Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: tip naar handgeschakeld conversie? heilig schennis?

14 apr 2017 10:11

Cazzo Super Veloce schreef:993 4S tip bestaat niet.
Is de laatste echte mannen Porsche.


Tis ook echt altijd t zelfde liedje met jou he :lol: Doe je t wel veilig? met je echte mannenauto? :mrgreen:

Re: tip naar handgeschakeld conversie? heilig schennis?

14 apr 2017 10:28

Voorspelbaarheid is ook een kwaliteit 8)

Re: tip naar handgeschakeld conversie? heilig schennis?

14 apr 2017 23:22

Imho zeker waardevolle info. 996 en 997 Carrera 2 en 4 inderdaad in overvloed, maar een mooie Turbo met niet teveel KM's en een goede historie.. Stel je vindt er alleen een met een 'tip' en je wilt een handbak.. zeker het overwegen waard.

Dat iedere motor in ieder model past is ook nieuw. Velen roepen dat iets niet kan, totdat iemand het gewoon doet.
Ik begreep van Michel dat je ook een 997 DFI blok (zonder het tussenas probleem) in een 996 kunt lepelen.

En een 3,4 (met een kortere slag dan de 3,6 en minder gevoelig voor invreten) kunt voorzien van een 3,6 cil.kop. Correct me if I'm wrong, maar deze heeft tammere nokkenassen, maar wel grotere kleppen en dat blijkt heel goed te combineren met een 3,4 onderblok. Resultaten op de dyno testbank bevestigen dat beeld. :res:
Laatst bijgewerkt door 996Tom op 16 apr 2017 22:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: tip naar handgeschakeld conversie? heilig schennis?

15 apr 2017 0:52

996Tom schreef:Imho zeker waardevolle info. 996 en 997 Carrera 2 en 4 inderdaad in overvloed, maar een mooie Turbo met niet teveel KM's en een goede historie.. Stel je vind er alleen een met een 'tip' en je wilt een handbak.. zeker het overwegen waard.

Dat iedere motor in ieder model past is ook nieuw. Velen roepen dat iets niet kan, totdat iemand het gewoon doet.
Ik begreep van Michel dat je ook een 997 DFI blok (zonder het tussenas probleem) in een 996 kunt lepelen.

En een 3,4 (met een kortere slag dan de 3,6 en minder gevoelig voor invreten) kunt voorzien van een 3,6 cil.kop. Correct me if I'm wrong, maar deze heeft tammere nokkenassen, maar wel grotere kleppen en dat blijkt heel goed te combineren met een 3,4 onderblok. Resultaten op de dyno testbank bevestigen dat beeld. :res:


De DFI motor nog niet in een 997 gemonteerd, wel enkele 3.8 motoren uit de 997 types.
Het klopt dat de 3.4 met 997 of 996 3.6 cilinderkoppen en juiste mapping flink presteert, ver boven verwachting eigenlijk. Door de kortere slag wil hij lekker soepel de toeren in en levert ook een mooi koppel..360nm koppel en 40 pk meer vermogen, gemeten aan de wielen.
Het is heel leuk om nieuwe combinaties te proberen, er is veel leuks mogelijk.
Zo mochten we onlangs een 996 mk1 voorzien van een motor naar wens (veel koppel en vermogen)en hebben we een 3.8 onderblok gecombineerd met de 3.4 cilinderkoppen die we hebben verbeterd , diverse gt3 delen zoals gasklep en gedeelte van het inlaat traject. Deze motor levert ongeveer wat een standaard 997 3.8 ook presteert. Wel moesten we de wegligging verbeteren wegens het omhoog komen van de neus, we hebben een ohlins schroefset gemonteerd. De originaliteit is ver te zoeken maar hij rijdt wel echt heel lekker :drive:

Re: tip naar handgeschakeld conversie? heilig schennis?

24 mei 2017 14:14

Ik heb mijn tiptronic auto door Resto laten ombouwen tot handbak.

Blijkbaar was ik de eerste die deze grote stap aandurfde. Het lijkt een ingrijpende transformatie, eigenlijk is het dat misschien ook wel, en zeker wat betreft de rijsensatie!!! Maar het kan dus zonder problemen.

De eerste 400km zitten er reeds op. Over mijn beweegredenen, ervaringen en wat randinformatie zal ik binnenkort een nieuw topic openen in in de rubriek 'Projecten'.

Maar nu eerst nog wat inspiratie opdoen en genieten van de nieuwe dynamiek!

Edit: linkje naar het bewuste topic in Projecten toegevoegd.
Plaats een reactie