Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

08 maart 2018 21:58

Zie de 993 als opvolger en niet als een facelift van de 964, zeker na bovenstaande link doorgelezen te hebben. Helaas heb ik nog geen gelegenheid gehad om in 1 vd 2 te hebben gereden.

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

09 maart 2018 0:11

brian951 schreef:Jarenlang een 964 gehad.. Fijne auto maar kan qua beleving en fun niet tippen aan een 997. Best bang for the buck 8) Zoveel nieuwe fijne techniek, superlooks \.


Ik heb het tegenovergestelde ervaren.Van 993 naar 997(4S) en nu weer 964.

Vond de 997 te goed om er fun in te hebben.Wordt pas een beetje leuk bij zwaar illegale snelheden.Was er na 1 jaar wel klaar mee.
Daarom mooie 964 smalbody gekocht.Alle 911's na de 964 hebben een (te) dikke reet ...soort Kim Kardasian..die ophef snap ik ook niks van :scratch: :P :wink:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

09 maart 2018 10:56

Een 993 is ongetwijfeld de beter auto alhoewel ik veel ex rijders en met name specialisten hoor die de achterwielophanging te soft vinden. Ik vond het ook wat weeïg en te soepel. Op zich een logische doorontwikkeling naar de 996 toe maar geef mij maar de ongefilterde 964. Die trouwens ook veel mooier is dan de wat ongelukkig geproportioneerde 993.

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

09 maart 2018 13:02

giulia schreef:.. de wat ongelukkig geproportioneerde 993.


Ik zeg 4S 8)


.. en er zijn toch maar weinig P-sleutelaars die het onderstel van een 993 goed af weten te stellen :|

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

09 maart 2018 19:03

Mijne stuurt anders rete-strak.
Strakker dan een 964 met B6 :drive:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

09 maart 2018 19:12

giulia schreef:Een 993 is ongetwijfeld de beter auto alhoewel ik veel ex rijders en met name specialisten hoor die de achterwielophanging te soft vinden. Ik vond het ook wat weeïg en te soepel. Op zich een logische doorontwikkeling naar de 996 toe maar geef mij maar de ongefilterde 964. Die trouwens ook veel mooier is dan de wat ongelukkig geproportioneerde 993.


Afbeelding

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

09 maart 2018 19:43

Doe maar een 3.2, nog meer ongefilterd.... :drive:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

09 maart 2018 20:27

MarkS schreef:
giulia schreef:Een 993 is ongetwijfeld de beter auto alhoewel ik veel ex rijders en met name specialisten hoor die de achterwielophanging te soft vinden. Ik vond het ook wat weeïg en te soepel. Op zich een logische doorontwikkeling naar de 996 toe maar geef mij maar de ongefilterde 964. Die trouwens ook veel mooier is dan de wat ongelukkig geproportioneerde 993.


Afbeelding


Heb ik al... maar dan niet van bovengenoemde meuk. Daarom zie ik echt goed design zo scherp

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

09 maart 2018 20:57

alvin01 schreef:Doe maar een 3.2, nog meer ongefilterd.... :drive:

Heb je een goed gevoel van overgehouden...... :mrgreen:

Vanmiddag nog met de mijne een kleine rondje gereden....getankt in DL.....en voor mijn doen nog steeds prima mee te rijden. Leuk touren over de 60/80km/h wegen bij Buurse/Alstätte

Laatste keer keer strak sturen was met een gekietelde 997 turbo 4wd.....leuk om mee te maken.....en totaal niet vergelijkbaar met mijn hok maar daar zitten nogal wat generaties tussen.

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

09 maart 2018 22:21

giulia schreef:
MarkS schreef:
giulia schreef: Daarom zie ik echt goed design zo scherp

Vooral die voor- en achterbumper, erg goed design :lol:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

10 maart 2018 14:30

En TS al wat wijzer geworden....... :idea:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

11 maart 2018 13:45

Gizmo schreef:Ha Robbert,
Persoonlijk zou ik dan gaan voor de 3.2. , 964 En dat is het ook persoonlijk. Recentelijk in 997 turbo gereden en ik wist het gelijk dit is niets voor mij, allemaal te smooth weinig fun op de snelheid na maar je komt niet uit zijn 2 in de stad.
Beste tip die ik je kan geven probeer in beiden modellen te rijden en doe je eigen ervaring op.


Was een tiptronic zeker Marco?
Persoonlijk vind ik de 964t met H+R verlagingsset softer/comfortabeler dan de 997tt. Beiden nog steeds geschikt om comfortabel langere afstanden mee te cruisen, natuurlijk rijdt de 997 beter/scherper/strakker en met handbak absoluut geen saaie kar zeker als er mee op " druk" gereden wordt :wink: Zitpositie in de 964 is hoger, (turbo)stoelen zijn zachter, stuur is niet te verstellen maar persoonlijk geen last van. Hij is wel wat krapper dan de 996/997

Ga met beiden rijden! En als het mogelijk is, rij dan ook eens met een 991tt en vergelijk dat dan weer met de 997 8)

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

11 maart 2018 17:01

nop handgeschakeld, wel getuned 600pk

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

11 maart 2018 20:07

Das het probleem.........997 moet minimaal 1000pk hebben..... :mrgreen:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

