12 okt 2005 22:48
ppp 356 schreef:Jort schreef:Vandaar ook dat een Civic Type R een Touareg V10 de baas is, ondanks het feit dat de Touareg bijna 4(!)x zoveel koppel heeft. Ja, zelfs bij tussenacceleraties.
Zijn dit geen appeltjes en peertjes![]()
Gewicht, banden, overbrenging.........ik heb een vermoeden dat die ook ee, rol spelen bij de acceleratie en hernemingen.
12 okt 2005 22:51
RS-R schreef:Butzi schreef:ppp 356 schreef:Met de Ranche, heb je wel een goed systeem om de olie te controleren, als blijkt dat hij niet meer lekt, moet je bijvullen![]()
![]()
Achterhaald, als je over diesel spreekt : de grote RR heeft een BMW diesel , de RR Sport heeft een Jaguar ofwel Ford diesel en die is echt goed!
Maar te weinig voor de RRS.![]()
Vond het op een gegeven moment zelfs gevaarlijk.( inhalen!)
12 okt 2005 22:55
Ben ik niet met je eens... dwz. het ligt eraan wat je "sneller" vindt... Een 530d rijdt veel eenvoudiger in het hedendaagse verkeer... Een 530i zal je toch echt meer moeten schakelen om de 530d (die veel minder schakelt) bij te houden.... Wat is dan sneller?Jort schreef:Zijn zeker appels en peren, vandaar ook het tweede voorbeeld. Ik wilde alleen maar aangeven dat een koppel van bijvoorbeeld 750NM een auto nog niet snel hoeft te maken. Ook niet als deze Touareg de helft had gewogen. Het gaat uiteindelijk veel meer om de PK's. Lees de link maar die ik eronder heb gezet.
12 okt 2005 22:56
Butzi schreef:plh schreef:@Butzi: welke collega dat heeft gezegd weet wss wel beter: VOORJAAR 2006 is de introductie
Vandaag gebeld met Audi Centrum Utrecht : daar werd mij dit verteld.
Zou uitnodiging krijgen voor presentatie in tweede helft november in Laren (NH).
RS-R schreef:225 pk!
Butzi schreef:Ik wilde alleen het olielekkageverhaal ontzenuwen, ben met je eens dat 140 Kw niet overdadig is voor 2500 Kg.
12 okt 2005 22:58
Jaco schreef:RS-R schreef:225 pk!
Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken.Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
12 okt 2005 22:58
Walm komt vanzelf na een half jaartjeJaco schreef:Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken.RS-R schreef:225 pk!Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
12 okt 2005 22:59
paSCal schreef:Walm komt vanzelf na een half jaartjeJaco schreef:Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken.RS-R schreef:225 pk!Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
12 okt 2005 23:01
Zelfs als je een diesel niet tuned en fout trapt, krijg je walmen... Enne, ik ga mijn leonnetje niet tunen, ding gaat hard zat...RS-R schreef:paSCal schreef:Walm komt vanzelf na een half jaartjeJaco schreef:Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken.RS-R schreef:225 pk!Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
Ken jij Rica nog niet, ga maar eens langs met je Leonnetje.
12 okt 2005 23:03
12 okt 2005 23:04
paSCal schreef:Zelfs als je een diesel niet tuned en fout trapt, krijg je walmen... Enne, ik ga mijn leonnetje niet tunen, ding gaat hard zat...RS-R schreef:paSCal schreef:Walm komt vanzelf na een half jaartjeJaco schreef:Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken.RS-R schreef:225 pk!Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
Ken jij Rica nog niet, ga maar eens langs met je Leonnetje.(plus dat het niet mag van meneer de lease-maatschappij!)
12 okt 2005 23:06
ppp 356 schreef:Zowel de A4 2.5 TDI van Linda, als de A6 3.0 TDI van mij, zijn gechipt.
De A4 rookt verschrikkelijk bij het stevig optrekken, de A6 daarentegen, moet je al echt volledig tot het uiterste gaan voor hij echt begint te roken.
12 okt 2005 23:07
RS-R schreef:paSCal schreef:Zelfs als je een diesel niet tuned en fout trapt, krijg je walmen... Enne, ik ga mijn leonnetje niet tunen, ding gaat hard zat...RS-R schreef:paSCal schreef:Walm komt vanzelf na een half jaartjeJaco schreef:Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken.RS-R schreef:225 pk!Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
Ken jij Rica nog niet, ga maar eens langs met je Leonnetje.(plus dat het niet mag van meneer de lease-maatschappij!)
Bij Rica niet.
12 okt 2005 23:09
paSCal schreef:Ben ik niet met je eens... dwz. het ligt eraan wat je "sneller" vindt... Een 530d rijdt veel eenvoudiger in het hedendaagse verkeer... Een 530i zal je toch echt meer moeten schakelen om de 530d (die veel minder schakelt) bij te houden.... Wat is dan sneller?
Mij is altijd gezegd: "Wegrijden kost koppel, topsnelheid kost pk's"... Die stelling klopt volgens mij redelijk toch?
12 okt 2005 23:12
ppp 356 schreef:Butzi schreef:Ik wilde alleen het olielekkageverhaal ontzenuwen, ben met je eens dat 140 Kw niet overdadig is voor 2500 Kg.
Was dan ook en grapje, vandaar de![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
12 okt 2005 23:16
He, wacht eens, een automaat was toch ALTIJD langzamer dan een schakelbakJort schreef:paSCal schreef:Ben ik niet met je eens... dwz. het ligt eraan wat je "sneller" vindt... Een 530d rijdt veel eenvoudiger in het hedendaagse verkeer... Een 530i zal je toch echt meer moeten schakelen om de 530d (die veel minder schakelt) bij te houden.... Wat is dan sneller?
Als je lui bent dan is de diesel sneller. Mentaliteitsverschil. Tijd voor een automaat, die brengt het voordeel bij kickdown weer bij de benzine. En laat het topic nou gestart zijn met de keuze.. voor een automaat.
12 okt 2005 23:22
paSCal schreef:(over vermogen en altijd sneller, een Leon Cupra-R is op de tussensprint van 80-120 sneller dan een 996-Turbo... *hmmm*)
12 okt 2005 23:28
Nergens, was een losse opmerking tussendoor....Jort schreef:???paSCal schreef:(over vermogen en altijd sneller, een Leon Cupra-R is op de tussensprint van 80-120 sneller dan een 996-Turbo... *hmmm*)
Waar lees jij dat meer vermogen altijd sneller betekent?
12 okt 2005 23:31
12 okt 2005 23:45
12 okt 2005 23:49
12 okt 2005 23:52
13 okt 2005 1:00