Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
07 dec 2017 13:51
Knap dat je daar zelf aan durft te beginnen na het lezen van een website.
07 dec 2017 14:39
Kleien, polijsten en in de was zetten is best goed zelf te doen als je je een beetje inleest, de juiste materialen en tools gebruikt, nadenkt tijdens de uitvoering en een beetje lef hebt. Het polijsten kost altijd het meeste tijd en het resultaat daarvan bepaald voor een groot deel het eindresultaat. Als “pietje-precies” was ik daar dan ook altijd tevreden over.
07 dec 2017 15:29
Kleijen en detailen (met de hand) zelf ook wel gedaan. Maar een polijst machine begin ik zelf niet aan.
07 dec 2017 15:47
Als je een dubble action neemt (en geen roterende) kan er niet veel gebeuren. Je polijst hooguit een paar micron weg terwijl de blanke laklaag vele malen dikker is.
Mss kan iemand ff aangeven hoe dik een balanke laag ongeveer is (dacht 80mu).
07 dec 2017 20:28
Ik probeer het wel even uit, op jouw auto?
07 dec 2017 21:09
We kunnen wel wat afspreken voor in het voorjaar
Ik heb een witte auto; daar zie je bij normaal licht bijna geen krasjes op
07 dec 2017 21:16
Eerst m’n eigen auto even in de glascoating zetten ...
07 dec 2017 21:19
Ik bedoelde ook jou auto vwb het polijsten
Glascoating? Die heb ik ook liggen maar durf het nog niet aan te brengen. Schijnt wel lastig te zijn; te dik, te dun, strepen. Of zijn het horrorverhalen?
07 dec 2017 21:31
Die glascoating laat ik door een specialist doen (Bart CCC). Mij te link/lastig.
07 dec 2017 21:55
Mijn auto's breng ik altijd naar een adres in Breda. Man heeft een poetsbedrijf, neemt de hele auto onderhanden en vraagt €200.
Meer betalen is belachelijk.
Laatst bijgewerkt door
rens914 op 07 dec 2017 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.
07 dec 2017 22:14
Bedankt voor de tip.
07 dec 2017 23:05
rens914 schreef:Mijn auto's breng ik altijd naar een adres in Breda. Man heeft een poetsbedrijf, neemt de hele auto onderhanden en vraagt €200.
Meer betalen is belachelijk.
If you want to pay peanuts..
07 dec 2017 23:51
En zo heeft mijn zoon als 5 jarige de auto gratis gepoetst....met schuurspons, iig de oorspronkelijke krassen vielen toen niet meer op...
Voor een paar honderd euro kun je je auto toch netjes laten poetsen lijkt mij...

Voor mijn eerste poetsbeurt was ik slechts 125 euro kwijt, resultaat was super en nog steeds na 5 jaar ben ik tevreden........

