Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

top

13 okt 2005 13:49

Met een 964 C4 In Duitsland, 240 op nat wegdek :shock: (achteraf niet zo fijn, wel erg spanned). Absolute top 285 op teller, met nog een beetje over.

13 okt 2005 13:51

Het heeft mij enorm verbaasd dat het kwa ervaring nog een heel erg groot veschil is of je 200, 220 of 240 op de klok hebt staan.
Ik had ingeschat dat dat niet zoveel uit zou maken.

Auto bleef overigens strak liggen, onvoorstelbaar strak.
Moest van het gas af ivm vrachtauto's verderop....

13 okt 2005 13:57

Vanmorgen nog, 250 km/u, A37 Emmen-Hoogeveen. Durf in NL echt niet harder.
Was wel heel dicht in de buurt van de Duitse grens bedenk ik nu.

13 okt 2005 14:40

porscheware schreef:Was wel heel dicht in de buurt van de Duitse grens bedenk ik nu.


Zou dat excuus bij de rechter ook werken? :wink:

13 okt 2005 14:51

Devils son schreef:
porscheware schreef:Was wel heel dicht in de buurt van de Duitse grens bedenk ik nu.

Zou dat excuus bij de rechter ook werken? :wink:

Retorische vraag! 8)
Dat is toch jouw vakgebied? :wink:

13 okt 2005 15:13

twee daertich

http://www.tvreclames.nl/reclamesDB.pl?file=285

ech wel!!

13 okt 2005 15:21

porscheware schreef:Vanmorgen nog, 250 km/u, A37 Emmen-Hoogeveen. Durf in NL echt niet harder.



Ik wist het, en heb je gezien, ook nog een mooi fotootje van je achterkant gemaakt.

Zo ik heb ze weer verdiend vandaag, de baas (JP) is trots op me.




Oja on topic.


119 km per uur A13 bij Delft.

13 okt 2005 16:45

John4S schreef:297 (digitale teller) met de 996 4S (339 pk).


Hannover -> Berlin, 26 juni 2005


op een foto in je album staat 334 op de digitale teller?

13 okt 2005 16:48

porscheware schreef:Vanmorgen nog, 250 km/u, A37 Emmen-Hoogeveen. Durf in NL echt niet harder.
Was wel heel dicht in de buurt van de Duitse grens bedenk ik nu.



250 of 280 zou dat nog uitmaken bij de rechtbank???

13 okt 2005 16:49

koos spee schreef:
porscheware schreef:Vanmorgen nog, 250 km/u, A37 Emmen-Hoogeveen. Durf in NL echt niet harder.



Ik wist het, en heb je gezien, ook nog een mooi fotootje van je achterkant gemaakt.

Zo ik heb ze weer verdiend vandaag, de baas (JP) is trots op me.




Oja on topic.


119 km per uur A13 bij Delft.


vang jij hardrijders? :evil: , zo ja, hou de volgende keer als er een Porsche langskomt met te hoge snelheid je hand voor de camera :)


Zijn jullie trouwens niet bang voor flitsers en dergelijke als jullie in NL zó hard rijden?

13 okt 2005 16:54

Rob Herfst schreef:Dat is toch jouw vakgebied? :wink:


Ik vrees dat vwb snelheidsovertredingen mijn ervaringen overwegend als verdachte zijn... :evil:

13 okt 2005 17:01

casper924CGT schreef:twee daertich

http://www.tvreclames.nl/reclamesDB.pl?file=285

ech wel!!


Zo praten wij echt hoor :) (limburgers) alleen iets minder overdreven

Re: Top

13 okt 2005 17:11

R.M.Boosten schreef:Cayenne S duiste autobahn 263KM/H


Featuring 32 valves, the engine comes with two camshafts on each row of cylinders, the Cayenne S developing its maximum torque of 420 Newton-metres or 310 lb-ft between 2500 and 5500 rpm. Engine displacement of 4.5 litres gives this unique SUV maximum output of 250 kW (340 bhp) at 6000 rpm, the Cayenne S accelerating from 0 - 100 km/h in 7.2 seconds also with the help of its new six-speed Tiptronic S transmission. Top speed is 242 km/h

:wink:

Re: Top

13 okt 2005 17:16

Carrera4s schreef:
R.M.Boosten schreef:Cayenne S duiste autobahn 263KM/H


Featuring 32 valves, the engine comes with two camshafts on each row of cylinders, the Cayenne S developing its maximum torque of 420 Newton-metres or 310 lb-ft between 2500 and 5500 rpm. Engine displacement of 4.5 litres gives this unique SUV maximum output of 250 kW (340 bhp) at 6000 rpm, the Cayenne S accelerating from 0 - 100 km/h in 7.2 seconds also with the help of its new six-speed Tiptronic S transmission. Top speed is 242 km/h

:wink:


kijk eens bij de top van een carrera 4s 996... die haalt OFFICIEEL ook geen 296 ;) In verschillende testen van autoboekjes is de 300 met de 997 ook gehaald... terwijl zijn officieele top toch echt minder is.... Het is algemeen bekend dat Porsche zijn top's ruimte geeft zodat deze altijd haalbaar zijn.... (als je 3 dezelfde auto's hebt rijden ze soms niet even hard vanwege productiefoutjes)
Ik heb et echt 2x op de teller zien staan, je kunt zeggen wat je wilt :)
Als ik loog, zou ik dan niet eerder 280 ofzo zeggen? een turbo haalt ook 265 officieel... je kunt dus rekenen op een 270... en trouwens misschien gingen we wel even lichtjes bergafwaarts of iets dergelijks.

