Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: Hoe sluiten jullie de druppellader aan ?

16 mei 2017 18:05

rens914 schreef:Al is de CTEC goed ( de dure versie) kan ook deze een probleem krijgen. Een alpine forumgenoot heeft z'n pack gt 310 hierdoor in de hens zien gaan.

heeft waarschijnlijk last gehad van losgeschoten kabeltjes (- en +) die tegen elkaar zijn gaan liggen (koud gehad misschien :mrgreen: ) waardoor kortsluiting is ontstaan hoewel daar weer twijfels over zijn omdat de C-tec goed gezekerd is en eigenlijk geen kortsluiting kan maken. Fransen heb ik eigenlijk nog nooit begrepen. (wel jammer zo`n 310 is toch wel een mooie bolide)

16 mei 2017 20:09

rens914 schreef:Eigenlijk is de juiste vraag waarom je een druppellader continue aangesloten zou willen.

Het is allemaal één grote hoax, die druppelladers.

16 mei 2017 20:42

rens914 schreef:Een sterke accu kent weinig zelfontlading en zal maanden zonder probleem vol blijven.

Zal best zo zijn, ik heb van velen hier vernomen (was bij alle 4 mijn 964s ook zo) dat ca 3-4 weken zonder rijden accu leeg genoeg was om niet meer probleemloos te kunnen starten. 2 weken stilstand geen probleem. Als mijn auto langer dan 2 weken stilstond ging de druppellader erop.

16 mei 2017 20:53

+1. Niet alleen verbruik is van belang van de capaciteit van een accu; ook de temperatuur. Bij mijn boot heb ik in de winter geen verbruik, maar als ik er geen lader aan hang kan ik in het voorjaar mooi duwen :mrgreen:
@Taxi Hans: bedankt voor je uitleg. Ik sluit de Ctec altijd via de sigarettenplug aan.

16 mei 2017 21:25

-1
Mijn 964 trok op een paar dagen de batterij leeg, tot ik de CCU onder handen genomen had. Toen kon hij maanden zonder (druppel)lader.
Even zekeringen uitnemen en meten voor lekstromen :thumleft:

16 mei 2017 23:03

Ik gebruik al jaren de Horn en RS-R variant. Voorklep kan dicht, alarm er op,
altijd een volle akku.

17 mei 2017 10:36

+1 :)
Het werkt bij onze 3.2 al jaren perfect via deze methode :salut:
Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Robbierob op 06 jun 2017 20:44, in totaal 2 keer bewerkt.

26 mei 2017 17:02

@tilt

hoe pak je de CCU aan ? mijn 964 trekt de accu leeg in 4 dagen.....
Plaats een reactie