12 maart 2018 12:53

Ik word langzaam wijzer, onder meer door deze discussie! Zaterdag de schorsing opgeheven en in de Boxster gereden. Deze rijdt echt fantastisch, voor het cabrio rijden voor mij geen ander. Ik vind een 911 in coupé het mooiste, helaas in cabrio wat minder. Dan vind ik de Boxster cabrio nog mooier. Targa zou nog kunnen maar als de Boxster blijft hoeft dat niet zo. Begin langzaam een zwak te krijgen voor de 964.......... Van de week ga ik toch maar eens ergens kijken. Ben niet zo van kijken niet kopen en al helemaal niet van rijden niet kopen. We gaan het meemaken!

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

12 maart 2018 16:28

:thumleft: :thumleft: veel succes gewenst, het moet uiteindelijk toch een keer gaan lukken :salut:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

12 maart 2018 18:15

Goed te lezen....en succes... :thumleft:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

12 maart 2018 18:19

Begin langzaam een zwak te krijgen voor de 964.........

Begrijpelijk, zijn ook de mooiste.

Zoektocht te einde. :mrgreen:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

12 maart 2018 21:49

3.2 is toch de king of the original... :mrgreen:
56334

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

12 maart 2018 22:17

Nah,
964 king of cool

Afbeelding

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

25 maart 2018 23:03

Update : een aantal 911 bekeken en vandaag (25-3-18) met mijn zoon in Boxtel geweest bij een Porsche treffen. Ik wilde eigenlijk naar Essen maar dat paste niet in de planning. In Boxtel was weinig te koop of het moest binnen in het museum zijn en daar schrijft iemand met een hark de prijzen. Een G van van >1986 of een 964 is niet éénvoudig te vinden. Althans eentje in betrouwbare goede staat met wat onderhoudshistorie al helemaal niet. Geen concoursauto voor de hoofdprijs maar 1 waar je nog gewoon in durft (hard) te rijden. Bijvoorbeeld een leuke 2WD handgeschakelde coupé zonder roest. De Boxster S deed het vandaag ook weer prima dus haast is er niet. Moet je ook niet hebben in deze handel. Ik heb via dit forum al een mooi aanbod staan om een 2-tal 964's te bekijken (in het westen aan zee en in het verre Noorden). Denk dat ik daar eens een mooi lenteritje van maak. Goed en betrouwbaar 911 aanbod (G en 964) naar mij kan en mag nog steeds.

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

26 maart 2018 12:36

Rijd na 4 jaar buitenland weer heerlijk in mijn trouwe 3.2-tje... (1987, targa, G50). Oerdegelijk spul, nog steeds lekker vlot, klinkt geweldig, onbekrachtigd stuur dat constant tegen je praat met informatie over wat alle vier de wielen aan het doen zijn - zo hoort autorijden te zijn.

Dus ja: ik zou voor de 3.2 gaan.

Heb geen ervaring met bezitten van 964, 993 en alles wat erna komt - heb in het meeste wel gereden. Ik ben bevooroordeeld want eigenlijk komt het hier op neer: ik vind de mijne het mooiste :mrgreen:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

28 maart 2018 22:34

Helaas vandaag net naast een hele mooie 964 gegrepen. Ik was aan de telefoon (en met de via internet verstrekte info) meer dan een beetje enthousiast maar ook erg druk vandaag. Kon er pas morgen langs gaan. Krijg helaas net het bericht dat de auto vandaag al verkocht is. Er zal dus vandaag of morgen vast een hele blije gup hier vertellen dat hij/zij een mooie 964 rijker is. Tja, zo is de handel............ Ik heb niets met gehaast een auto kopen maar beslis wel snel na een goed gesprek, de auto zien en de juiste info. Aanbod 911 na 1986 of een 964 (coupé en hand geschakeld) blijft dus welkom maar liever niet meer met zo'n tijdsdruk als ik vandaag voelde.

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

29 maart 2018 12:26

Enguess schreef:Rijd na 4 jaar buitenland weer heerlijk in mijn trouwe 3.2-tje... (1987, targa, G50). Oerdegelijk spul, nog steeds lekker vlot, klinkt geweldig, onbekrachtigd stuur dat constant tegen je praat met informatie over wat alle vier de wielen aan het doen zijn - zo hoort autorijden te zijn.

Dus ja: ik zou voor de 3.2 gaan.

Heb geen ervaring met bezitten van 964, 993 en alles wat erna komt - heb in het meeste wel gereden. Ik ben bevooroordeeld want eigenlijk komt het hier op neer: ik vind de mijne het mooiste :mrgreen:

Precies, dat hokkerige heeft wat tov dat gladjes over heerenswegen rijden... :drive:

Re: 911 van na 1986 (G50 bak), 964, 993 of 997 (maar geen 99

29 maart 2018 12:54

Enguess schreef:Dus ja: ik zou voor de 3.2 gaan.


Ik heb er nog één :wink:

87'er
Donker Blauw
Fuchs
Onderhoudsgeschiedenis
2de eigenaar
Circa 200 Dkm
Plaats een reactie