Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

03 okt 2005 23:00

Robert schreef:Bij een positieve aankoopkeuring zal ik zelf geen moeite hebben om het bedrag van 5000.- (lijst Pascal) terug te brengen naar circa 2000,-

Uit eigen ervaring: dan kom je dus binnen de kortste keren € 3.000,- tekort! :oops: :cry:

04 okt 2005 0:42

De latere 3.2 's (1987-89) zijn technisch erg lekkere en betrouwbare auto's.
Als je er een koopt die niet uit de US is geimporteerd weet je ook zeker dat er de Nikasil cilinders op zitten van Mahle en niet de slechtere van Kolbenschmidt (naar USA is een mix van beide types geleverd).

Hans Bos (hansbos.nl) heeft een erg mooie 964 staan voor een hele scherpe prijs, je moet het alleen niet erg vinden dattie paars is....
Gewoon eens in een 3.2 en een 964 gaan rijden voro het vergelijk.

Succes !

Ik heb mn 3.2 nu 6.5 jaar en ben er nog steeds heel erg happy mee.

04 okt 2005 0:43

JanH welkom: een 3.2 met G50 of 915 bak... dat moet lukken :wink: (gebruik even de zoekfunctie, is al een hoop over gezegd, hier bijvoorbeeld)

Zo zie je maar, op het onderonsje van de heren na, dat je zo gevoelvol onderbrak :lol: blijkt maar weer: KRKB'tje.

Kijken - rijden - keuren - beslissen.

Keuring is niet zaligmakend - hier al 100x gezegd - je kan helaas niet IN het blok kijken. Alles is aan slijtage onderhevig, maar alles is ook vervangbaar. En wat vervangen is kunnen ze op een aankoopkeuring ook redelijk goed zien, zeker icm historie.
En met de aankoop van een auto die ouder is dan 15 jaar (want daar praat je over) weet je het nooit zeker. De een rijdt 5 jaar probleemloos en de ander kan een week na de aankoopkeuring zijn blok open laten trekken.

Het blijft een gok. Je kan je kansen beinvloeden, maar het blijft een gok. Maar wel een mooie... 8) 8)

04 okt 2005 18:01

Amen :D

04 okt 2005 20:25

BJ964 schreef:Amen :D


Afbeelding Afbeelding

04 okt 2005 20:29

"Zalig zijn de vreedzamen.."...Jesaja.. 8)


..om maar even wat nutteloze info te spuien in dit gelovige draadje.. :wink:

04 okt 2005 20:40

Ja je moet wat op de dinsdagavond :lol:

05 okt 2005 13:03

Ik moet zeggen dat ik een hoop wijzer ben geworden. EN mijn besluit staat nu helemaal vast, ik ga op zoek naar een 3.2. Ik laat jullie weten hoe en wat er gaat gebeuren, maar bedankt voor jullie hulp!

Ciao! Jan

05 okt 2005 13:08

JanH schreef:Ik moet zeggen dat ik een hoop wijzer ben geworden. EN mijn besluit staat nu helemaal vast, ik ga op zoek naar een 3.2. Ik laat jullie weten hoe en wat er gaat gebeuren, maar bedankt voor jullie hulp!

Ciao! Jan

goede keuze 8)
hier staan mijn ervaringen, wellicht eens leuk om te lezen op een regenachtige middag

06 okt 2005 15:25

@ Marco, looking good!! Zou hem ook zo gekocht hebben!

Alleen ja, een 3.2 vinden onder de ton... Denk dat ik meer kans heb om de loterij te winnen ;)

Heb er overigens wel gezien dat Theo Jansen uitverkoop houdt, is dat wat, die zaak bedoel ik?

