Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 sep 2017 12:13
hier idem, in het verleden toen ik de 3.2 nog alleen had gemiddeld 12.500 km per jaar. toen kwam de 993 er bij en samen 20.000 km per jaar (10.000 km per auto), maar met vorig jaar ook nog de 996 Turbo erbij ging het met de 3.2 met 1500 km en de 993 2100 km aardig naar beneden en dat is te weinig. de 3.2 verkocht en nu gaat hoogstwaarschijnlijk ook de 993 nog weg. niet vanwege de onkosten maar er moet geregeld mee gereden worden, mijn hal is geen showroom maar geeft onderdak aan gebruiksvoorwerpen

. geen tijd meer voor 2 auto`s dus ik ken het gevoel van pegelsc2 alleen gaat de mijne wel de verkoop in. )dan heb ik in ieder geval de Turbo nog.)
25 sep 2017 13:40
Ik denk ook wel eens aan verkoop vanwege de weinige kilometers maar kan echt niks anders vinden wat zo'n rijbeleving geeft als een 964. Daarnaast denk ik dat goede auto's altijd hun waarde blijven houden.
25 sep 2017 14:13
Moet eerlijk zeggen, mijn 964 was ook een feestje om in te rijden hoor.. vooral vanwege de sound. Maar om nu te zeggen dat het de ultieme rijdersauto was zoals de heer bedoeld heeft en wat vaak hier geroepen wordt door, uiteraard, 964 bezitters.. nee.. absoluut niet. Zweverige neus op hoge snelheid, outdated interieur met een stuur wat scheef staat tov de bestuurder. Nu vindt iedereen de looks ineens prachtig terwijl een 10 jaar geleden iedereen de 964 afkraakte vanwege zijn hoge tupperware gehalte en `te` dikke bumpers rondom. Als je een 964 had reed je in de poormans 911 (beetje vergelijkbaar met de 996 nu). Komt een beetje hypocriet over soms. Ik heb mij er niet door laten afleiden en er gewoon een gekocht en 8 jaar donders veel plezier in gehad. Maar uiteindelijk is het ook maar een auto met plus- en minpunten. Gelukkig overheersen de mooie herinneringen en niet de laatste grote beurt met een rekening van 2300 euro
25 sep 2017 17:40
Een grote beurt met een rekening van 2.300 euro lijkt me toch ook wel een mooie herinnering.
Kan veel slechter, bij een 964.
25 sep 2017 19:14
Tja... Wat me ook van verkoop weerhoudt is dat de nieuwere types 996 en 997 een mindere bouwkwaliteit hebben en dat de kans op een 'plofmotor' groot is want dan ben je zo 12.000,- euro verder. Jammer dat Porsche dat pas bij de 991 heeft verbeterd.
25 sep 2017 23:27
@ Retep,
vaak ben je te bang. Pak de prijs van een mooie 996. Teldaar 12k bij voor een vernieuwde motor. Als je dit tegenover een mooie 964 afweegt wordt het verhaal toch even anders. De bouwkwaliteit van de 996 qua carrosserie en wielophanging is denk ik veel beter!
25 sep 2017 23:31
Die horrorverhalen kennen we allemaal.. En daar is geen eenduidig antwoord op.. behalve dit issue zijn het ontzettend betrouwbare auto s..maareh.. een 996 of 997 wel eens van dichtbij bekeken? Knappe vent die durft te beweren dat een 964 beter in elkaar gezet is
26 sep 2017 0:34
En toch is het echt zo. Ik zou zeggen knappe specialist/dealer die dat ontkent.
Hoorde het afgelopen weekend nog iemand zeggen:
"Tot de 996 hadden de engineers binnen Porsche het voor het zeggen, daarna de controllers/accountants"
Is ook geen geheim dat vanaf de productie van de 996 de (bouw)kwaliteit omlaag ging.
Mijn specialist wees me daar jaren geleden al op. Ook op basis van wat hij in z'n garage terug zag.
26 sep 2017 8:31
Bij de 993 werd er al bezuinigd op kwaliteit
26 sep 2017 8:43
Ik rij 50.000 km per jaar met mijn 991 en vind het elke dag speciaal. Met de 964 rij ik momenteel drie keer per jaar en dat is eigenlijk zonde.. Gelukkig komende donderdag weer
26 sep 2017 8:54
Olaf schreef:Bij de 993 werd er al bezuinigd op kwaliteit

niks van gemerkt maar jij zegt het, waarop werd er bezuinigd Olaf?? heb echt het idee dat hij net weer een stapje verder is als de 964. ook de bezuinigingen op de 996 kan ik nog niet de belevenis van vinden, had nooit gedacht dat juist ik als fervente luchtgekoelde rijder die auto zo prettig, ruim en fijne reisauto zou vinden. bij mijn Turbo mis ik zelfs het geluid niet van de luchtkoeler

