Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
06 okt 2017 9:14
Kos schreef:oh ik kreeg van de week een bon binnen uit Dld voor 79 waar 70 was toegestaan, 10 euro
Vraag me af hoe ze daar überhaupt de foto's verwerking en postzegel van kunnen betalen

Ja mooi he, in DE tot 21km te snel geen punt, maarrrr vanaf 41 te snel (of bij door rood rijden) direct een maandje wandelen...
18 okt 2017 22:29
Ik las gisteren in een Franse krant dat er in 2016 920 miljoen euro is opgehaald met de radarkasten in Frankrijk. In hetzelfde artikel stond ook dat dit geld volledig ten goede komt aan de verkeersveiligheid, bijvoorbeeld om het wegennet te verbeteren. Kijk, daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. Dus als je dan toch die boete van de Autoroute of Route Departemental binnen krijgt, weet dan dat je daarmee zorgt dat je heerlijk kunt toeren met je Porsche in Frankrijk
19 okt 2017 9:22
bjft schreef:Kijk, daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.

En wat te denken van Belgie

. Wat een karresporen af en toe
19 okt 2017 10:15
Wat kunnen "ze" er nog wat van leren in NL dan? Ben ik wel benieuwd naar...
19 okt 2017 10:56
...bijvoorbeeld om het wegennet te verbeteren...
19 okt 2017 11:14
Hoe dan verbeteren?
Wordt altijd iets te snel geroepen dat het wegennet verbeterd moet worden. Er ligt een prima infrastructuur met bij elk dorp zo ongeveer een afslag. Asfalt is prima, verlichting ook. Meer asfalt heeft geen zin blijkt uit onderzoek, files nemen toe.
19 okt 2017 11:30
Ken geen land met betere wegen dan NL.
Saai zijn ze dan weer wel...
19 okt 2017 11:38
En hoe gaan die Fransen eigenlijk om met het lunchgedrag aldaar........ Lekker wijntje erbij, ach en nog een we hoeven echt niet over een half uur aan het werk dus doe er nog maar een....... de fles is nu bijna leeg, laat ik maar eens bijschenken......
19 okt 2017 13:51
Even een opmerking over het lunchgedrag van de Fransen: inderdaad er wordt een gals gedronken bij de lunch in de wetenschap dat ALS ze gepakt worden ze minstens 4 punten van het rijbewijs kwijt zijn, die je pas na drie jaar terug krijgt. Weet ook dat in veel arbeidscontracten is opgenomen dat bij verlies van het rijbewijs automatisch ontslag volgt! Behoorlijk streng dus. Kunnen ze in NL nog een puntje aan zuigen. Boetes verhogen heeft alleen maar een averechts effect: de overtreder denkt ik betaal wel en kom er gewoon mee weg.
19 okt 2017 14:33
bjft schreef:Kijk, daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.
Enkele kanttekeningen op je nogal ongenuanceerd en makkelijk statement.
Het dodental op de Franse weten ligt ook een stuk hoger dan hier in NL.
Vergeet ook niet dat Frankrijk (hoeveel keer?) groter is dan NL. Alleen al de kwestie van afstanden en bevolkingsdichtheid maakt dat die twee situaties qua verkeersinfrastructuur onvergelijkbaar zijn.
Komt nog bij hoeveel is die 920miljoen procentueel op het infrastructuursbudget? Zou best kunnen dat NL relatief gezien veel meer investeert. Beetje makkelijk zo direct cijfertjes vergelijken en snelle conclusies te trekken. Iets met appels en peren?
19 okt 2017 16:16
Procentueel ligt het aantal verkeersdoden vs inwoners idd hoger in Frankrijk. Naast de genoemde zijn ook nog van invloed:
Winterse omstandigheden (in sommige regio's

), zomergladheid, bochten, bergen, toeristen (onbekendheid met de weg).
Voordeel is dan wel weer dat het in de winter later donker is dan hier
19 okt 2017 17:06
Ho ho ik reageer de alleen maar op de opmerkingen van Brulaap! Niks ongenuanceerd. Hier in Fr. Vallen de meeste doden op provinciale wegen en zijn eenzijdig! En ja helaas veel te vaak is er alcohol in het spel. De getallen die de Europese commissie hanteerd zijn ook ongelofelijk moeilijk te vergelijken. 50 vs 30 doden/miljoen/jaar. En ja dan wordt er geen rekening gehouden met landschap/ demografie/klimaat etc. Helaas schermen de overheden maar al te graag met hun successen in het bestrijden van de verkeersdoden.
19 okt 2017 18:24
Weet je zeker dat je op een opmerking van Brulaap reageerd

?
19 okt 2017 19:09
Hoho voordat dit nu weer helemaal ontspoort. Met mijn opmerking "daar kunnen ze bij ons nog wat van leren" bedoelde ik slechts, dat ik het een prima idee vind dat de opbrengsten van boetes ten gunste komen van het verkeer/verkeersveiligheid. En niet zoals nu in een bodemloze put. Ik weet donders goed dat er in Frankrijk een mega hoeveelheid slachtoffers in het verkeer zijn per jaar. En ik vind het een prima idee dat men die gelden aanwendt om de verkeersveiligheid in Frankrijk te vergroten. Ik heb zelfs al een keer in een ander topic het aantal radarkasten en toegenomen controles van harte toegejuicht.
En nee er valt niet zo heel veel te verbeteren aan het wegennet voor wat betreft de veiligheid. Wel aan de weggebruikers zelf.
Ik hoop hiermee mijn opmerking in deze enigszins genuanceerd te hebben.
19 okt 2017 23:27
ja, ik plofte daar ook wat neer zo, valt ook onder de noemer ongenuanceerd.
Op zich geen slecht idee al die inkomsten in de verkeers-pot. Gebeurt dan nu niet in NL of is het vooral om andere potjes te spekken?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.