06 okt 2005 18:15

JanH schreef:
Alleen ja, een 3.2 vinden onder de ton... Denk dat ik meer kans heb om de loterij te winnen ;)


Geef mij een ton en je krijgt twee 3.2-tjes van mij er voor terug... :wink:

Staar je nou niet blind op de kilometerstand. Een 20 jaar oude auto met minder dan 100.000 km gereden... je betaalt er veel voor en het is echt geen garantie dat de auto goed is. Vandaag las ik bij Frank Schmidt de 911&Porsche World waar het verhaal van Peter Morgan (die verstand van zaken schijnt te hebben...) over de twee 993's die meer dan 280.000 km hadden gelopen. Ik had nog eeb kopietje willen maken, maar helaas vergeten. Maar de kern van het verhaal was dat een auto die dagelijks wordt gebruikt vaak in een betere toestand verkeert dan een auto die af en toe wordt gebruikt, ook al heeft de eerste een hogere kilometerstand.

Om de slogan van Elsevier maar te gebruiken: laat je niets wijsmaken.

Ten aanzien van Theo Jansen: staat goed bekend. Maar ik vind hem te hoge prijzen vragen. Ten aanzien van de aanbiedingen geldt wel dat het normale prijzen zijn.

Bij Carlo van Krey staat ook een mooie 3.2 (de donkerblauwe). 234.000 km gelopen, maar... zie boven. De andere die hij heeft staan heb ik niet zo goed bekeken, dus kan ik weinig over zeggen. Één van die anderen heeft kennelijk maar 130.000 km gelopen (want ik kan vaak typen als Brugman, de meesten willen er niet aan dat de kilometerstand maar een klein deel van het verhaal is). Een cabriolet, weet niet of je dat zou willen.

06 okt 2005 18:48

Staar je nou niet blind op de kilometerstand. Een 20 jaar oude auto met minder dan 100.000 km gereden... je betaalt er veel voor en het is echt geen garantie dat de auto goed is. Vandaag las ik bij Frank Schmidt de 911&Porsche World waar het verhaal van Peter Morgan (die verstand van zaken schijnt te hebben...) over de twee 993's die meer dan 280.000 km hadden gelopen. Ik had nog eeb kopietje willen maken, maar helaas vergeten. Maar de kern van het verhaal was dat een auto die dagelijks wordt gebruikt vaak in een betere toestand verkeert dan een auto die af en toe wordt gebruikt, ook al heeft de eerste een hogere kilometerstand.


Kom maar eens keer kijken naar mijn bijna 20 jaar oude turbo met 89000 km op de teller, dan zie je het verschil wel.

06 okt 2005 18:54

Mag ook naar die van mij met 55k op de teller komen kijken, 11 jaar oud. :wink:

06 okt 2005 18:56

michael schreef:
Kom maar eens keer kijken naar mijn bijna 20 jaar oude turbo met 89000 km op de teller, dan zie je het verschil wel.


Mijn punt is niet dat auto's met hoge kilometerstanden altijd beter zijn, maar dat auto's met hoge kilometerstanden niets onder hoeven te doen voor auto's met lage kilometerstanden. En DUS: dat je gewoon een goede moet kopen en die kan zowel een hoge als een lage kilometerstand hebben.

Ook auto's met een hoge kilometerstand kunnen er prachtig uitzien.

06 okt 2005 20:17

Het ligt er volgens mij ook aan met welk doel je de Porsche wilt kopen: als je van plan bent er nauwelijks in te gaan rijden, dan kan ik me voorstellen dat je er een wilt kopen die tot die tijd ook nauwelijks is bereden en in toonzaalstaat ;) is. Koop je de Porsche echter, zoals ik, om mee te gaan rijden, dan doet die perfecte optische staat er wellicht minder toe. Mijn 911 is niet in toonzaalstaat [heb er i.t.t. vele anderen geen probleem om dat eerlijk te zeggen], maar is [ook eerlijk gezegd] zowel optisch als technisch in een (zeer) goede staat voor een exemplaar met ervaring, van die leeftijd en met die km.stand.

06 okt 2005 20:38

EriC4C schreef:Mijn 911 is niet in toonzaalstaat [heb er i.t.t. vele anderen geen probleem om dat eerlijk te zeggen], maar is [ook eerlijk gezegd] zowel optisch als technisch in een (zeer) goede staat voor een exemplaar met ervaring, van die leeftijd en met die km.stand.

