Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

09 okt 2017 19:56

Jazzy schreef:Eigenlijk het enige wat ik mis aan de XJ8, vrijwel geen geluid. Ook direct het grootste voordeel maar soms zou een beetje grom toch wel lekker zijn.


Ik had op mijn XKR deze kleppen in de uitlaat vlak voor de laatste demper.

Afbeelding

Dat gaf ook een heerlijke AMG roffel. En ook weer helemaal stock met de klep dicht. Het klonk overigens het lekkerste met 1 klep open. Als het je wat lijkt verwijder dan eens één einddemper om te luisteren. Ik was gelijk verkocht en de demper ging er pas een paar maanden later weer op toen ik de kleppen ging monteren.

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

09 okt 2017 20:08

EriC4C schreef:Het stond al een tijdje hoog op mijn wish list en afgelopen week is het er dan eindelijk van gekomen :D

Gefeliciteerd, helemaal top!
Als ik weer in Nederland ben moeten we even afspreken.
De oplossing van Octaaf lijkt me ook niet gek.

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

09 okt 2017 20:39

Moeten we zeker doen :thumleft:
Kleppenuitlaat kan op hetzelfde adres, maar €€€ :|

horn schreef:Mijn doel was binnenin zo min mogelijk verstoring en buiten een ruig geluid.

Ik heb juist gedacht over verwijderen van geluidsisolatie ipv uitlaatmodificatie :lol:
Voor mij is het ook een fun car en geen 50k/jaar DD :wink:

Octaaf schreef:Het klonk overigens het lekkerste met 1 klep open. Als het je wat lijkt verwijder dan eens één einddemper om te luisteren. Ik was gelijk verkocht en de demper ging er pas een paar maanden later weer op toen ik de kleppen ging monteren.

Na verwijderen van de einddempers werd de motor gestart om te laten horen wat er (maximaal) mogelijk was. Dat was :D en daar lijkt het nu nog steeds erg veel op zodra je gas geeft. Geen "Tupperware blèrpijp", maar wel een zware V8 roffel.

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

09 okt 2017 20:43

EriC4C schreef:Standaard zijn de eindstukken rond, maar met te kleine diameter om de uitsparingen mooi op te vullen.

Dat was bij mij met ovaal. Klein ovaal standaard. Eén maat groter en het stond gelijk top. Geluid ben ik half tevreden over. Bij 100 vind ik het een beetje irritant in de auto. Buiten de auto is het erg gaaf, binnen valt het erg mee. Alleen rond de 100 hoor je hem en dat vind ik jammer. Mijn doel was binnenin zo min mogelijk verstoring en buiten een ruig geluid. 90% geslaagd.

Standaard vs mijn aangepaste.

Afbeelding Afbeelding

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

09 okt 2017 20:53

Oud & nieuw :wink:

IMG_32620.jpg
IMG_33050.JPG

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

09 okt 2017 22:28

EriC4C schreef:
Octaaf schreef:Het klonk overigens het lekkerste met 1 klep open. Als het je wat lijkt verwijder dan eens één einddemper om te luisteren. Ik was gelijk verkocht en de demper ging er pas een paar maanden later weer op toen ik de kleppen ging monteren.

Na verwijderen van de einddempers werd de motor gestart om te laten horen wat er (maximaal) mogelijk was. Dat was :D en daar lijkt het nu nog steeds erg veel op zodra je gas geeft. Geen "Tupperware blèrpijp", maar wel een zware V8 roffel.


Groot verschil tussen één kant en 2 kanten kleppen open. 2 kanten open was een amerikaanse straight pipe sound (maar niet superluid want er zitten al 2 dempers voor in de het uitlaatraject). Één kant open was een AMG roffel. Mis het nog steeds. Ik heb dezelfde kleppen nu op de Boxster maar de V8 was something else.

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

09 okt 2017 23:33

EriC4C schreef:Oud & nieuw :wink:

Beter Peter! :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

10 okt 2017 12:24

Octaaf schreef:Groot verschil tussen één kant en 2 kanten kleppen open. 2 kanten open was een amerikaanse straight pipe sound (maar niet superluid want er zitten al 2 dempers voor in de het uitlaatraject). Één kant open was een AMG roffel.

