Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

12 okt 2005 22:11

Butzi schreef:
RS-R schreef:bekend probleem. :wink:


Blijkbaar heb jij ook nog geen oplossing?

Jawel hoor.
Wacht maar af.

12 okt 2005 22:12

RS-R schreef:
Butzi schreef:
RS-R schreef:bekend probleem. :wink:


Blijkbaar heb jij ook nog geen oplossing?

Jawel hoor.
Wacht maar af.

de landwind :roll:
:lol: :lol: :lol: :wink:

12 okt 2005 22:12

robbie965 schreef:range rover

absoluut de mooiste :o


Denk het ook , maar de beste??

12 okt 2005 22:13

Butzi schreef:
robbie965 schreef:range rover

absoluut de mooiste :o


Denk het ook , maar de beste??

als je dat de mooiste vind... ben je er uit toch
zit geen slechte auto tussen je rijtje lijkt me zo

Re: Aanschaf SUV

12 okt 2005 22:13

Renntech schreef:
Butzi schreef:Ben aan orienteren voor nieuwe gezinsauto, de opties zijn :

1. Porsche Cayenne V6
2. Range Rover Sport V6 diesel
3. Mercedes ML 280 CDI
4. Audi Q7 TDI



Drie diesels. :cry:
Nu kun je dus nog maar kiezen uit één optie, eenvoudig!. :lol:

De enige benzinemotor legt het wel af tegen de diesels.
Proefondervindelijk :!:
Cayenne V6, tsja. binnenkort face-lift en upgrade.
RR mooiste, maar wat doet de auto bij inruil?
Mercedes, nee, niet mijn smaak.
Audi Q7, 1e keuze, maar wil eerst rijden in deze auto.

12 okt 2005 22:17

Als je voor een diesel zou gaan, vind ik de prestaties van de RRS ondermaats voor zulk een wagen.
Van model vind ik hem wel ver boven de rest uitsteken.

Ikzelf zou voor de Audi gaan, het is een volledig nieuw model, met een pracht van een motor in.

Cayenne, hoeft voor mij niet, als je hier in onze buurt rondrijdt, krijg je het idee dat je bij de aankoop van een pot choco (pindakaas) er een Cayenne bijkrijgt.

12 okt 2005 22:18

Butzi schreef:
Marco schreef:
Butzi schreef:Ruimte : Audi heeft eventueel 7 zitplaatsen , wel handig als je 3 kinderen hebt, maar niet obligaat.

volvo ook, vind ik ook wel wat hebben
Afbeelding


Ben geen Volvo-man, zo'n saai merk............! Zal wel goed zijn hoor, maar ik zie ze hier iets teveel rondrijden!! :roll:

Heb net een weekend in de nieuwe D5 gereden , met Rica chip.
Geweldig!
Zou financieel de allerbeste optie zijn voor mij,
Feel-Good factor echter.... :roll:

12 okt 2005 22:19

Als je nu een zuinige SUV zoekt, ga dan voor de Lexus rx ? hybride 8) . Ok, niet het meest pakkende model, maar face it: je mag binnenkort met je SUV-diesel geen enkele stad meer in :twisted: .

12 okt 2005 22:23

MB 500 GE.... mooi understatement!

12 okt 2005 22:25

RS-R schreef:Heb net een weekend in de nieuwe D5 gereden , met Rica chip.
Geweldig!
Zou financieel de allerbeste optie zijn voor mij,
Feel-Good factor echter.... :roll:

Is dat al XC met de 185 pk, of nog het oude typ met 150 pk? Weet nog wel een mooie T6 van 2 jaar oud met 65Dkm. :wink:

12 okt 2005 22:26

Ik heb ook het idee dat die Audi een kwalitatief zeer goede auto zal zijn met een fantastische motor. Over ruim een maand introductie, heb ik begrepen van Audi dealer.
Wat betreft inruil , RSR is bevreesd voor de waardevermindering van de Range Rover Sport , maar volgens mij gaan de grote Audi's ook hard in waarde achteruit , meer dan b.v. de Cayenne of de Mercedes ML.

12 okt 2005 22:29

1. Porsche Cayenne V6 : voordeel porschelabel, nadeel: look, en gulzig, niet nieuw meer, hier in belgie heerst er precies cayennegriep... je ziet ze overal...
2. Range Rover Sport V6 diesel: prachtige classic range look, betere motor dan grote range, maar vrij zwak voor zware suv
3. Mercedes ML 280 CDI: hoewel geen mercedesfan: deze heeft "iets"
4. Audi Q7 TDI: de in lange tijd lelijkste audi ooit... rechtstreeks bedoeld voor de amerikaanse markt, veeeeeeeeeeel te groot.Afbeelding

TIP: de allroad-quattro (zomer 06) wordt bloedmooi, 4x4, snel, exclusief, en minder opvallend gedrocht voor nietkenners... njamnjam... ik zou t wel weten
Laatst bijgewerkt door Beltar op 12 okt 2005 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.

12 okt 2005 22:31

@Butzi: welke collega dat heeft gezegd weet wss wel beter: VOORJAAR 2006 is de introductie

12 okt 2005 22:31

Butzi schreef:Wat betreft inruil , RSR is bevreesd voor de waardevermindering van de Range Rover Sport , maar volgens mij gaan de grote Audi's ook hard in waarde achteruit , meer dan b.v. de Cayenne of de Mercedes ML.


