23 jan 2018 12:05
23 jan 2018 12:12
23 jan 2018 12:39
23 jan 2018 12:51
23 jan 2018 16:29
giulia schreef:Maar dat is ook niet zo erg....V power valt onder RON 95 maar heeft wel een octaangehalte van 97 waardoor het echt niet zo heel ver van 98 af ligt. Wettelijk mocht het dan ook geen 98 heten. Verder heeft het geen enkele zin om een motor die voor RON 95 of 98 een hoger gehalte te voeden. De knocksensor regelt het toch af op het octaangehalte.
23 jan 2018 16:33
Kheldar schreef:Aan 1,80-1,90 per liter bij Firezone is het al voordeliger om gewoon RON 98 te tanken en dan zelf octaanverhoger toe te voegen.
23 jan 2018 17:09
PTT schreef:Octaanbooster = tetra-ethyl-lood, zeer schadelijke meuk
23 jan 2018 17:31
23 jan 2018 19:35
rob964.c4 schreef:ik heb navraag gedaan en kan het volgende mededelen, ik heb het nu alleen over de bio-ethanol
Beste Robert,
Bio-Ethanol:
Graag delen wij u het volgende mede. Bij een oldtimer zijn de onderdelen vaak niet bestand tegen de moderne brandstoffen welke zijn gemengd met bio-ethanol. De bio toevoeging tast namelijk de rubbers en pakkingen aan. Wanneer iemand een oldtimer heeft is de Shell V-Power (98 octaan) uitermate geschikt. Dit product is namelijk in de BeNeLux en Duitsland vrij van bio-ethanol en heeft ook nog als voordeel dat het een octaan 98 RON heeft wat vele oltimers vraagt. De reden hiervan is de volgende. Alle standaard brandstoffen (Euro95) in de europese unie moeten minimaal 5.75% bio-ethanol bevatten. Wanneer een brandstof leverancier een premium brandstof heeft is het aan de locale overheid of dit gemengd dient te worden met bio-ethanol. Voor de BeNeLux en Duitsland is er besloten dit niet te doen en daarom is het uitermate gechikt voor oldtimers.
Heeft u nog meer vragen hierover kunt u contact opnemen met onze Technische Informatiecentrum
23 jan 2018 19:52
Devils son schreef:Het meest bizarre is nog wel dat we in Nederland inferieure versies krijgen van V power (97 en nu 98 ron ipv 100 ron) en Ultimate (98 ron ipv 102 ron).
23 jan 2018 21:22
Duracell1989 schreef:rob964.c4 schreef:ik heb navraag gedaan en kan het volgende mededelen, ik heb het nu alleen over de bio-ethanol
Beste Robert,
Bio-Ethanol:
Graag delen wij u het volgende mede. Bij een oldtimer zijn de onderdelen vaak niet bestand tegen de moderne brandstoffen welke zijn gemengd met bio-ethanol. De bio toevoeging tast namelijk de rubbers en pakkingen aan. Wanneer iemand een oldtimer heeft is de Shell V-Power (98 octaan) uitermate geschikt. Dit product is namelijk in de BeNeLux en Duitsland vrij van bio-ethanol en heeft ook nog als voordeel dat het een octaan 98 RON heeft wat vele oltimers vraagt. De reden hiervan is de volgende. Alle standaard brandstoffen (Euro95) in de europese unie moeten minimaal 5.75% bio-ethanol bevatten. Wanneer een brandstof leverancier een premium brandstof heeft is het aan de locale overheid of dit gemengd dient te worden met bio-ethanol. Voor de BeNeLux en Duitsland is er besloten dit niet te doen en daarom is het uitermate gechikt voor oldtimers.
Heeft u nog meer vragen hierover kunt u contact opnemen met onze Technische Informatiecentrum
Volgens mij staat hier net over de grens in DE bij de V-Power "100" erbij en niet 98; of zeg ik nu iets geks?
28 jan 2018 18:09
28 jan 2018 18:11
28 jan 2018 18:48
28 jan 2018 19:22
28 jan 2018 19:29
P997 schreef:Johann denkt er anders over zie ik! Ik blijf gewoon V-Power tanken, alleen het beste is goed genoeg voor mijn 997![]()
Wat betreft het rijden zelf, wat zijn de do's en don'ts in mijn situatie?
28 jan 2018 19:55
Johann schreef: Als ik jouw was zou ik de 997 ook niet als daily gebruiken...
28 jan 2018 23:23
29 jan 2018 10:35
P997 schreef:Wat betreft het rijden zelf, wat zijn de do's en don'ts in mijn situatie?
29 jan 2018 14:39
29 jan 2018 15:26
29 jan 2018 15:56
29 jan 2018 16:47
29 jan 2018 16:59
Enguess schreef:Eén voordeel van elektrisch rijden wordt natuurlijk dat we eindelijk van deze disussie verlost zullen zijn....
... hoewel... nachtstroom, groene stroom ....
29 jan 2018 17:19
Grootje schreef: maar dan zal de motor gaan pingelen