Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
09 maart 2017 23:24
Vooral in een lange doordraaier, bijv de snelweg af wat los en deinend aan de voorkant.
Ken ik toch niet van mijn BMW's. Zal vast te maken hebben met de gewichtsverhouding.
10 maart 2017 8:19
Klopt. Mijn 997 ligt in vergelijk met mijn 964 al weer veel beter op de weg maar er ligt nog steeds een flinke motor achterin de auto.
Dat geeft een bepaald rijgedrag.
Mijn 5-serie heeft dat niet.
10 maart 2017 9:37
Ik rij dagelijks met mijn 991 met sportonderstel veel kilometers. Voor mij biedt dit voldoende comfort op de rechte stukken en bij een ritje door de Alpen kan ik hem door de bochten denderen als ware het mijn vroegere GT3. Niks zoekerigs gevoeld afgelopen 50.000 kilometer. Mijn 964 Cup replica heeft een geweldige wegligging op het circuit maar is kneiterhard. Op Assen bij het stukje Meeuwenmeer/Ramshoek moet ik de uitgaande vering wel goed hebben afgesteld om (bij inderdaad een legere tank) niet dan een onveilig zoekerig gevoel te hebben. Een krappe bocht als Strubben is geweldig voor onze 911jes waar je puur op tractie met de specifieke kenmerken van 'motor achterin' met een licht aangepaste rijstijl het maximale voordeel hiervan kan benutten.
Ergo; ik zou eens iemand naar je dempers laten kijken als het te zoekerig aanvoelt.
10 maart 2017 10:00
De GTS waar ik in reed had nog geen 15Kkm gereden. Aan de dempers zal het niet gelegen hebben waarbij ik nogmaals wil aantekenen dat het niet slecht was, maar minder strak dan de 981S. Denk dat de motorpositie de grootste oorzaak is.
10 maart 2017 17:09
Ik heb met mijn 997 hele stukken autobahn gereden met snelheden tussen de 180-250 km/h en mij geen moment onveilig gevoeld.
Het is alleen anders rijden in een auto met de motor voorin.
10 maart 2017 19:01
Welke heeft dan de motor voorin?
10 maart 2017 19:16
Mijn BMW
10 maart 2017 19:22
zo een beetje alle auto's hebben de motor voorin
10 maart 2017 19:34
Alleen niet die 981S waar het over ging.
10 maart 2017 19:44
Wij hadden het over 997 tov BMW.
De 981S heeft een middenmotor
10 maart 2017 20:12
Je had wel gezien dat je hierna poste toch ...
Brulaap schreef:De GTS waar ik in reed had nog geen 15Kkm gereden. Aan de dempers zal het niet gelegen hebben waarbij ik nogmaals wil aantekenen dat het niet slecht was, maar minder strak dan de 981S. Denk dat de motorpositie de grootste oorzaak is.
Voor het eerst dat ik hoor dat de 981S een midden motor heeft. Ik leer hier iedere dag wat.
10 maart 2017 20:18
Zeker.
Zoals Porschenot al opmerkte hebben de meeste auto's de motor voorin. De uitlaat zit alleen meestal achter en dan lijkt het of ie de motor achterin heeft omdat daar het meeste geluid vandaan komt.
Ik begrijp je verwarring hoor
10 maart 2017 20:27
Ik snapte al niet waarom mijn 911 slechts één versnelling vooruit heeft en maar liefst 6 achteruit. Ding liep ook voor geen meter.
Blijkt de motor gewoon achterin te zitten in plaats van voor.
10 maart 2017 23:18
Gelukkig had je 1 ruitenwisser voor en 2 achter
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.