Alle zware bakken, gaan sterk achteruit, de diesels tot 3.0, dat valt hier in België nog mee, maar een Benzine boven de 3.0 is gewoo, om te huilen :cry: :cry:
Voor een Ranche krijg je in wederverkoop geen stuiver meer, en de Cayenne is ook niet direct de wagen die je moet kopen met het oog op een goede wederverkoop.
Dit is wel voor België dat ik spreek.

12 okt 2005 22:33

Met de Ranche, heb je wel een goed systeem om de olie te controleren, als blijkt dat hij niet meer lekt, moet je bijvullen :lol: :lol: :lol:

12 okt 2005 22:34

Beltar schreef:Audi Q7 TDI: de in lange tijd lelijkste audi ooit... rechtstreeks bedoeld voor de amerikaanse markt, veeeeeeeeeeel te groot.


Zit wat in, was mijn eerste indruk ook wel, maar het gaat wennen als je het filmpje op de Audi site bekeken hebt.

12 okt 2005 22:35

Jaco schreef:
RS-R schreef:Heb net een weekend in de nieuwe D5 gereden , met Rica chip.
Geweldig!
Zou financieel de allerbeste optie zijn voor mij,
Feel-Good factor echter.... :roll:

Is dat al XC met de 185 pk, of nog het oude typ met 150 pk? Weet nog wel een mooie T6 van 2 jaar oud met 65Dkm. :wink:

225 pk!

12 okt 2005 22:35

Mijn tip: staar je vooral niet blind op het koppel van diesels.

Zegt zo weinig over werkelijke prestaties, aangezien het cijfers aan de krukas zijn en onvergelijkbaar met benzinemotoren (volledig andere overbrenging).

Vandaar ook dat een Civic Type R een Touareg V10 de baas is, ondanks het feit dat de Touareg bijna 4(!)x zoveel koppel heeft. Ja, zelfs bij tussenacceleraties. Zelfde geldt voor de vergelijking tussen bijvoorbeeld een BWM 530i en 530d. De 530i nipt sneller, ondanks het feit dat deze het met 200NM(!) koppel minder moet stellen (de gemiddelde middenklasser heeft dat in totaal niet eens).

De reden dat de diesel vlotter overkomt is enderzijds door het Turbokarakter (piek i.p.v lineair) en het dieselkarakter (relatief veel trekkracht onderin en in het algemeen, maar een kleinere vermogensband).

Kortom, louter rationeel gezien (eerdergenoemde belastingvoordeel bijvoorbeeld) zou ik de Porsche kiezen.

Voor een heldere uitleg van iemand die er meer verstand van heeft:
http://patricksavalle.com/Archief/Welke ... er+sneller
Laatst bijgewerkt door Jort op 12 okt 2005 23:04, in totaal 3 keer bewerkt.

12 okt 2005 22:35

Butzi schreef:Ik heb ook het idee dat die Audi een kwalitatief zeer goede auto zal zijn met een fantastische motor. Over ruim een maand introductie, heb ik begrepen van Audi dealer.
Wat betreft inruil , RSR is bevreesd voor de waardevermindering van de Range Rover Sport , maar volgens mij gaan de grote Audi's ook hard in waarde achteruit , meer dan b.v. de Cayenne of de Mercedes ML.


Q7 toch zeker niet!!

12 okt 2005 22:39

ppp 356 schreef:Met de Ranche, heb je wel een goed systeem om de olie te controleren, als blijkt dat hij niet meer lekt, moet je bijvullen :lol: :lol: :lol:


Achterhaald, als je over diesel spreekt : de grote RR heeft een BMW diesel , de RR Sport heeft een Jaguar ofwel Ford diesel en die is echt goed!

12 okt 2005 22:39

Jort schreef:Vandaar ook dat een Civic Type R een Touareg V10 de baas is, ondanks het feit dat de Touareg bijna 4(!)x zoveel koppel heeft. Ja, zelfs bij tussenacceleraties.


Zijn dit geen appeltjes en peertjes :?:
Gewicht, banden, overbrenging.........ik heb een vermoeden dat die ook ee, rol spelen bij de acceleratie en hernemingen.

12 okt 2005 22:41

Butzi schreef:
ppp 356 schreef:Met de Ranche, heb je wel een goed systeem om de olie te controleren, als blijkt dat hij niet meer lekt, moet je bijvullen :lol: :lol: :lol:


Achterhaald, als je over diesel spreekt : de grote RR heeft een BMW diesel , de RR Sport heeft een Jaguar ofwel Ford diesel en die is echt goed!

Maar te weinig voor de RRS. :idea:
Vond het op een gegeven moment zelfs gevaarlijk.( inhalen!)

12 okt 2005 22:43

RS-R schreef:225 pk!

de Q7 diesel standaard 233 pk

12 okt 2005 22:45

Marco schreef:
RS-R schreef:225 pk!

de Q7 standaard 233 pk


In Belgiê 211pk, om fiscale redenen

12 okt 2005 22:46

plh schreef:@Butzi: welke collega dat heeft gezegd weet wss wel beter: VOORJAAR 2006 is de introductie


Vandaag gebeld met Audi Centrum Utrecht : daar werd mij dit verteld.
Zou uitnodiging krijgen voor presentatie in tweede helft november in Laren (NH).
Plaats een reactie