Dus settelen voor een 3.2 [wat een straf

] of ..... eens inlezen wat er komt kijken bij een eigen back date project.
Ik zou vorig weekend een afspraak maken voor een tweede bezichtiging van een rode 3.2 van een mede forummer.
Dus werd het zaak nog wat final checks te doen om zeker te zijn van mijn zaak.
Dus naar deze auto wezen kijken

Ook een rode g50 met een vergelijkbare vraagprijs, dus een mooie gelegenheid om een vergelijk te kunnen maken.
Kort en wel, de 911 van de forummer is de betere auto van de twee. Weer wat wijzer.
Ondertussen ook wat onderzoek gedaan naar de mogelijkheden en kosten van een back date project.
Kwam op een mooie site in engeland uit waar ze complete sets verkopen incl. versies voor een ST of RS look.
Mij spreekt nou juist die smalle koets aan, dus geen verbrede wielkasten. Dan blijft alleen een vroege 2.7 over als geschikte basis.
Vorig weekend verscheen deze online.

Niet de smalle koets, maar met een gereviseerde motor voor 27k kan het best een goede basis zijn voor een backdate. Alles wat er lelijk aan is, gaat toch weg.
Dus naar toe geweest en de auto bekeken. Voor wat ik kon zien, een harde auto, met een spuitwerk om te huilen. Maar belangrijkste tegenvallers waren de vreemde passingen rondom de deuren
en de geclaimde motor revisie kon niet worden aangetoond. Tja dit is dus niets voor mij.
Bij Turmgarage hier niet over de grens stond wel een smalle koets 2.7 met chroom; dus werd het toch echt eens tijd om daar te gaan kijken.
Mede omdat ook eens te zien welke kwaliteit F je voor welk geld kunt verwachten.
Het werd een leuke ochtend.
Het was erg rustig dus de eigenaar had alle tijd om te kletsen en verschillende auto's te laten zien.
Wat een groot bedrijf en wat een verzameling aan auto's
Weer het nodige geleerd en gezien.
De 2.7 nog wel kort bekeken, maar ik kreeg daar toch wel de bevestiging; ik wil geen back date, ik wil geen 3.2, ik wil een F.
PUNT.
Al het andere is gaaf, maar het zou knagen net niet [3.2] of bij een back date veel geld voor iets wat het niet is.
Bij Turrmgarage trok één F mijn bijzondere aandacht, die dus goed bekeken, de eigenaar gaf een aantal verbeterpunten aan en gaf aan wat volgens hem
nodig is om de auto een stap verder te brengen en welke kosten daar bij zouden komen. Foto's gemaakt en de boel eens op mij in laten werken.
De foto's door gestuurd voor een consult op afstand door Erwin, de auto kreeg een voorlopige
Vandaag de auto nogmaals bekeken om zeker te zijn dat ik vorige keer niet te veel door een roze bril zat te kijken. Nog een paar nieuwe dingetjes gezien maar
vooralsnog weinig schokkends. Dus het zou wel eens kunnen dat deze zoektocht zijn einde nadert.
Eind deze week kan ik contact opnemen om een afspraak in te plannen voor een keuring.
In verband met de vakantieperiode kan hij nu moeilijk zeggen wanneer hij tijd heeft om de auto ten eerste klaar te maken een proefrit en vervolgens om op de brug te zetten voor de keuring.
Dus eind deze week bellen, agenda's trekken en dan eens zien wat de keurmeester er van zal vinden. Wanneer het dan ook een

is, dan hebben we goede hoop dat er een F je
naar nederland komt
Dus het is voor nu vooral even afwachten, al vast voor mij zelf een eerste verlanglijstje te maken en foto's terugkijken van de 911T uit 1969 in BahiaRot.