De 911 weer mogen ophalen bij de spuiter. oogt weer strak!
Ondertussen druk met het uitzoeken van onderdelen voor de motor.
Hopelijk in de loop van volgende week alle delen binnen en kan ik aan de motor bouwen!
Vandaag druk geweest met de cabrio kap. Dankzij een behulpzaam clublid een werkplaatshandboek bemachtigd en daarmee gaan storing zoeken.
Nu bleek het verhaal van de vorige eigenaar verre van te kloppen als het om de kap gaat. Daar was wel iets meer aan gerotzooid dan enkel; hij deed het ineens niet meer...
Storing in de vergrending voorin, schakelaar defect, mechanisme zelf was mee gerotzooid (tywraps er tussen om hevels om te trekken enz.) Dit allemaal weer origineel gemaakt en afgesteld, daarna functioneerde het ver en ontgrendel mechanisme weer en is de storing weg.
Helaas gaat de kap nog maar half open. Bedrading doormeten, ecu doormeten, stekker controleren en. De potmeter van de kap opening blijkt defect. (deze morgen repareren of anders een andere meebestellen). Die omzeilt om de kap geheel te kunnen openen bij wijze van test, blijkt ook de zij afdek flap rechts kapot te zijn. Die behoeft dus ook reparatie.
Van het ineens niet meer open willen verhaal van de verkoper, heb ik nu dus totaal al 4 problemen die verholpen dienen te worden / verholpen zijn.
-Kabel van de afdekplaat defect (eerder al eens vervangen),
-potmeter defect,
-microswitch defect,
-mechanisme ontgrendeling defect/foutief afgesteld/"opgelapt".
ben toch blij dat ik dit zelf kan. Bij een specialist/dealer had dit een serieuze rekening geworden, enkel voor de kap al!
Morgen hopelijk de boel weer opbouwen (bekleding, deurpanelen, achterlichten, enz enz)
Kan niet wachten op het moment dat hij weer rijd en het mooie weer