(met wat aanpassingen) maar wel het weggedrag, daar is geen vergelijking mee mogelijk.
26 sep 2017 9:04
Het zijn natuurlijk allemaal (helemaal) geen slechte wagens maar feit is dat eind jaren negentig bij Porsche een ander beleid de boventoon ging voeren en dat had grote invloed op productieproces/aantallen.
De trendbreuk zal overigens idd waarschijnlijk na het G model al hebben plaatsgevonden.
26 sep 2017 10:27
Laten we het gebruikte leer van de stoelen eens als voorbeeld nemen. Bij mijn Boxster 986 was er duidelijke slijtage op de wangen van de stoelen bij 100.000km. Bij mijn 964 is er zelfs bij 170.000km nog niets te zien. De gebruikte materialen zijn gewoon minder.
26 sep 2017 10:29
Olaf schreef:Bij de 993 werd er al bezuinigd op kwaliteit

Dat zie ik ook niet meteen en is ook niet wat de betere garagisten me vertelden. Meer gebruik van aluminium, minder roestproblemen,...
Zou eerder zeggen minstens even goed. De benodigde manuren daalden door verhoogde efficiëntie bij de productie van de 993. Maar niet de gebruikte materialen, noch de kwaliteit leden er volgens mij onder.
Laatst bijgewerkt door
Godspeed op 26 sep 2017 10:38, in totaal 2 keer bewerkt.
26 sep 2017 10:30
Porsche blijft een premium kwaliteits product welke serie je ook neemt.
26 sep 2017 10:40
Trouwens, niets ten nadele van de 964!
Laatst bijgewerkt door
Godspeed op 26 sep 2017 11:29, in totaal 1 keer bewerkt.
26 sep 2017 11:28
Uit proefondervindelijke ervaring van een 930 t/m de 991.2 GT3 kan ik zeggen dat de 964 hele lekkere rijders auto is. Maar die van mij heeft dan wel een Bilstein PSS10 onderstel, rolkooi, 18" velgen en is verder vrij van rammeltjes. Toch wel 1 van mijn favorieten en niet verkopen hoor
26 sep 2017 12:00
Olaf schreef:Bij de 993 werd er al bezuinigd op kwaliteit

Nou daar is ene Erwin het zeker niet mee eens

Rebel Engineering schreef:
Want de 993 is tov. een 964 wel een fijnere en betere auto
26 sep 2017 12:39
Zo beter?

De manier van produceren van de 911 veranderde vanaf de 993,meer lopende band werk en minder handwerk .Ze werden goedkoper geproduceerd en dus ook goedkoper verkocht .
Feit is wel dat de paar eerste waterkokers toch wel serieuze problemen kennen met koeling en lagers.
Tot de 2e generatie 997 zelfs...
Laatst bijgewerkt door
erwin964c4 op 26 sep 2017 13:59, in totaal 2 keer bewerkt.
26 sep 2017 13:30
Dat "denk" je ...
Ik denk ook heel veel maar sommige dingen weet ik gewoon.
26 sep 2017 17:17
Cazzo Super Veloce schreef:Olaf schreef:Bij de 993 werd er al bezuinigd op kwaliteit

Nou daar is ene Erwin het zeker niet mee eens

Rebel Engineering schreef:
Want de 993 is tov. een 964 wel een fijnere en betere auto
Qua rijden en techniek geef ik hem geen ongelijk

Heb 9 jaar met een 993 4S rond gereden
Maar de carrosserie heeft hier en daar zwakke punten - die bij de 964 zeker degelijker uitgevoerd waren.
26 sep 2017 17:42
Welke zijn dat dan?
Als ik naar de carrosserie van mn 993 kijk is die nog in perfecte staat en afgezien van de parafan 100% originele lak.
26 sep 2017 20:06
Driver4S schreef:Porsche blijft een premium kwaliteits product welke serie je ook neemt.

Aan de resem kleine zaken die er bij mijn 996 maar blijven vervangen hoeven te worden kan ik me daar niet bij aansluiten.
Maar goed. Ik rijd ook 20k-25k km met de auto. Ik zie op een jaar tijd voorbijkomen wat velen van jullie misschien over 5-7jaar uitsmeren.
Of ik heb een blauwe maandag auto. Of ik ros er te hard mee over de weg.
26 sep 2017 20:24
3.2 rules....
26 sep 2017 20:33
Mijn 964 heeft naast de heerlijke 3-delige bbs’jes een pss9 onderstel (pss10 was er toen nog niet), big reds,stalen remleidingen, strutbrace, cupuitlaat, blower delete icm rs buis, turbostoelen af fabriek en momo stuur (suede). Rijdt echt heerlijk. Frappant is wel dat vriend van mij een 964 heeft die 3 maanden jonger is met dezelfde velgen en onderstel. Rest van mutaties niet. Is ook een lekkere auto om te rijden maar heel anders van karakter. Voor mij, en anderen die in beiden auto’s hebben gereden, toch iets minder. En met 142.000km nog geen piepje of kraakje te horen in de mijne. Dus ze blijft voorlopig in de familie ondanks de weinige ritten per jaar.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.