Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 nov 2017 11:54

Ring is altijd riskant, maar dat is onderdeel van de aantrekkingskracht.
Ik kijk altijd de dag van te voren een paar crashfilmpjes, voor de goede mindset :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 nov 2017 12:24

Precies, het risico is altijd aanwezig.
Dat artikel is er een uit velen en niet omdat er nu iets anders is dan de andere jaren.

Vloeistoflekkage is wel een nachtmerrie scenario. Daar kun je je niet op voorbereiden.
Crashfilmpjes kijk ik inderdaad ook wel eens van tevoren, puur om te weten waar de punten zijn waar vaak ongelukken zijn.

Overigens rijd ik de laatste jaren alleen nog maar trackdays. Geen touristenfahrten.
Minder auto's op de baan, geen motoren en meer respect voor elkaar.
En vooral: weinig tot geen lange baansluitingen :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 nov 2017 12:32

TF is inderdaad ongelofelijk druk tegenwoordig.
Ben wel eens op een doordeweekse dag heen gereden voor 2 uurtjes sturen, is er anderhalf uur baanafsluiting wegens n ongeluk :evil:
Dan zijn de trackdays met DF bijv een stuk relaxter.
Met welke auto rijd jij op de NS?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 nov 2017 12:38

Niet lachen..:

Afbeelding

Via Rent4Ring. Is echt een hoop lol mee te beleven, zeker met verse Toyo R888's eronder!
Lekker boenderen.
Al vaak een duim omhoog gekregen van 911-rijders :D

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 nov 2017 12:58

:lol: :lol: :lol:
Ga ik niet in passen ben ik bang...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 nov 2017 13:09

Ik ben 1,87 en pas er met helm op prima in..weet niet hoe lang jij bent?
Fragment vanuit de Swift:

https://youtu.be/5sE_Xr1kqk4

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 nov 2017 13:25

Daar hebben we het al eerder over gehad, Paul is vrij groot en wat kortere benen, vandaar.
Ben zelf 1,94 en kon met een schuifdak niet met helm op rijden :oops:
Paul heeft in de gt3 gezeten en dat was al kritisch :scratch:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 nov 2017 19:16

En dat was nog zonder helm.
Zit in de 1M ook bijna tegen de hemel aan. Spiegel zit ook flink in de weg, moet bukken om er onderdoor te kunnen kijken.
Enige oplossing is een Recaro erin...

Zou die 125 wel eens willen proberen van rent4ring, lijkt me een hele leuke auto op de Ring.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 nov 2017 19:23

Hoe bevalt de 1M eigenlijk?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 nov 2017 19:47

Afgezien van de te hoge zit een heerlijk apparaat.
Belachelijk snel, hele fijne stoelen, stuurt heerlijk.
Heb er nog niet echt veel mee gereden, maar is precies wat ik zocht.
Veel power, relatief simpele techniek en handgeschakeld.
Is wel een blijvertje, denk ik. Enige wat ik mis is een trekhaak :lol:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 nov 2017 20:24

Klinkt goed. Ik heb een zwak voor de 1M en wacht (tegen beter weten in) op een prijsdaling ;-)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 nov 2017 1:04

Denk (en hoop) dat die niet gaat komen...
Mijne heeft 108K gelopen, dus gewoon als DD gekocht.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 nov 2017 18:35

Vanochtend was het mooi weer en even een stukje richting Volkel gereden ...

Afbeelding

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 nov 2017 18:56

Werd bij ons in de middag slecht, Bob heeft de bmw weer dichtgebouwd en gestart.
Heb de krukas lagers bekeken, was geen overbodige reparatie :salut:
Had meer kosten, de Remeha ketel hield er mee op en een verse op laten hangen en mn Sony telefoon hield er mee op, kassa :?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

05 nov 2017 16:44

@ MarkS; nog wijzer geworden?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

05 nov 2017 16:50

De RSA set is besteld, maar was toevallig in de buurt en heb wat folders, handleiding meegenomen en wat over camberplates gesproken. ;-)

Hardheid dempers instellen zou niet al te lastig moeten zijn.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

05 nov 2017 17:59

Zo een 1-weg instelbaarheid is denk ik ideaal. Je kan voor elke omstandigheid snel de juiste instelling vinden. Met meerdere aparte instelmogelijkheden wordt het gauw al wat complexer qua mogelijke combinaties. Meer rijden en minder bezig met tweaken.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

05 nov 2017 18:15

Klopt, je stelt met één knop de bound en rebound tegelijk in.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

05 nov 2017 19:26

Klopt, heb op de Duc tientallen afstelmogelijkheden voor en achter, dan raak je al snel de weg kwijt als je niet precies weet wat je doet :scratch:

Wat is precies het verschil tussen 1K2 en RSA?
Beiden met 1 knop instelbaar. Van de Intrax site word je niet veel wijzer...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

05 nov 2017 19:58

Dacht dat er tussen de RSA en de 1K2 niet heel veel verschil zit. In de basis een zelfde demper. Afaik is het binnenwerk van de 1K2 nog wat sterker (dikker) uitgevoerd. Maar is minimaal. RSA is van sportief straat tm trackday gebruik / setup leverbaar. 1K2 zit dan nog weer meer richting circuit. Prijsverschil voor de E36 was maar 200 euro verschil en dat kwam ook dat op de E36 je niet volledig rondom 1K2 kon uitvoeren maar alleen voor of achter. Als je black titan en ARC uitvoering neemt op beide dempers werd het een nog veel duurder geintje.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 nov 2017 0:45

MarkS schreef:op de E36 je niet volledig rondom 1K2 kon uitvoeren maar alleen voor of achter.


Die snap ik niet, staat toch los van elkaar? :scratch:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 nov 2017 0:47

De 1K2 dempers schijnen aan één kant niet te passen. Ik weet niet meer of dat voor of achter was.
Je krijg dan effectief 2 1K2 dempers en 2 RSA dempers.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 nov 2017 8:58

Gaaf een 1M. Heb je foto's?

Hoeveel PK en gewicht heeft zo'n Swift?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 nov 2017 9:35

De Swift weegt 1015 kg en heeft 136 PK (1.6 ltr).
http://www.rent4ring.de/en/rentals-for- ... leife.html

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 nov 2017 10:32

Onze zoon heeft een Suzuki Swift Gti zo’n 4 jaar gehad, wat een kwaliteit :thumleft:
Paar bandjes en wat onderhoud :salut:
Plaats een reactie