Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Porsche 996 Turbo S

30 sep 2017 22:15

Turbo S is wel heel mooi, maar idd het zal nooit een racemonster worden, het blijft een cabrio.
Tip voor TS: verruim je blik naar een 4S, zo'n beetje alles van de turbo, maar niet de motor. Ikzelf rijd de 4S, en rijd regelmatig een 997 cabrio turbo, maar met de 320pk die ik nu heb - is echt meer dan genoeg. Belachelijk snelle auto. De 997 turbo is idd sneller, maar voor mij niet nodig.

Re: Porsche 996 Turbo S

01 okt 2017 9:16

Ik snap de rekensom niet helemaal. 45k voor de auto en dan op 53k uitkomen zonder btw en bpm? Bedoel je wel al met import belasting erbij?

Enkele delen in de deuren zijn al Carbon. Als je dat wel mooi vindt zou ik de andere delen ook in Carbon zoeken. Of voor the time beeing de originele delen laten hydro-dippen.

Een ander set wielen er onder, achterbumper vervangen en eventueel een ander tellerhuis met km/h teller en je bent zo goed als klaar.

Enige echte obstakel is de onderhoudsgeschiedenis. Bel eens met Atlanta, misschien willen zij helpen. Daar een nieuw boekje aanschaffen en door hen de beurten die gedaan zijn in laten vullen. Boekje aangetekend toe laten sturen en je bent klaar.

Ik zou in ieder geval een setje velgen en houten lijstjes niet als dusdanig obstakel zien dat ik zou overwegen een auto die bijna 40k meer kost te kopen.

Reken maar dat die duitse verkoper die auto ook weer naar Europese standaard opgeleukt heeft om zo heel flink te verdienen!

Re: Porsche 996 Turbo S

01 okt 2017 11:06

DLotus schreef:Ik snap de rekensom niet helemaal. 45k voor de auto en dan op 53k uitkomen zonder btw en bpm? Bedoel je wel al met import belasting erbij?



+1. Met BTW 21% zou dat alleen al een kleine 55k zijn.

Ik heb de foto's meermalen bekeken op verschillende schermen. Daarbij kwam bij mij het gevoel dat er een heeeeel klein kleurverschil tussen voorbumper en kofferdeksel zit. Dat kan natuurlijk door de verschillende hoeken (lichtinval) komen, maar mede i.c.m. het ontbreken van een foto van de sticker a.d. binnenzijde van het kofferdeksel zou dat een controle waard zijn. Verder een mooie P waarbij de wielen mij persoonlijk niet storen (houtinleg wel maar daarin ben ik niet de enige). Je kunt evt ook zelf prberen de historie, evt via een NL dealer, proberen op te vragen. Dat heb ik in het verleden met een Audi S8 gedaan

Suc6 met de overwegingen

Re: Porsche 996 Turbo S

01 okt 2017 14:01

Ik ben zelf in het bezit van 996 turbo cabrio met o.a. een short-shift en een handbak. Deze auto is best sportief te rijden.
Waarom ben je speciaal op zoek naar een 996 turbo S cabrio en geen 996 turbo cabrio ? Geringere productie aantallen ?
Op zoek naar een handbak of een automaat ?

Re: Porsche 996 Turbo S

01 okt 2017 19:47

DLotus schreef:Ik snap de rekensom niet helemaal. 45k voor de auto en dan op 53k uitkomen zonder btw en bpm? Bedoel je wel al met import belasting erbij?

Enkele delen in de deuren zijn al Carbon. Als je dat wel mooi vindt zou ik de andere delen ook in Carbon zoeken. Of voor the time beeing de originele delen laten hydro-dippen.

Een ander set wielen er onder, achterbumper vervangen en eventueel een ander tellerhuis met km/h teller en je bent zo goed als klaar.

Enige echte obstakel is de onderhoudsgeschiedenis. Bel eens met Atlanta, misschien willen zij helpen. Daar een nieuw boekje aanschaffen en door hen de beurten die gedaan zijn in laten vullen. Boekje aangetekend toe laten sturen en je bent klaar.

Ik zou in ieder geval een setje velgen en houten lijstjes niet als dusdanig obstakel zien dat ik zou overwegen een auto die bijna 40k meer kost te kopen.
Reken maar dat die duitse verkoper die auto ook weer naar Europese standaard opgeleukt heeft om zo heel flink te verdienen!


Die rekensom is niet zo moeilijk hoor, ik schreef al: “De Amerikaan kost ca. 45 K (euro's) in de VS, dat is in NL inclusief vervoer en invoerrechten (excl. BPM en BTW) ca. 53 K. in NL.”
Als ik de auto zakelijk ga rijden speelt BTW geen rol, dus deze prijsvoorstelling was vooral even om het vergelijk met de ‘Duitser’ zuiver te kunnen maken...

Goed plan trouwens om eens even met Atlanta of NL dealer te bellen, ik vermoed wel dat ze er niet veel trek in hebben (want ‘het brengt ze niets’) maar je weet maar nooit natuurlijk....

De Turbo ‘S’ keuze is inderdaad vooral vanwege de exclusiviteit, als ik er dan toch voor ga, dan maar ‘all the way’, en inderdaad een handbak, ik heb al een 964 Tip, die op zich heel goed bevalt maar wil nu dus een HB. Ik ben persoonljk redelijk maf van Cabrio’s alhoewel een coupe ook niet verkeerd zou zijn hoor, daar zit echter meestal een open dak in en dan zit ik met mijn 2,01 mtr weer nogal ingeklemd tussen stoel en (lagere) dak (vanwege het schuifdak...) Cabrio’s zijn perfect als je lang bent...

Kleurverschil voorbumper en koffer zag ik ook, bovendien kan je behoorlijk inzoomen en zie je ‘gespoten’ steenslag. Volgens de verkoper ontbreekt de koffersticker omdat die niet meer geplakt werd op de 996 Turbo S vanaf de modeljaar 2005 (dus laatste jaar niet meer).. geen idee of dat klopt, iemand ?

Re: Porsche 996 Turbo S

01 okt 2017 20:17

viewtopic.php?f=1&t=44898 :salut:

Re: Porsche 996 Turbo S

01 okt 2017 20:26

Kom je na het rijklaar maken voor NL en BPM ook niet in de buurt van de 997 turbo prijzen?

Deze bijvoorbeeld. In de zelfde kleur, maar wel een coupe zonder schuifdak.
http://www.autotrader.nl/auto/porsche-9 ... eschakeld/

Of deze, andere kleur maar wel cabrio. Staat overigens al heel lang te koop dus de prijs lijkt mij wel (flink) onderhandelbaar.
http://www.autowereld.nl/porsche/911-ca ... tails.html

Scheelt je een hele hoop risico en gedoe met import. Ik volg het aanbod van 997.1 Turbo's al een paar jaar en de prijzen zijn m.i. erg stabiel. De 996 Turbo is al aan het herstellen.
Plaats een reactie