Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

05 jul 2017 9:58

Heb met GP-Elite vorig jaar op Zandvoort de Porsche Performance training en een trackday gedaan (incl extra instructie). En dan zelf rondjes gereden op de DPDD. Snelste rondje tot nu toe lag zo rond de 2:11-2:12. Vind zo een licentie halen buiten dat het erg leuk is gewoon een mooie aanvulling om misschien op verder te bouwen.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 jul 2017 11:19

Goed plan, ongeacht bij wie.

Wil je ook ooit gaan racen, of vooral lekker vertrouwd trackdays rijden (of allebei)?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 jul 2017 11:31

Racelicentie gehaald bij RSZ 2 jaar geleden.
2-daagse cursus, echt heel leuk om te doen.
Zou het alleen nooit met mn Porsche doen, auto krijgt redelijk op zn flikker tijdens de cursus (veel proefstarts/uitremacties etc bijv)
Zelf een Ibiza gehuurd (moesten 4 autos huren), kost weinig en kun je nog onverwacht hard mee :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 jul 2017 12:10

Zag je rijden Paul, dacht je hem bij de Bleu Band gekregen had :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 jul 2017 12:33

manmanman wat een mooie dag gisteren in de Squadra Italia op Assen :thumbs:

Mn broer Marc en zoon Luuk zouden deze keer rijden.
Quali reed Marc, moest er duidelijk nog inkomen na zijn crash vorig jaar in Eau Rouge, 7de plek gekwalificeerd.
Race 1 reed Luuk, meteen zn eerste meters op de Kathedraal van de Motorsport.
Slecht gestart, als 10de of zo de Haarbocht in.
Na een paar rondjes leerde hij de lijnen een beetje kennen en begon de opmars. Uiteindelijk als tweede gefinished 9 seconden achter een 155 Q4 maar met een paar tienden snellere rondetijd :shock:
Dat biedt perspectief 8)
Race 2 reed Marc, vertrekt van plaats 2, maar heeft ook een slechte start. Als 7de de Haarbocht in.
Knokt zich gedurende de race ook naar voren, om te finishen achter een 75 Evo met 280 PK, op plek 3 :thumleft:
Race 3 mag Luuk dus van plek 3 starten en ook die verprutst zijn start weer :evil:
Als 5de of zo de Haarbocht in, maar met de inmiddels opgedane baankennis rijdt hij vrij snel op plek 2.
Wij blij met deze plek, gingen er van uit dat er niet meer in zat, de Q4 had zoals iedere keer een supersnelle start, dus het gat was best groot.
Luuk had echter zo goed de sokken erin dat het gat een gaatje werd.
Iedere ronde liep hij in, soms wel 2 seconden.
De Q4 zag hem 3-4 ronden voor het einde opdoemen in zn spiegel en werd daar toch een beetje nerveus van/ging wat foutjes maken.
Uiteindelijk kon Luuk hem ergens achterin (Mandeveen/Duikersloot?) inhalen en meteen een kleine voorsprong opbouwen.
Moet zeggen dat voor mij als toeschouwer het zo mogelijk nog spannender was dan zelf rijden...
Uiteindelijk viel de vlag en was de eerste overwinning in de SI een feit.
Snelste ronde 2.04 :drive:
Echt ongelofelijk trots moet ik zeggen, prachtig moment.

Natuurlijk waren een aantal snelle concurrenten er niet en hebben wij een van de snelste autos in het veld, maar het voelde toch echt waanzinnig goed.

Uiteindelijk met de 2de prijs naar huis, de Q4 had de eerste twee races met overmacht gewonnen.
Maar dit smaakt wel heel erg goed, kunnen niet wachten tot het Super Race Weekend 4-6 augustus :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 jul 2017 12:36

Gaaf Paul, leuk verslag ook.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 jul 2017 13:02

dennis cavallino schreef:Wil je ook ooit gaan racen, of vooral lekker vertrouwd trackdays rijden (of allebei)?

Dat laatste dus in eerste instantie. Misschien dat er wel eens een keer geraced kan worden. Aantal collega's hier hebben een auto. Wie weet vinden ze me leuk genoeg om er bij te komen.

Ik kom misschien wel eens een keertje kennismaken bij jullie op Zandvoort. Ik PB je tegen die tijd nog wel even.