Daar heb ik overigens ook nooit problemen mee gehad om dat te zeggen!
Dacht altijd dat ik zo'n beetje de enige (hier) was die er zo (nuchter) tegenaan keek...... :wink:

06 okt 2005 20:49

Rob Herfst schreef:Dacht altijd dat ik zo'n beetje de enige (hier) was die er zo (nuchter) tegenaan keek...... :wink:

nee hoor, maak je geen zorgen

06 okt 2005 21:37

Rob Herfst schreef:Dacht altijd dat ik zo'n beetje de enige (hier) was die er zo (nuchter) tegenaan keek...... :wink:

Nou vooruit, als het dan toch de avond is om zaken uit de taboesfeer te halen :^:, nog zo'n vergelijkbare ;):
De grenzen van mijn 911 liggen verder weg dan die van mezelf. :salut:

06 okt 2005 21:51

EriC4C schreef:De grenzen van mijn 911 liggen verder weg dan die van mezelf. :salut:
He, da's niet eerlijk, da's mijn uitspraak! ;)

(ook mijn 911 is niet perfect, mag het, het ding is 22 jaar oud!)

07 okt 2005 8:10

EriC4C schreef:Koop je de Porsche echter, zoals ik, om mee te gaan rijden, dan doet die perfecte optische staat er wellicht minder toe. Mijn 911 is niet in toonzaalstaat [heb er i.t.t. vele anderen geen probleem om dat eerlijk te zeggen], maar is [ook eerlijk gezegd] zowel optisch als technisch in een (zeer) goede staat voor een exemplaar met ervaring, van die leeftijd en met die km.stand.


Idem. Mijn auto verkeert ook in een uitstekende staat voor een auto van 15 jaar en met bijna 190.000 km op de teller.

07 okt 2005 8:15

EriC4C schreef:Nou vooruit, als het dan toch de avond is om zaken uit de taboesfeer te halen :^:

Whoow, Eric komt ff uit de kast gisteravond! :lol: :wink:

07 okt 2005 10:45

paSCal schreef:
EriC4C schreef:De grenzen van mijn 911 liggen verder weg dan die van mezelf. :salut:
He, da's niet eerlijk, da's mijn uitspraak! ;)

:shock: ..... maar dan geldt dat dus ook voor jou. ;) :lol:

07 okt 2005 10:48

paSCal schreef:
EriC4C schreef:De grenzen van mijn 911 liggen verder weg dan die van mezelf. :salut:
He, da's niet eerlijk, da's mijn uitspraak! ;)

Dus Eric en Pascal hebben nog nooit een slipper gemaakt c.q. zijn nog nooit uit de bocht gevlogen?
:wink:

07 okt 2005 10:58

Nicolò schreef:
paSCal schreef:
EriC4C schreef:De grenzen van mijn 911 liggen verder weg dan die van mezelf. :salut:
He, da's niet eerlijk, da's mijn uitspraak! ;)
Dus Eric en Pascal hebben nog nooit een slipper gemaakt c.q. zijn nog nooit uit de bocht gevlogen? :wink:
Slipper -> jawel hoor...

Maar zowel Eric als ik (gok ik) hebben over het bewust de grenzen van de auto opzoeken... Ik reed op Zolder, die dubbele bocht, als je een aantal rondjes op een dag draait, kun je jezelf steeds verder pushen... Toen merkte ik aan mezelf, dat de auto het wel kon, maar ik in "het echte leven" dit nooit zou doen.... :cheesy:

07 okt 2005 11:13

Nicolò schreef:Dus Eric en Pascal hebben nog nooit een slipper gemaakt c.q. zijn nog nooit uit de bocht gevlogen?
:wink:

Kijk, dat raakt nou precies de intentie van mijn "bekentenis" ..... ligt een slippertje aan de capaciteiten van de 911 :?: ..... of aan de capaciteiten van de bestuurder :?: :!: 8)
Plaats een reactie