13 okt 2005 17:18

296 van John4S is met een versie van 339 pk.

En 263 ipv 242 is voor een Cayenne een ENORM verschil.

Maar misschien had je 't niet door en zat je in een Turbo :roll:

13 okt 2005 17:20

Carrera4s schreef:296 van John4S is met een versie van 339 pk.

En 263 ipv 242 is voor een Cayenne een ENORM verschil.

Maar misschien had je 't niet door en zat je in een Turbo :roll:

Toch heb ik het echt gezien :) en ja het was een S
Zoals ik net al ge-edit heb, misschien speelden andere factoren een rol (lijkt me wel want we hadden de auto bepakt met campingspullen, dus lijkt me vrij onlogisch dat je dan je top kunt rijden)

Er word ook door enkele mensen een snelheid met een 911/944 neergezet die Officieel niet kunnen, en toch geloof ik ze, want zó onaccuraat kan een teller nauwelijks zijn lijkt mij.

Jij hebt trouwens wel een mooie 4S :) Ruf-voorbumper? Ik vind persoonlijk die 2e spoiler en de lampmodificatie niet zo mooi, maar ieder het zijne he ;)

13 okt 2005 17:33

Het is al zovaak gezegd, tellers wijken af en daarbij komt dat tellerafwijkingen meestal niet lineair zijn. Naarmate de snelheid toeneemt, neemt de afwijking doorgaans ook toe.
GPS meting geeft vaak een veel betere indicatie, want een afwijking van de normale snelheidsmeter van 8 tot 10% is niet abnormaal.

Btw, het gewicht heeft maar een zéér beperkte invloed op de topsnelheid(verwaarloosbaar). Dus bepakking of niet.. Sterker nog, met veel bepakking komt de koets lager te liggen, hetgeen vaak een gunstige invloed heeft op de aerodynamica (maar in dit geval ook nauwelijks merkbaar waarschijnlijk).

13 okt 2005 17:49

koos spee schreef:
Ik wist het, en heb je gezien, ook nog een mooi fotootje van je achterkant gemaakt.

Zo ik heb ze weer verdiend vandaag, de baas (JP) is trots op me.




Oja on topic.


119 km per uur A13 bij Delft.


Was het afgelopen zondag te vroeg voor je geworden Koos en wilden je Belgische Collega's niet met je meewerken :twisted:

13 okt 2005 19:48

Een keer 250 op de teller gehad vlak na de aankoop,daarna niet veel harder dan 200.Moet de dame op leeftijd een beetje sparen,is niet de jongste meer :oops: :lol: :wink:

13 okt 2005 19:52

265+ op de teller, kon harder, durfde niet, deuren gingen open aan de bovenkant van het zijraampje. Waar? Ergens in Europa. Wanneer? Vorige week. Waarmee? 3.2 Targa. Jammer, heb alleen maar foto van bijna 240, daarna camera met rust gelaten :wink:

Ben nadien tegengehouden door een motard en yep, te hard gereden.... Gelukkig maar aan 156, omgerekend 148, kostte 45€, viel dus nog wel mee.
Laatst bijgewerkt door Lou op 13 okt 2005 19:55, in totaal 1 keer bewerkt.

13 okt 2005 19:54

uhm gewoon een vraagje....

who the verrek is koos spee

13 okt 2005 20:25

R.M.Boosten schreef:
koos spee schreef:
porscheware schreef:Vanmorgen nog, 250 km/u, A37 Emmen-Hoogeveen. Durf in NL echt niet harder.



Ik wist het, en heb je gezien, ook nog een mooi fotootje van je achterkant gemaakt.

Zo ik heb ze weer verdiend vandaag, de baas (JP) is trots op me.




Oja on topic.


119 km per uur A13 bij Delft.


vang jij hardrijders? :evil: , zo ja, hou de volgende keer als er een Porsche langskomt met te hoge snelheid je hand voor de camera :)


Zijn jullie trouwens niet bang voor flitsers en dergelijke als jullie in NL zó hard rijden?


Jazeker ben ik daar bang voor.
Daarom rijd ik die snelheid maar voor 1 seconde en laat dan het gas weer los, op een weg met ruim uitzicht en niemand op de weg.

13 okt 2005 20:32

Lou schreef:265+ op de teller, kon harder, durfde niet, deuren gingen open aan de bovenkant van het zijraampje.


Dat ken ik nog van de mijne. Targadak dat zich een paar milimeter opheft vanaf 235 waardoor je binnen een reuze herrie krijgt van de rijwind. De allereerste keer verschoot ik me een bult en dacht dat ik mijn dak niet goed dicht had gedaan en het ging vliegen. :?
Terug onder 220 klapt het terug en is de herrie weg. :wink:

13 okt 2005 20:45

Uiteraard alleen in Duitsland, op de teller 295 km/h. En zou ik harder kunnen, ik denk dat ik niet verder zou gaan.
(Hoewel die grens van 300 km/h wel mooi is om te kunnen zeggen)

13 okt 2005 20:57

met mijn 930 Turbo 89 op z'n teller 280 op de Autobahn tijdens een voor mij kansloze wedstijd met een Mercedes CL V 12 Brabus :cry:
Plaats een reactie