Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 996 S4 blauwe rook bij start

23 dec 2017 11:20

Interessant draadje. Dank voor de link.
Heb de AOS mod zonder catch can.
Ik heb meer sludge, en heb een olieanalyse laten doen en daar zat na 8000km toch wat veel benzine in. Dat laatste Is sowieso wel een karakteristiek van de boxermotor by default. Maar te veel is niet bevorderlijk voor de smering.

Ik heb geen onderdruk in het oliekarter bij stationair. Hogere toerentallen heb ik nog niet knn testen. Misschien je vraag beter in het onderstaande draadje van Resto over de modificatie posten.
viewtopic.php?f=3&t=45084&

Re: 996 S4 blauwe rook bij start

23 dec 2017 12:39

Ik heb geen onderdruk in het oliekarter bij stationair.


Ik heb ook geen onderdruk in het carter, maar ik denk dat er meer gedoeld wordt op het gegeven dat Porsche het zo ontwikkeld heeft dat via de aansluiting van de AOS op het inlaatspruitstuk, er een vacuum in het carter ontstaat, (voor afzuigen gassen) waardoor ook de zuigerveren, (aan de onderkant) worden ontlast... of zit ik er nu helemaal naast?

Re: 996 S4 blauwe rook bij start

23 dec 2017 14:06

Nee dat snap ik ... bij stationair is de gasklep dicht, of bijna dicht dus dan is de aanzuiging via de bypass die naar het luchtfilterhuis loopt dus minimaal. Vandaar dat er geen vacuüm is. De AOS return zit normaal achter de gasklep. Maar heb zelf nog niet gechecked of er toch geen licht vacuüm gecreëerd wordt wanneer de gasklep opent. Wat mij betreft is dat wel een dingetje als dat klopt van de zuigerveren. Zou betekenen dat er dus meer brandstof voorbij de veren kan wassen wat de smering niet ten goede komt en ook hoger olieverbruik geeft.
Plaats een reactie