in de toeren

31 jan 2017 0:02

Orange is the new black

voor mij althans

70216

M6 ingeruild M3 gekocht om onder een kleedje te zetten; dat laatste voelt nog wat onwennig

31 jan 2017 9:33

Ik zie een gat in de markt... hoge snelheidsdakkoffers ;)

31 jan 2017 10:10

@MW: Prachtige bak die M3!!

31 jan 2017 10:16

Maar je gaat em toch niet onder een kleedje zetten???
Gassen met dat ding :drive:

31 jan 2017 11:44

ubercoole kleur!

31 jan 2017 12:34

Leitner heeft er ook een tijd een paar gehad. Ubercool! Wel jammer dat ze (inderdaad) vooral als investering lijken te dienen.

31 jan 2017 17:53

Maarten schreef:Nee hoor. Moest van de garage veel varieren in de toeren

Volgens het boekje mocht je niet harder dan 160 en niet meer dan 4000 toeren draaien in de eerste 2.000 km. Ik had 150km op de teller staan toen ik vertrok naar wintersport en bij terugkomst mocht ik gassen. Heb me op heen en terugweg bijna kunnen inhouden :drive:

31 jan 2017 22:19

Afbeelding Mijn nieuwe

31 jan 2017 23:01

Oranje M3 GTS :thumleft: :drive:

Enjoy 8)

01 feb 2017 7:16

Die oranje is natuurlijk gaaf, die van ruviano zou ik zo zelf op de oprit zetten :thumleft:

01 feb 2017 8:43

Gaius schreef:Volgens het boekje mocht je niet harder dan 160 en niet meer dan 4000 toeren draaien in de eerste 2.000 km. Ik had 150km op de teller staan toen ik vertrok naar wintersport en bij terugkomst mocht ik gassen. Heb me op heen en terugweg bijna kunnen inhouden :drive:

Opmerkelijk. Moet eerlijk zeggen dat ik uberhaupt nog niet in het boekje gekeken heb op zich 8)
Gesloten onderwerp