Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
18 aug 2017 12:37
Ik denk dat de importeur zich daar niet aan stoort...
Ik hou dit ook al in de gaten.....zowiezo zijn onderdelen in GB een stuk redelijker.
18 aug 2017 13:20
VdK (NL importeur) prijzen voor een nieuwe Lotus zijn de UK fabrieksprijzen omgerekend van ponden naar euro's plus btw en plus bpm. Als de uk naar euro prijs omlaag gaat dan is het totale bedrag in NL voor een nieuwe lotus ook lager. De vraag is hoe vaak per jaar ze hun prijzen aanpassen. Je praat overigens wel over medio 2018, dan is de verwachting dat euro vs pond wel eens 1:1 kan zijn.
18 aug 2017 17:04
Ik heb jarenlang Lotus gereden (esprits) maar heb bij van der Kooi nog nooit prijzen omlaag zien gaan.
Ook niet tijdens de eerste credit crunch.
Ik heb zelfs onderdelen in de UK zelf opgeladen om ze hier te laten monteren (was ik nog vele malen goedkoper uit)
18 aug 2017 17:55
Ik zal VdK binnenkort eens vragen.
Situatie met Brexit is wel anders dan met de krediet crisis. Maar misschien is het idd wel wishfull thinking.
30 aug 2017 9:03
Topic inderdaad wat levend houden met nog eens een plaatje van mijn 111S. Begin steeds meer aan het ding gehecht te geraken, op mooie dagen echt wel een leuke open rijderswagen. Heb ook nog steeds een zwak voor de ronde vormen van de eerste Elise.
30 aug 2017 22:40

Altijd nog een Lotus willen rijden....nooit van gekomen....

Toch wel erg fraai hoor mensen! Ik begin erg te wennen aan het model!
31 aug 2017 9:02
Is nooit te laat hé steef, momenteel is zo'n tweedehandse Elise trouwens nog erg betaalbaar.
18 okt 2017 23:14
Toch wel een mooie kar hoor!
18 okt 2017 23:21
Ik vind hem bruut, maar mooi? Niet echt.
19 okt 2017 1:06
Ik vind hem mooi van bruutheid

. Zou ik graag een keer in willen

......
06 nov 2017 17:32
Om het topic levendig te houden nog eens een Lotus foto van tijdens een uitje
06 nov 2017 21:05
en hier een foto van alleen het uitje
06 nov 2017 21:23
Godspeed schreef:Is nooit te laat hé steef, momenteel is zo'n tweedehandse Elise trouwens nog erg betaalbaar.
Als je zelf niet kan sleutelen, wordt het al snel minder betaalbaar jammer genoeg.
Gelukkig zitten de MG TFs nu op een bodem qua prijzen, want delen heel wat mechanische componenten en zijn dus perfecte donoren.
07 nov 2017 0:22
Daarom had ik ook de 111r met toyota blok. Dagelijks gebruikt, nooit problemen mee gehad..
[edit] moet zijn: ook daarom had ik de 111r, want die 190pk boven de 6250rpm is echt verslavend.
07 nov 2017 8:58
Die heb ik ook gehad. Wat een fantastisch sturende auto en inderdaad een top motortje voor die auto, echt een goede combi.
Ik heb er altijd een supercharger kit op willen zetten, maar is er nooit van gekomen.
Ik zou er best wel weer eentje naast de 993 willen
07 nov 2017 9:35
@ 2.2VTEC
Voorlopig, na 1,5j, moet ik zeggen dat het in vergelijking tot Porsche echt goed meevalt. Bovendien zijn de kosten van benzine, banden, remmen ook nog eens beperkter.
@ DLotus
Die motor lijkt me inderdaad super, alleen vind ik persoonlijk de S2 wat minder mooi.
@ thedutchguy
07 nov 2017 9:58
Wilde na mn Stevens Lotus esprit CC Turbo overstappen naar en Exige (persoonlijk vind ik die mooier dan een Elise) maar het is toen een Tvr Tuscan geworden. Als het over heftig hebt dan is dit een voorbeeld van kracht en onvoorspelbaarheid.
Nu vele jaren later mis ik mn "spriet" nog wel eens.
Altijd electronische problemen en gescheurde spruitstukken maar een heerlijke rijders auto.
Vond de Elise altijd onderpowered (ook met het toyota blok erin)

07 nov 2017 10:32
steef schreef:Toch wel een mooie kar hoor!

Zekers
07 nov 2017 10:38
Zo gaaf zon Donkey, helaas alleen geschikt voor verticaal beperkten.
07 nov 2017 10:49
Cazzo Super Veloce schreef:Zo gaaf zon Donkey, helaas alleen geschikt voor verticaal beperkten.

Vriend van mij, 1,96m, past is de gto.
De bodemplaat is ff een deukje in gedrukt zodat de stoel nog lager komt.
De Gto is een mooie auto maar kwalitatief valt zo'n auto compleet door de mand als je er echt mee gaat rijden en hem niet opslaat onder een dekentje.
Het is zo slecht in sommige gevallen dat Donkervoort de modellen niet eens kan repareren, en ze tegen een waardeloze prijs weer terug neemt.
Dit wordt natuurlijk allemaal geheim gehouden

De teruggenomen auto's gaan vervolgens weer voor de hoofdprijs op de website en de volgende eigenaar wordt willens en wetens weer met de problemen geconfronteerd als hij de auto echt gebruikt. Hopelijk komt er een poetser en geen rijder, dat scheelt Deni een hoop gezeik.
07 nov 2017 12:26
Verbaast me eigenlijk. Zijn toch in de basis hele simpele auto's. Wat kun je daar nu aan verprutsen
80-90% is inkoop, Donkervoort doet hoofdzakelijk assemblage...
07 nov 2017 13:14
Vreemd verhaal. Niet te repareren, wel terugkopen en dan toch verkopen? Zijn ze dan wel of niet gerepareerd?
07 nov 2017 14:47
rens914 schreef:Vond de Elise altijd onderpowered (ook met het toyota blok erin)
Slechts deels eens. Ik gebruik de Elise voornamelijk om dakloos te toeren en verbaas me telkens over de bewegelijkheid en vlotheid van mijn 111S bij lage snelheden. Je voelt wel dat er erg weinig gewicht in beweging gezet moet worden (695kg bij de allereerste Elise). Maar het is natuurlijk geen supersportwagen, ik beschouw het eerder als een moderne 356 Speedster... en op binnenwegen rij ik uiteraard toch geen 200km/u plus...
Ohja, erg mooie Esprit!
07 nov 2017 14:56
Dat is maar goed ook want 200+ haalt hij ook met de toyota maar net.
Maat van me bij de lotus club heeft er nl een gehad
Het zijn heerlijk scheurbakkies voor kleine binnenwegen in limburg belgie en noord frankrijk maar voor snelweg werk vind ik ze net niet.
Kwam er wel altijd uit met een beurse achterkant
07 nov 2017 15:23
Rijden is toch vooral leuk op binnenwegen met mooie bochten. Ga een paar keer naar de wintersport en zie dan genoeg snelweg om dat niet weer op te zoeken met de fun auto's
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.