09 okt 2017 19:56
Jazzy schreef:Eigenlijk het enige wat ik mis aan de XJ8, vrijwel geen geluid. Ook direct het grootste voordeel maar soms zou een beetje grom toch wel lekker zijn.
09 okt 2017 20:08
EriC4C schreef:Het stond al een tijdje hoog op mijn wish list en afgelopen week is het er dan eindelijk van gekomen![]()
09 okt 2017 20:39
horn schreef:Mijn doel was binnenin zo min mogelijk verstoring en buiten een ruig geluid.
Octaaf schreef:Het klonk overigens het lekkerste met 1 klep open. Als het je wat lijkt verwijder dan eens één einddemper om te luisteren. Ik was gelijk verkocht en de demper ging er pas een paar maanden later weer op toen ik de kleppen ging monteren.
09 okt 2017 20:43
EriC4C schreef:Standaard zijn de eindstukken rond, maar met te kleine diameter om de uitsparingen mooi op te vullen.
09 okt 2017 20:53
09 okt 2017 22:28
EriC4C schreef:Octaaf schreef:Het klonk overigens het lekkerste met 1 klep open. Als het je wat lijkt verwijder dan eens één einddemper om te luisteren. Ik was gelijk verkocht en de demper ging er pas een paar maanden later weer op toen ik de kleppen ging monteren.
Na verwijderen van de einddempers werd de motor gestart om te laten horen wat er (maximaal) mogelijk was. Dat wasen daar lijkt het nu nog steeds erg veel op zodra je gas geeft. Geen "Tupperware blèrpijp", maar wel een zware V8 roffel.
09 okt 2017 23:33
EriC4C schreef:Oud & nieuw![]()
10 okt 2017 12:24
Octaaf schreef:Groot verschil tussen één kant en 2 kanten kleppen open. 2 kanten open was een amerikaanse straight pipe sound (maar niet superluid want er zitten al 2 dempers voor in de het uitlaatraject). Één kant open was een AMG roffel.
10 okt 2017 19:37
13 okt 2017 19:11
13 okt 2017 20:33
13 okt 2017 21:25
13 okt 2017 21:46
13 okt 2017 21:53
13 okt 2017 22:54
14 okt 2017 7:12
14 okt 2017 9:07
14 okt 2017 9:20
14 okt 2017 16:28
14 okt 2017 18:14
30 nov 2017 18:46
30 nov 2017 22:17
30 nov 2017 22:44
01 dec 2017 9:19
01 dec 2017 10:26
Subdriver schreef:Wel de V8 nemen, liefst met supercharger.