Cazzo Super Veloce schreef:Zou het alleen nooit met mn Porsche doen, auto krijgt redelijk op zn flikker tijdens de cursus (veel proefstarts/uitremacties etc bijv)

Ja dat lijkt me ook. Het is ook gewoon serieus wat tijd achter elkaar. Zelfs gewoon wat rondjes rijden en jezelf proberen te verbeteren vraag ook al wel wat van de auto. De P is voor mij geen garagequeen maar denk voor zo een intensieve dag/dagen dat een circuit huurauto sowieso het best en veiligst is.

Thx voor de feedback!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 jul 2017 13:32

molen934 schreef:Zag je rijden Paul, dacht je hem bij de Bleu Band gekregen had :mrgreen:

Je kunt nog aardig hard met zon ding door het Scheivlak, diverse E36's ingehaald daar.
Is ook mijn favo bocht op Zvoort :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 jul 2017 14:25

Auto staat op de aanhanger, maar het weer betrekt :oops:
Buienradar voorspelt niet veel goeds, wat is wijs :?:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 jul 2017 14:57

Gewoon doen, waarschijnlijk rustig op de baan, kun je aan je natweer skills werken :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 jul 2017 15:04

Kheb er slicks onder liggen :evil:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 jul 2017 15:07

Niks aan de hand ...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 jul 2017 15:10

wielen wisselen is 5 minuten werk 8)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 jul 2017 10:06

Morge luitjes, heeeeeerlijk mn rondjes gereden met de bmw :drive:
Peter en zn vrienden bedankt, was allemaal weer super voor elkaar :thumleft:
Begon nu met wat minder druk in de slicks, net ff 2.0 bar en dat werkte goed.
Voor ons waren wat kanonnen bezig en hadden aardig wat rubber achtergelaten en dat zat al snel op mn banden en dat voelt niet prettig.
Maar als je in je ritme komt gaat dit ook weer weg en plakt de bmw aan het asfalt en kan het genieten beginnen :salut:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 jul 2017 10:08

mooi hoor, was het toch nog droog?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 jul 2017 10:34

Was een leuke avond! En fijn dat je toch nog een paar uur op droog hebt kunnen rijden. Ik heb zelf 3 uur lang in 3 verschillende auto's instructies gegeven en bij de 3e begon het halverwege te regenen, waardoor ik met hem zowel droog als natweer heb kunnen trainen.

Ik blijf zelf verbaasd over de hoeveelheid grip die het nieuwe asfalt van Zandvoort heeft als het nat is. Zeker als je een beetje de lijnen opzoekt en niet overal op de schoollijn blijft rijden. Daarentegen hebben de rotondes in Zandvoort 0 grip als het nat is :!: :shock: :lol:

Op naar 24 en 28 juli.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 jul 2017 16:13

Wat rij je nu voor tijden Hans?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 jul 2017 20:43

Hou dat niet echt bij, mn zoon dacht 2.07 of 8 kan dit kloppen :?:
Ik dus niet he, hij rijdt dit :salut:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 jul 2017 21:01

Oké, ik dacht omdat je hem lichter had gemaakt je ook de tijden wil vergelijken.

Die tijden die je noemt kunnen prima overigens hoor.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 jul 2017 11:49

Zijn er nog Porsche Forum leden die op 24 of 28 juli gebruik willen maken van het half uur instructie tijdens één van de DF Trackdays?

Ik hoor het graag als je hiervan gebruik wilt maken ivm de planning, of als je gewoon lekker komt rijden.
De 24e is een avondsessie (17.00 - 21.30 uur)
De 28e is een ideale testdag (7.00 - 17.00 uur) voor de raceweekenden die volgen: Nationaal Oldtimer Festival en DNRT Raceweekend een week later.


Goed weekend! :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 jul 2017 13:31

Iedereen op vakantie? 8) :drive:

Aanstaande maandag wordt het 's avonds echt een hele rustige trackday. Op vrijdag de 28e juli is een hele grote groep afgehaakt omdat ze opeens op zaterdag kunnen testen. Dus die wordt ook vrij relaxed. Profiteer ervan.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 jul 2017 17:04

Jammer, ik heb het volgende week erg druk.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 jul 2017 17:44

Als alles lukt ben ik er vrijdag bij ...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 jul 2017 19:42

Dacht zelf maandagavond, als het weer het toelaat :cheers:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

28 jul 2017 17:33

Lekker gereden vandaag ...

Afbeelding
Plaats een reactie