Maar is het een hype aan het worden met dat poetsen, er zijn nu ernorm veel bedrijven die poetsbeurten aanbieden?
08 dec 2017 0:00
Natuurlijk kost een auto detailen met de juiste middelen (klei en wax) meer maar ik laat het liever elk jaar doen voor €200 dan 1 x voor €1000 +.
Natuurlijk wordt mn keuze ook ingegeven door het feit dat ik auto's nooit langer heb dan 1 jaar ( en dat is al lang).
08 dec 2017 0:44
Kom niet verder dan 1-2 keer per jaar door een wasstraat.
Is wel n voordeel van zilver, je ziet er nix op :thumbleft:
08 dec 2017 8:47
Dial_888 schreef:En zo heeft mijn zoon als 5 jarige de auto gratis gepoetst....met schuurspons, iig de oorspronkelijke krassen vielen toen niet meer op...
Een sporter had destijds zijn gloednieuwe Ford Scorpio geparkeerd bij de tennisbaan. Komt er een jochie naar hem toe: meneer ik heb uw auto gewassen. Sporter vraagt: met wat dan? Jochie: met dat rode spul (gravel) en mijn handen
rens914 schreef:Natuurlijk wordt mn keuze ook ingegeven door het feit dat ik auto's nooit langer heb dan 1 jaar ( en dat is al lang).
Ik ruil(de) ook elk jaar in en sloeg het poetsen lekker over. Bij aflevering is die toch gepoetst en voor dat die weer de showroom in gaat gaan ze ook weer poetsen.
08 dec 2017 9:07
Natuurlijk is er een verschil tussen poetsen, detailen en coaten.
De meeste detailers zijn niet erg positief over het gemiddelde poetswerk. Ook het poetsen wat door dealers bij aflevering wordt gedaan stelt niet veel voor en vaak worden imperfecties in de lak er juist bij gepoetst. En dat heb ik zelf ook gezien dus geloof ook wel dat dit meer is dan een “wij van wc eend ...” verhaal.
Afhankelijk van het gebruik denk ik dat er voordelen zijn om te detailen of te coaten.
Zo rijd ik met m’n DD twee keer per maand door de wasstraat, maar m’n Porsche heeft de wasstraat nog nooit van binnen gezien en zal er ook nooit komen.
08 dec 2017 9:49
Maar zie je echt het verschil bij coating/ poetsbeurt van 1keuro...oftewel is het de investering wel waard, mooie verhalen allemaal maar in de praktijk?
Kijk, in de showroom glimmen ze allemaal als een keutel in de maneschijn, maar ga een paar dagen rijden en dan...
Wasbox, afzemen en klaar......en als je rondrijdt en de gebruikt zoals het hoort hou je echt niet in showroomstaat lijkt mij.
(Wasstraat heb ik puur uit luiigheid een keer gedaan en gelijk mijn voorste kentekenplaat krom, viel me mee dat de achteruitwisser niet meegenomen is nav een topic hier)
Ach, en voor de rest hou ik de mijne netjes en wat een ander doet lees ik graag mee.....
08 dec 2017 10:04
Dial_888 schreef:Maar zie je echt het verschil bij coating/ poetsbeurt van 1keuro...oftewel is het de investering wel waard, mooie verhalen allemaal maar in de praktijk?
Natuurlijk zie je verschil. Maar dat is ook logisch want het proces is ook anders / uitgebreider. Maakt natuurlijk ook uit of je het op een nieuwe auto laat doen die er al knap bij staat of op een auto van 20 jaar met allerlei imperfecties in de lak. Check gewoon eens de website van een goede detail specialist, daar staat meestal het proces wel beschreven wat ze doen bij detailen, lakcorrectie in verschillende stadia en wax/coating.
Ik heb m’n 993 laten detailen (met name ook correcties uitvoeren) en afwerken met wax. En daarna nog een keer laten bijwerken een paar jaar later. Die stond er gewoon bij als nieuw. En dat was een wagen uit 1998. Daarbij was hij voor mij ook veel makkelijker schoon te houden. Maar geen DD, niet door de wasstraat en binnen gestald. Dus had ook niet zo veel te lijden.
08 dec 2017 11:44
Idd MarkS.
Ik hou mijn P altijd netjes en goed bij, maar als je ziet wat er bij zo'n klei-behandeling afkomt...
De Macan (7maanden oud) heb ik vorige week alleen maar in de was gezet. Was meer dan genoeg.
Een eenvoudige test of je auto een klei- en polijstbehandeling nodig heeft is het volgende:
Auto wassen en drogen. Met je hand in een boterhamzakje over de lak gaan. Gaat zit stroef: dan kleien en polijsten.
Ter info:
Na het kleien ALTIJD polijsten.
08 dec 2017 11:51
Klopt, hij was ook zo glad als een ... na het detailen/waxen. Rook zelfs lekker.
08 dec 2017 12:31
Na slechts het poetsen heb ik dat ook, maar dat is onafhankelijk van coating ed?
08 dec 2017 13:26
Ik heb zeer goede ervaring met Dino van middendorp van Dino carrozzeria in putten
https://www.dinocarrozzeria.com/nl/
08 dec 2017 13:50
MarkS schreef:Knap dat je daar zelf aan durft te beginnen na het lezen van een website.

Wim legt het zo duidelijk uit dat ik het aandurfde......op de daily. Toen dat resultaat naar mijn zin was durfde ik het aan om de 964 onderhanden te nemen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.