20 okt 2005 11:22
20 okt 2005 11:28
adu schreef:Behoudens bijzondere omstandigheden had je simpelweg de ontvangen zaak moeten retourneren in de staat waarin die zich bij levering bevond.
20 okt 2005 11:40
ECT schreef:Misschien weten andere PF-ers haar naam wel te herinneren.
20 okt 2005 11:42
Devils son schreef:adu schreef:Behoudens bijzondere omstandigheden had je simpelweg de ontvangen zaak moeten retourneren in de staat waarin die zich bij levering bevond.
Nou dat KON niet.
20 okt 2005 11:44
Olaf schreef:ECT schreef:Misschien weten andere PF-ers haar naam wel te herinneren.
Lelianne Molenaar![]()
![]()
20 okt 2005 11:56
adu schreef:Dat gebeurt ook in Nederland, aftrek van het voordeel dat je genoten hebt.
20 okt 2005 12:14
Devils son schreef:Het voordeel wel ja. Maar de afschrijving was wel even een stukkie hoger.
Feitelijke (schade)vasstelling in de procedure. Daar heb ik geen oordeel over.
Ten aanzien van de kofferset: met de correspondentie ernaast denk ik dat je het met mij eens zal zijn dat ik die niet terug hoefde te leveren. Misschien dat de dealer het gewoon niet meer wist, misschien dat ze geen zin hadden in tweedehands koffers, maar er was overeengekomen dat ik de auto terug zou leveren voor bedrag X. Niet de auto + de koffers.
De auto werd met koffers geleverd dus maakten die deel uit van de prestatie die de dealer heeft geleverd. Ook dat deel van de prestatie had ongedaan moeten worden gemaakt door het retourneren van de koffers.
En nu voor de derde keer: het was misschien niet kies.
Niet misschien, het was niet juist (naar Nederlands recht onwettig).
Maar zo langzamerhand krijg ik het idee dat jij mij in deze de boosdoener vindt en de dealer als slachtoffer beschouwt.
Deels is dat ook zo. Je hebt de dealer benadeeld, evengoed als dealer dat bij jou (al dan niet met wetenschap) heeft gedaan. De als gevolg van de ontbinding ontstane ongedaanmakingsverbintenissen over en weer zijn er nu juist voor om het geleden nadeel op te heffen (rekening houdende met de voordelen die je hebt genoten). Dan sta je weer quitte.
En dat lijkt mij ten ene male onjuist. Gezien alles wat er gebeurd is zeg ik: ik zou het de volgende keer weer precies zo doen. Kantoorgenoten die het gevolgd hebben, alsmede anderen die de feiten kennen, geven mij groot gelijk.
Als er feiten zijn die jouw handelswijze zouden rechtvaardigen, dan is hier je kans die te melden.
Dat betekent niet dat ik het heb, maar wel dat ik er geen spijt van heb. Ze kregen een koekje van eigen deeg. Misschien buitenwettelijk, maar de wet biedt nou eenmaal niet altijd de meest rechtvaardige oplossing.
Rechtvaardig in jouw optiek. Evengoed kun je het uitleggen als "natrappen". Let wel, de mogelijkheid dat de dealer niet van de verkeerde km-stand wist kun je niet uitsluiten. Ervan uitgaande dat voorafgaande wetenschap niet bewezen kon worden, resteert de vraag of de tekortkoming zo ernstig is dat die een ontbinding rechtvaardigt. Kennelijk was daarvan sprake. Resteert er niks anders dan een ontbinding met ongedaanmakingsverbinitenissen.
20 okt 2005 12:23
20 okt 2005 13:02
20 okt 2005 13:05
adu schreef:De auto werd met koffers geleverd dus maakten die deel uit van de prestatie die de dealer heeft geleverd. Ook dat deel van de prestatie had ongedaan moeten worden gemaakt door het retourneren van de koffers.
adu schreef:Niet misschien, het was niet juist (naar Nederlands recht onwettig).
adu schreef:Deels is dat ook zo. Je hebt de dealer benadeeld, evengoed als dealer dat bij jou (al dan niet met wetenschap) heeft gedaan. De als gevolg van de ontbinding ontstane ongedaanmakingsverbintenissen over en weer zijn er nu juist voor om het geleden nadeel op te heffen (rekening houdende met de voordelen die je hebt genoten). Dan sta je weer quitte.
adu schreef:Als er feiten zijn die jouw handelswijze zouden rechtvaardigen, dan is hier je kans die te melden.
adu schreef:Rechtvaardig in jouw optiek. Evengoed kun je het uitleggen als "natrappen". Let wel, de mogelijkheid dat de dealer niet van de verkeerde km-stand wist kun je niet uitsluiten. Ervan uitgaande dat voorafgaande wetenschap niet bewezen kon worden, resteert de vraag of de tekortkoming zo ernstig is dat die een ontbinding rechtvaardigt. Kennelijk was daarvan sprake. Resteert er niks anders dan een ontbinding met ongedaanmakingsverbinitenissen.
20 okt 2005 13:21
adu schreef:Fouthet is Leliane Molenaar
20 okt 2005 13:29
20 okt 2005 13:30
Olaf schreef:adu schreef:Fouthet is Leliane Molenaar
Staat niet voor niets een vraagteken achter .... 't was de eerste naam die mij te binnenschootik denk dat jij het zomaar eens opgezocht zou kunnen hebben
20 okt 2005 13:31
Peet964 schreef:Toch een ras apart hé, zo'n advo's![]()
20 okt 2005 13:37
Devils son schreef:Grotendeels herhaling van wat Devils Son eerder al schreef
20 okt 2005 14:03
adu schreef: Als je het niet erg vindt rond ik het af met het spreekwoord: "wat u niet wilt dat u zelf geschiedt, doe dat ook een ander niet".
20 okt 2005 14:14
Devils son schreef:Ik denk dat wij het voor een groot deel wel met elkaar eens zijn, maar dat jij volledig objectief naar de zaak kijkt en ik subjectief.
20 okt 2005 14:54
20 okt 2005 15:09
wolf schreef:ik denk dat jouw leuk en mijn leuk objectief verschillen
20 okt 2005 16:06
20 okt 2005 16:16
HJDB3.2 schreef:Doe een bod op die prachtige witte targa die ze hebben staan.
20 okt 2005 17:17
20 okt 2005 17:43
Devils son schreef:adu schreef: Als je het niet erg vindt rond ik het af met het spreekwoord: "wat u niet wilt dat u zelf geschiedt, doe dat ook een ander niet".
Misplaatst spreekwoord in deze. Ik weet er een die ik beter vind passen: zorg dat de eerste klap nooit van jou komt, maar wel altijd de laatste.
20 okt 2005 17:48
RS-R schreef:
Als je de verkeerde treft kun je die laatste klap nooit meer uitdelen
20 okt 2005 17:52