Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
23 dec 2016 1:32
+1
Er zijn geen domme vragen, alleen maar domme antwoorden
Laatst bijgewerkt door Marquez93 op 23 dec 2016 1:43, in totaal 1 keer bewerkt.
23 dec 2016 1:38
Ik zie jullie ook graag! Mijn excuses.
23 dec 2016 2:26
Zal het de volgende keer iets subtieler doen:
klik hier
23 dec 2016 11:11
Was ook vast niet zo l*llig bedoeld als het over kwam.
Maar back on topic. @3AE'99 heb je ook een foto van het zij aanzicht? Ik stond gisteren naar mijn stuur te kijken en naar de ruimte tussen het stuur en handels van de richtingaanwijzer e.d. Maar ik vind daar niet veel ruimte tussen zitten. Geeft dat geen problemen?
23 dec 2016 14:13
Ruimte tussen de flippers en de hendels is geen enkel probleem hoor, alles is gewoon bedienbaar.
Neem straks wel even een fotootje.
23 dec 2016 15:05
hartelijk dank voor dit topic. Ik woon vlakbij Carnewal, heb er mijn uitlaat laten modificeren en heel tevreden. Een topstuur met flippers kost bij hem 1.210 €, alles inbegrepen, dus ook de hub, het tussenstuk zeg maar dat nodig is. Deze sturen zijn Raid sturen, en zitten bvb ook in Aston Martin. Ik laat het zelf binnenkort plaatsen en deel dan foto's en ervaringen. groetjes, jo
23 dec 2016 16:52
Ruimte genoeg voor de vingers
24 dec 2016 10:41
Dat valt inderdaad wel mee. Had zoiets van.... als je je vingers op de flippers hebt liggen tijdens sturen of je de hendels dan niet raakt, maar dat valt zo te zien wel mee.
Maar zie ik nu een beschadiging tussen de flipper en het stuur of word ik optisch bedrogen?
24 dec 2016 11:40
Dat is het stiksel van het leer. Zeker geen beschadiging!
24 dec 2016 22:39
https://www.agency-power.com/porsche-ti ... xcitement/ Hebben jullie deze al eens gezien die plak je op de bestaande schakelaars.
24 dec 2016 23:26
Dat bedoelde ik met lilluk.
24 dec 2016 23:31
Iemand nog een 3 spaaks stuur beschikbaar uit een 986/993/996 incl airbag?
25 dec 2016 0:30
Blijkbaar heeft deze post veel teweeg gebracht ... Benieuwd naar de resultaten en evt. alternatieve of afwijkende mogelijkheden.
De op-plak flippers zijn idd lelijk en lossen het probleem van makkelijk schakelen niet op omdat je tijdens het sturen nog steeds de duim en de muis van de hand moet herpositioneren. Tijdens het bochtenwerk niet zo fijn en stabiel als de optie te kunnen flipperen met de vingertoppen.
25 dec 2016 10:59
Die opplak dingen zijn idd foei lelijk en net wat Kheldar zegt, het lost het probleem ook niet op. Tenzij je + en - omdraaid. Dan kun je ze met je vingers om het stuur heen bedienen. Links + en rechts - of andersom.
3AE'99 zijn oplossing blijft de mooiste, hoewel ik de oplossing met de Raid sturen ook niet lelijk vind.
25 dec 2016 11:53
Hier staat beschreven hoe je de Mercedes flippers elektrisch moet aansluiten in een 996 stuur.
http://rennlist.com/forums/996-forum/92 ... te-up.html
02 jan 2017 20:03
Heb inmiddels ook een handbak stuurtje gescoord voor weinig. Moet wel ff opnieuw bekleed worden.
02 jan 2017 21:30
Is de airbag van een tip een op een uitwisselbaar met een handbak stuur? Of heb je een stuur met airbag op de kop getikt?
02 jan 2017 23:01
Zijn allebei 22cm breed, dus dat moet goed komen. De boxster is een handbak met 3spaaks en die airbag is het zelfde als de tip.
04 jan 2017 0:26
Ok, helder. Dank je!
28 jun 2017 11:05
alweer een wat ouder topic maar heb nu stuurflippers van AMG binnen die wij gaan monteren in de 996 Turbo. 1 probleem waar verschillende meningen over zijn en dat is de airbag. het stuur moet gedemonteerd worden en ik wil vermijden om de accu los te koppelen vanwege het risico allerlei foutmeldingen te krijgen. meerdere adviezen waren om de airbag zekering te verwijderen, is dit voldoende of zijn er andere trucjes die volstaan om zonder de accu los te koppelen. is na de montage er een airbag storing of werkt alles weer gelijk naar behorne.
28 jun 2017 13:43
zolang je de sleutel uit contact hebt bij demontage en de auto tussentijds NIET op contact zet zal er niets gebeuren en zal er ook geen melding komen.
Pas als alles weer in elkaar zit, incl airbag enz de auto op contact zetten.
Zolang de airbag ecu geen spanning krijgt (krijgt ie pas als sleutel op contact gaat) registreert hij niet dat hij een airbag mist en zal hij dus ook geen fout zien.
Officieel moet je idd de accu loshalen alvorens je de airbag demonteert... en 10min los laten liggen. Persoonlijk doe ik het niet.
Zolang de airbag ecu geen signaal (12v) geeft naar de airbag ploft ie niet... met lostrekken of aankoppelen van de stekker lijkt het mij onmogelijk dat de airbag ineens spanning zou krijgen van de ecu
(anders krijgt hij die net zo goed op het moment van aankoppelen van de accu
28 jun 2017 17:10
Martinos bedankt voor het antwoord

ik twijfelde aan deze zelfde gedachte maar wil toch echt dat "kussen" niet voor mijn hoofd

zaterdag gaan we inbouwen en volgende week donderdag 4 dagen knallen in de bergen, hij moet toch even een testrit rijden toch
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.