Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
12 maart 2017 9:07
Pascal schreef:... Zonnedakje wel...wel in elk geval, super
Ik heb in de 1 een zonnedak. Bij geheel open op de snelweg ruist het behoorlijk (ondanks de winddeflector).
De kantelstand is trouwens top!
12 maart 2017 12:51
Gaius schreef:Ben geloof ik niet de enige die de BMW Navi pet vind. Nu zijn de ingestelde POI's voor een deel verdwenen. Lijkt toch al vaak of ik die telkens opnieuw moet instellen. Really sucks. De POI met laadstroompunten krijg ik al helemaal niet meer te zien. Tips anyone hoe deze te herstellen?
De Beamer heeft hetzelfde vermogen als mijn Ghibli van weleer. De bekende Italiaanse techniek kon zichzelf ook herstellen

Blijkbaar heeft systeem weer connectie kunnen maken en de POI's zijn weer terug
12 maart 2017 12:53
Heeft iemand real live ervaring met d BMW kleur carbon zwart metallic? Vlgs de dealer is het meer een soort diep donkerblauw en niet helemaal zwart. Klopt dat een beetje?
12 maart 2017 13:18
Kan iemand me een plezier doen die kan fotoshoppen en de velgen van mijn bmw 550i in gunmetal kleuren, tx
12 maart 2017 14:06
Enguess schreef:Heeft iemand real live ervaring met d BMW kleur carbon zwart metallic? Vlgs de dealer is het meer een soort diep donkerblauw en niet helemaal zwart. Klopt dat een beetje?
Dat klopt inderdaad. Meestal staat er wel eentje bij de dealer, maar ook op het stukje gespoten demo metaal kun je het best goed zien.
Ik zou het overigens zwart noemen, met een blauwe gloed afhankelijk van de lichtinval.
12 maart 2017 14:10
Marcel schreef:Kan iemand me een plezier doen die kan fotoshoppen en de velgen van mijn bmw 550i in gunmetal kleuren, tx
Shoppen is niet mijn ding. Wel een Carbon Black met ferric grey velgen gevonden via google. Is helaas geen sedan.
http://forum.bmw5.co.uk/gallery/image/5176-carbon-black-with-ferric-grey/
12 maart 2017 14:24
Thanks Gaius
12 maart 2017 15:06
molen934 schreef:dobbelsteen schreef:Idd ik vind die keyless start nogal zinloos, je moet toch sowieso je sleutel vastnemen om de auto te openen/sluiten. Dan kan je evengoed de sleutel er in steken ook om hem te starten.
Toch niet
Als je hand bij de handgreep komt gaat hij open, even je hand erop liggen en hij sluit

Bij een 1 zit keyless entry bij de keyless start/stop.
12 maart 2017 15:08
@Carbon zwart: het enige voorbeeld dat ik kan geven is deze:

Is van mijn motor, in carbonzwart gespoten. Hier kun je de blauwe gloed goed zien. Alleen bij zonlicht erop die gloed, verder "zwart metallic"
13 maart 2017 2:44
Ja, goed te zien zo. Thanks!
13 maart 2017 8:23
Brulaap schreef:molen934 schreef:dobbelsteen schreef:Idd ik vind die keyless start nogal zinloos, je moet toch sowieso je sleutel vastnemen om de auto te openen/sluiten. Dan kan je evengoed de sleutel er in steken ook om hem te starten.
Toch niet
Als je hand bij de handgreep komt gaat hij open, even je hand erop liggen en hij sluit

Bij een 1 zit keyless entry bij de keyless start/stop.
Sinds de facelift dan? Collega's van mij hebben de pré facelift en moeten gewoon allemaal de deur met de AB openen. Maar starten gaat dan zonder dat de sleutel er in hoeft.
Het zou me nu wel verbazen dat de keyless entry standaard op de 1 zit, want bijvoorbeeld in de UK kan je veel auto's met keyless entry niet meer verzekeren tegen diefstal.
13 maart 2017 9:16
dobbelsteen schreef:Sinds de facelift dan? Collega's van mij hebben de pré facelift en moeten gewoon allemaal de deur met de AB openen. Maar starten gaat dan zonder dat de sleutel er in hoeft.
Het zou me nu wel verbazen dat de keyless entry standaard op de 1 zit, want bijvoorbeeld in de UK kan je veel auto's met keyless entry niet meer verzekeren tegen diefstal.
Standaard uitvoeringen verschillen van land tot land. In UK zit stuur ook nog eens op verkeerde plek
Geloof overigens ook niet dat keyless entry standaard is en dat je daar gewoon voor moet bijbetalen.
Zoals brulaap volgens mij al zei: handig als je keyless kunt starten en deur openen. Een van de twee opties voegt niet zoveel toe, omdat je dan toch je sleutel moet zoeken.
13 maart 2017 13:55
Enguess schreef:Ja, goed te zien zo. Thanks!

Deze zou ook Carbonzwart zijn.
Azurite zwart is ook mooi, nog iets blauwer.
13 maart 2017 14:14
Bij mijn 1 (Centenial) was keyless entry niet standaard, wel de St-St.
En zoals hier boven aangegeven: beide of niets is OK.
13 maart 2017 14:47
Waarom Carbonzwart nemen als je ook een echte blauwe kunt krijgen?
13 maart 2017 15:41
Dat gaat helaas niet. De m550i is er niet in "gewoon" donkerblauw.
Ik heb inmiddels carbon zwart gekozen.
13 maart 2017 15:59
@Ewout: Omdat carbon-schwarz een van de mooiste kleuren van BMW is !
En dat vind Enguess dus ook, zie ik

. Gefeliciteerd alvast met de BMW.
13 maart 2017 16:23
Ga ik ook doen, is echt een top kleur! Vorige week de 540i meegehad, wat rijden, echt top!
13 maart 2017 16:33
@ Enguess; Individual en dan interlagos blauw...
kwijlkwijlkwijl
Carbon ook mooi trouwens
13 maart 2017 16:52
Of Individual en dan Mondstein
13 maart 2017 16:53
minics schreef:@Ewout: Omdat carbon-schwarz een van de mooiste kleuren van BMW is !
En dat vind Enguess dus ook, zie ik

. Gefeliciteerd alvast met de BMW.
Het is zeker een mooie kleur!
Dat komt omdat het bijna blauw lijkt...
13 maart 2017 17:03
Marcel schreef:Heb met de 550i uiteraard ook comfort acces, helemaal super, sleutel komt nooit uit je zak. En bij sluiten gewoon weglopen of even de ribbeltjes op de klink aanraken, man wat werkt dat mooi, zoals de rest ook, wat een auto......
Ja, jij was ook niet veel gewend he.
13 maart 2017 20:34
Brulaap schreef:Bij mijn 1 (Centenial) was keyless entry niet standaard, wel de St-St.
Keyless start is standaard, keyless 'open' is Comfort Access... Kost 595 Euro extra op een 1-serie... Of in een pakketje krijg je er gelijk wat toeters en bellen bij
13 maart 2017 21:45
Kakkers

Ik heb Key start en Key entry. Standaard.
13 maart 2017 22:53
Pascal schreef:Brulaap schreef:Bij mijn 1 (Centenial) was keyless entry niet standaard, wel de St-St.
Keyless start is standaard, keyless 'open' is Comfort Access... Kost 595 Euro extra op een 1-serie... Of in een pakketje krijg je er gelijk wat toeters en bellen bij

Klopt
Fijne auto. Zal hem wel gaan missen.