Re: Even geen Porsche ...(Ferrari-adepten onder elkaar)
08 jun 2017 10:27
F40 in de meest begeerlijke uitvoering te koop (non cat, non adjustable en schuiframen). Ding heeft wel klein fikkie gehad. NL kenteken en recente resto van 15.000 man uur(?). Estimate op verzoek: klik
08 jun 2017 11:32
Ik heb hem ooit zien liggen bij Dino Service! Helemaal uit elkaar! Dacht nog hoe hij dat ooit nog goed kon krijgen.....maar chapeau! Alleen het blok zag er netjes uit.
08 jun 2017 19:22
Even de fotoreportage opvragen van de schade en de restauratie, dan weet je gelijk meer... Ik denk dat niet alle 15.000 uurtjes betaald zijn, én ik denk niet dat ze er ver naast zitten.... Waarschijnlijk zitten er ook heel wat uurtjes 'speurwerk' in!
Maar wat is die F40 onbereikbaar mooi! Eeuwig zonde dat dat soort auto's niet meer gemaakt worden.
08 jun 2017 20:28
Jaar of 5 geleden kwam ik bij Franco voor wat werk aan mij Quattroporte. Loop de werkplaats in...links een F40 voor onderhoud. Kijk rechts... rode Countach QV.
08 jun 2017 22:25
F40 is fantastisch, maar de 288GTO vind ik nog mooier. Die staat ook nog wat dichter bij het cleane ontwerp van de 308/328GTB. Dat is wat mij betreft het laatste mooie Ferrari ontwerp. Moderne Ferrari's doen het niet voor mij... Maar goed, alles imho natuurlijk (en een beetje bevooroordeeld)
09 jul 2017 0:13
Vorige week voor het eerst in een Ferrari gereden, onder begeleiding van een instructeur. Ritje van een half uur in een 488 GTB. Auto is best snel met zijn 680 pk. Zeer goed zicht op de weg ook. Bij een Aston Martin Rapide kijk je tegen een enorme bult c.q. motorkap aan. De 488 is veel beter qua zicht naar voren, een groot pluspunt. De motor? Ja, die is sterk. Maar vraagt erom om los te gaan. Een rijbewijskiller, aldus de instructeur. Ik kan me daar iets bij voorstellen. De automaat is niet super soepel. Natuurlijk niet. Maar de klappen bij het overschakelen zijn niet mijn kopje thee. Geef mij maar een ZF automaat met koppelomvormer Nee, al met al maakte de Ferrari indruk met zijn snelheid. Maar verder? Ik was helaas niet onder de indruk. Ben waarschijnlijk toch meer Porsche adept. Hoewel ik blind bij het kruisje teken als het om een F12 TDF of 812 Superfast gaat. Nooit in een van deze auto's gereden. Maar ik weet gewoon dat ik met die auto's buitengewoon tevreden zal zijn. Met een 488 GTB lukte dat niet in een half uurtje, en het is zeker dat dat niet anders wordt als ik er langere tijd in rijd.