Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
14 maart 2016 21:18
Mijn visie:
De kosten die je kwijt bent aan eigen risico, leenauto, rompslomp e.d. na een schade zijn veelal hoger dan het verschil in aankoopbedrag tussen de juiste en banden met een andere codering.
Kortom:
Ik bezuinig nooit op de banden; ik probeer ze wel zo voordelig mogelijk te kopen (meestal via internet).
Doorrijden tot 1,6mm profieldiepte?
No way.
15 maart 2016 6:54
Als conti niet meer leverbaar is, dan maar Michelin? Heb ik achter ook gedaan.
15 maart 2016 9:50
Deze optie is mij ook reeds aangeboden. De Conti's voor erop laten (4 mm) en Michelin PS2 N3 achterop leggen. Ik heb geen idee wat het effect op het rijgedrag in de praktijk zal zijn. Ik kan vast niet op de goedkeuring van de PF Bandenpolitie rekenen
15 maart 2016 16:51
Heb zelf geen C4, dus hopelijk krijg ik hier Forumontheffing voor
30 maart 2016 10:35
Ook ik ben om deze reden over gestapt op Michelin. Niet ontevreden al heb ik nog geen goed zicht op de slijtage.
04 apr 2016 14:51
De Michelin PS's zijn gemonteerd. Eerste indruk is prima vwb grip, balans maar ook geluid....
04 apr 2016 20:08
Heb op mijn 964 een tijdje met die combinatie gereden
Voor conti SC2 n1
Achter michelin PS2 n3
Dat was geen groot succes. Ik vond de auto er onrustig mee, vooral op de snelweg beetje zoeken de hele tijd, ook na uitlijnen nog.
Voor ook michelins gemonteerd en toen was het goed.
Dus als je merkt dat het minder fijn rijdt,...? Dat zou best eens kunnen
11 apr 2016 22:20
Heb ook maar gekozen voor Michelin PS2 N3 (voor en achter) worden 30 April gemonteerd.
Koebel en Alfa Male nog steeds tevreden
17 apr 2016 15:16
Mijn broer heeft hetzelfde probleem met zijn 993, de Conti's (Sportcontact 2) zijn ook hier in België niet meer te verkrijgen... Hij denkt eraan over te schakelen op Toyo Proxes T1 Sport. Ik heb deze laatste ook onder mijn 968 CS steken en ben er erg tevreden van, bieden zowel uitstekende grip in het droog als goede grip in de regen en zijn (bij mij alvast) redelijk slijtvast. Deze hebben geen N-codering, maar als ze goed presteren onder mijn CS vermoed ik dat ze dat ook zullen doen op de 993 (ook al heeft die laatste meer gewicht op de heupen).
21 apr 2016 21:01
Het antwoord van Porsche
Pirelli made by Walther
07 mei 2016 15:25
Heb er inmiddels al de nodige KM's opzitten, in verschillende weersomstandigheden, snelweg en binnendoor, etc.... De combi rijdt echt prima, dus wat mij betreft geen reden om dit niet aan te durven.
Zodra voorbanden aan vervanging toe zijn, dan gaan er wel Michelins op (heb wss ook geen keuze

).
So far so good
08 mei 2016 16:07
Ik heb nu +/- 1000km met de SC N2 codering gereden en:
Heerlijk stil tov Michelin pilot SX banden, maar die waren eigenlijk te oud en daardoor hard.
Verder merk ik niks, ook omdat ik de grens niet opzoek....en ik vind het best zo...
26 mei 2016 23:19
Vandaag zijn rondom Michelin's gemonteerd i.p.v. de Continentals. De Conti's zaten er op
vanaf aanschaf (5 jaar geleden) en had tot vandaag dus geen idee wat het verschil zou zijn.
Eerste indruk : veeeel comfortabeler en stiller. Vorig jaar Bilstein dempers en H&R veren
laten monteren, hierdoor werd e.e.a. zowiezo stugger, maar dit wordt door de nieuwe banden
voor een deel gecompenseerd. De oude achterbanden zaten er al een jaar of 6 onder en
die Conti's gaan werkelijk een eeuwigheid mee, maar blijken dan ook van eikenhout te zijn
t.o.v. de Michelin's.
