Een goede 968, met betrekkelijk lage kilometerstand en geen omvangrijke kosten in het vooruitzicht, moet nog altijd te vinden zijn voor 20 à 25k. Zelfs August had tot enkele dagen terug nog een origineel Belgische 968 met 75k kilometers en dealerhistoriek én van de eerste eigenaar te koop staan voor 29k:
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/293981718?asrc=st|asEn August staat niet meteen bekend voor hun koopjes... Kan je bedenken wat een 964 met die historiek en kilometerstand moet kosten?
Ik denk ook dat het nog steeds een goed moment is om een 968 aan te schaffen. Je koopt een Porsche waar er maar 12.000 van zijn gemaakt en die technisch zijn tijd vooruit was. 6-bak, 305Nm koppel en dat al bij een flink lager toerental dan de toenmalige 911 (964). Kan me nog levendig de testen uit Autogids voor de geest halen waarbij de 968 de 964 C2 het nakijken gaf op circuit en dat niet 1 maar wel twee keer. Zodat racelegende en 911-fanaat Paul Frère maar eens langskwam om de jonkies te tonen hoe je met een 911 dient te rijden. Tot zijn verbazing was ook hij sneller met de 968...
Trouwens tot die vaststelling was een Frans magazine midden jaren '80 ook al gekomen. Ze trokken met de 911 3.2 (231 pk) en de 944 Turbo (220 pk) naar 9 Franse circuits, op 8 circuits was de 944 Turbo sneller...
En dan spreken we nog niet van de interieurruimte (mooie koffer, flinke beenruimte, pedalen die recht voor jouw staan en niet schuin en ook een middentunnel om je elleboog te laten rusten), het gematigde verbruik en die geweldige wegligging. Heerlijk om mijn CSje zich evenwichtig rond een bocht te voelen draaien, net mooi beheersbaar op de gripgrens.
Kopen zo'n klassieker in spé!