Het zal ongetwijfeld mooi klinken, maar het lijkt me niet goed om slechts één van beide dempers te sluiten met een klep.

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

10 okt 2017 19:37

De klep is een bypass naar buiten voor de demper. De demper wordt niet afgesloten. Er zal een klein verschil in tegendruk zijn waarbij de kant met de geopende klep iets minder tegendruk levert. Niet te vergelijken met het drukverschil van de arbeidslag en inlaatslag per cilinder.

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

13 okt 2017 19:11

Afbeelding koopje???

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aan ... rged-kopen

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

13 okt 2017 20:33

Vanwege leeftijd en kilometerstand geen "koopje" wat mij betreft, maar volgens Leitner wel een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding ;)

Mooie XJR, maar ik voel me nog te jong voor een XJ :^:

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

13 okt 2017 21:25

over 2 jaar youngtimer. Nu nog niet. Zal over 2 jaar wel stuk duurder zijn. Vind het geen koopje, maar die heeft Douwe volgens mij nooit.

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

13 okt 2017 21:46

Hier mijn bijdrage
Deze jag gebouwd nu verder met de 68 soft window S
Afbeelding

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

13 okt 2017 21:53

wow, zwak voor E-type cabrio's 8)

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

13 okt 2017 22:54

Eruuug mooi piewie! :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

14 okt 2017 7:12

wow piewie (°-°)
volledig origineel of heb je technische aanpassingen/verbeteringen aangebracht?

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

14 okt 2017 9:07

Opgebouwd van scrap naar orgineel
Paar kleine aanpassingen van bv een vol automatiische koeling
Afbeelding

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

14 okt 2017 9:20

aaaaiiiii mooi die targa daar in de lucht :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

14 okt 2017 16:28

zo'n koeling is een must voor het regelmatige slenterverkeer de dag van vandaag. een elektronische ontsteking is ook nog een fijne upgrade :idea:

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

14 okt 2017 18:14

Die heb ik idd ook een geplaatst
Afbeelding

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

30 nov 2017 18:46

Iemand ervaring met een XJ ( 350).laatste oude XJ maar wel helemaal nieuw concept toch? . Alu koets zag ik en dus relatief licht.

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

30 nov 2017 22:17

Wat wil je weten?
Inderdaad alu koets, rond de 1550 kilo voor een 4.2 V8 model (en dat is toch wel het minimale wat je wil hebben).
Kan toch 'roesten', dus kijk de body goed na. Vaak bij achterruit en kofferklep. Sierlijsten hebben er ook bijna allemaal last van, destijds verkeerd geëtst. Kan voor de sierlijsten verder geen kwaad maar het ziet er een beetje slordig uit bij sommige wagens.

Verder voor die tijd een hele luxe wagen, adaptive CC en touch screen navigatie, luchtvering rondom.. Stuur en zetel schuift naar achter als je in- en uitstapt. Goede kwaliteit leder en hout.

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

30 nov 2017 22:44

Er zijn er hier nog meer met een XJ 350 (ik ook).
Erg fijne auto, voor mij de ideale reiswagen. :cheers: Wel de V8 nemen, liefst met supercharger. :mrgreen:
Zorg dat alle electra het doet. Kan duur zijn als je iets moet vervangen. Kijk ook goed naar de luchtvering.

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

01 dec 2017 9:19

ja zag dat jij er 1 had.Met de juiste wielen naar mijn smaak :thumleft:
Ga maar eens een jaquarforum account aanmaken voor evt verdere aankoop tips. :wink:
Heb vd week even in 1 gezeten en het zit gevoel beviel me beter als het model ervoor.(te "open" gevoel naar mijn smaak)+ de nieuwe techniek,dat ze licht zijn (en ook niet teveel gebruiken).Luchtvering etc etc
Wie weet...

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

01 dec 2017 10:26

We zullen je daar hartelijk verwelkomen :rambo:

Subdriver schreef:Wel de V8 nemen, liefst met supercharger. :mrgreen:

Afbeelding
Plaats een reactie