Maar dit zijn pas eerste ervaringen, niet meer dan 25 km. gereden naar huis. Komende zondag
tijd voor vakantie, dan komen er een paar duizend km. bij en kan ik er meer over vertellen.
Nu waardeer ik de Bilstein B6 dempers ook meer. In combinatie met de oude banden wellicht
iets te stug, nu nagenoeg perfect. Geeft maar weer eens aan hoe belangrijk banden zijn !
Ik ga hier niet verkondigen dat Michelin zaligmakend is. In mijn werkende leven heb ik echter
vaak ervaren dat berijders die problemen / klachten over banden, trillingen, geluid enz. na
montage van Michelin's nooit meer terug zijn gekomen.
Mijn DD rijdt al 10 jaar op Michelin, ik vrees dat de 964 ook die kant op gaat.
26 mei 2016 23:36
Vorige week ook 2 Michelin PS2 N3 laten monteren.
255-40-17 . kosten 185 euro incl. montage en balanceren.
Wat betalen jullie hiervoor?
Voor mag nog een jaartje wachten.
Heb liever onderstuur dan overstuur.
06 apr 2017 18:55
Zit net even alle verhalen omtrent de banden door te lezen. Zit eigenlijk met hetzelfde probleem, achterbanden (continental sport N2) voor mijn 964 c4 zijn aan vervanging toe, voor zijn de banden nog redelijk goed. Begrijp dat voorlopige combi met alleen vervangen achter voor Michelin niet tot problemen leid ? Ben benieuwd of iedereen er nog het zelfde over denkt...
06 apr 2017 19:05
Ik wel, 2 merken op een C4 paktje bij mij slecht uit
17 apr 2017 10:04
Ik zat ook met hetzelfde: heb een 964 C2 en had conti met n codering waarvan de achterbanden aan vervanging toe waren, maar de voorbanden hadden nog meer dan 5mm. Uiteindelijk besloten achter de sportcontact 3 te laten monteren. Dit weekend goed uit kunnen proberen: rijdt ok, je merkt dat de wang iets zachter is, in bochten is dat prima, op de snelweg zwabbert ie op hogere snelheden ietsje meer.
05 mei 2018 13:27
Weer wat kilometers gemaakt na de winterstop, maar ik vind die sport contact 3 achter toch niet echt wat.... de wang is echt te zacht en je voelt m steeds over de wang rollen / zwabberen. De sc2 met n codering zijn nog steeds niet leverbaar zie ik. Ik zal eens informeren bij conti of ze überhaupt nog in een prodcutieplanning staan, anders tijd voor 4 andere banden met n codering.
05 mei 2018 13:32
Wat meer druk opzetten 3.0 ipv 2.5.
05 mei 2018 22:42
Zwabberen kan ook aan de combinatie van voor en achterbanden liggen. Mijn 964 was ook onrustig met conti s voor en michelin achter. Voor ook michelins erop en toen was het weer goed, beter zelfs dan ik met de conti s was gewend.
07 mei 2018 10:59
Voor heb ik conti’s met n codering, dus ik heb een gokje genomen om dan maar de conti sc3 zonder n codering achter te zetten bij gebrek aan de conti sc2 n2.... dus de banden zijn redelijk gelijk, ik had idd al gelezen dat 2 merken de wegligging echt negatief kan beïnvloeden.
Bandenspanning heb ik idd al wat hoger staan, rond de 2,8. Zal t nog ietsje verhogen voor ik er 4 Michelins opgooi.
07 mei 2018 11:33
Conti SC3 met N codering zijn de wanden anders gevlochten specifiek voor Porsche (steviger).
Dus aanrader om altijd met N codering te rijden, dan wel met banden met verstevigde wanden.
https://www.bandenleader.nl/advies-band ... en-porsche
09 mei 2018 22:57
Voor mij sws altijd Michelin boven Conti.
Heb wat tegen die Conti's gekregen na een paar keer cuppen/lawaai onder de daily's .
10 mei 2018 8:48
Ja, zo ieder zijn verhaal.
Hier net 4 nwe Conti's onder de mijne de andere mijne draait ook met Conti's en bevalt goed.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.