Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: De markt voor 911?

22 jun 2018 22:45

Oh, nu is mijn Porsche bezit nog niet zo lang als de jouwe maar ik ruik slechts leer als ik erin stap.... :mrgreen: ....of ff oliegeur uit de uitlaat direct na het starten.. soms niets en soms een blauwe wolkje..

Verder heb ik geen idee hoe de waarde ontwikkeling verloopt......het verloop van mijn aandelen is ook net zo grillig.... :scratch:

22 jun 2018 23:25

MarkS schreef:Daar heb ik toch een ander beeld bij. Ligt eraan wat je precies onder “jong gebruikt” verstaat, maar dat soort 991’s kosten nog een stuk meer. En een 993 met veel kilometers voor die prijs die liet ik lekker staan.

Ik vind een 4 jaar oude 991 met 64.000 km toch wel jonggebruikt. https://link.marktplaats.nl/m1297308244 Voor 82.900 euro zou ik die verkiezen boven een 22 jaar oude 993 met 156.000 km voor 89.993 https://link.marktplaats.nl/m1296153932

Waarmee ook maar gezegd is dat de door mij genoemde prijzen wel kloppen. Die 991 heb je cash voor 75K :wink:

23 jun 2018 8:02

erwin996 schreef:Die 991 heb je cash voor 75K :wink:

Ook met pin? of wil je daarmee zeggen dat handelaren nog graag iets te verbergen hebben voor de belastingdienst?

23 jun 2018 8:17

Die 993 is overpriced... En flink ook.

Als je echter naar de kosten gaat kijken gedurende de periode dat je hem hebt, dan zul je voor de 991 nog wat afschrijving voor de kiezen krijgen. En voor de 993 wat onderhoud.

Per saldo maakt het wellicht niet eens zoveel uit.

23 jun 2018 8:51

Ik krijg een beetje de indruk dat voor menigeen de keuze voor een bepaald type Porsche afhangt van de waarde ontwikkeling die er van dat type verwacht wordt.
Het is misschien een beetje vreemd, maar ik heb mijn huidige Porsche gekozen omdat ik deze op dat moment de mooiste/begeerlijkste auto vond die binnen mijn budget paste (sorry 996 bezitters, maar ik vind de 997 gewoon mooier).
Het interesseert me werkelijk niet wat de auto de komende jaren waard gaat zijn.
Hij is afbetaald, ik rij eigenlijk te weinig maar als ik ermee onderweg ben geniet ik nog steeds met volle teugen.
Hij heeft een compleet gereviseerde motor met alle modificaties zodat ik normaal gesproken nog vele jaren met deze auto kan doen.
Het kan zijn dat een GT3 waardevaster zal zijn maar ik ben helemaal geen type voor een GT3 en vind open rijden geweldig. Als de dag komt dat ik op deze auto uitgekeken ben zal ik waarschijnlijk wat bij moeten leggen en dan koop ik een andere.
Elke hobby kost geld.
Voor waardestijging/rendement heb ik vastgoed.

23 jun 2018 9:41

@ Ewout: :cheers: :thumleft:

23 jun 2018 10:11

Tuurlijk kijk je naar het model dat je het beste aan staat binnen je budget, maar daarnaast is de restwaarde de grootste faktor.

Bijv. als er 2 identieke auto's staan in prijs en uitvoering, maar auto a heeft niet meer de originele (noem iets geks) vloermatten of velgen of spoiler, dan word van de 100 keer, 99 keer de originele verkocht omdat die meer in trek is, daarom heeft deze dus een meerwaarde. De auto's waaraan (exterieur)modificaties gedaan zijn blijven veel langer staan vanwege bovenstaand feit. Wat krijg ik er later voor terug is dus een hele grote faktor (misschien wel de grootste) bij het leeuwendeel van het publiek.

23 jun 2018 10:26

Als de modificaties aan de ene auto mij meer aanstaan dan het originele exemplaar ernaast dan kies ik voor de eerste.
Gewoon, omdat ik dat zelf mooier vind.
Ik koop mijn auto niet voor mijn opvolger maar voor mezelf. Ik ben een beetje raar, dat geef ik toe. :mrgreen:

Er loopt hier een draadje over een 964 project;
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=49079
Persoonlijk vind ik de achterzijde van de 964 jubi één van de mooiste achterzijdes de je op een 911 kan hebben.
Daarnaast ben ik cabrio-fan.
Een WTL uitvoering van de 964 met nog wat extra motorvermogen zou ik aantrekkelijk vinden.
De auto is niet meer origineel en de investering zal de eigenaar er bij een eventuele verkoop mogelijk niet uithalen maar hij heeft wel zijn droom auto op de oprit staan. :thumleft: 8)
Laatst bijgewerkt door Ewout op 23 jun 2018 10:36, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jun 2018 10:34

Dat hele prijsontwikkkeling/restwaarde thema zie ik vooral de laatste jaren en vooral bij personen die net komen kijken (kopen). Ik rij 15 jaar Porsche en waarde ontwikkeling is bij mij nooit een overweging geweest. Wel altijd financieel leuk uitgekomen en kunnen upgraden maar als ik dat van te voren had geweten en geld had willen verdienen was ik wel in de Porsche handel gegaan.

23 jun 2018 11:36

Ben weer eens wat oude RS magazines aan het doornemen, o.a. uit 2010 . Vooral leuk zijn de advertenties : 964 kostte toen zo rond de 25 K, en de 993 om en nabij de 35 K
En wat te denken van een 964 turbo voor 45 K, of een 993 biturbo voor 62 K ..... :bang:

23 jun 2018 18:01

Ewout schreef:Voor waardestijging/rendement heb ik vastgoed.

Patser

:mrgreen:

23 jun 2018 18:38

:mrgreen:

Helaas maar een paar appartementjes, zo diep waren mijn zakken ook weer niet :oops:

23 jun 2018 21:08

De vraag is de markt voor de 911
Dit is natuurlijk echt afhankelijk van welk model je bezit
In mijn geval is er geen discussie. Ook zakt de waarde 100% klaag ik nog niet.
Ik denk in de meeste gevallen wanneer er al een paar de zelfde P op de stoep staat we niet mogen klagen betreft de waarde. Volgens mij is alles aardig stabiel er word wel wat minder van eigenaar gewisseld op het moment
Voor de rest is het toch koffie dik kijke
Afbeelding
Afbeelding

24 jun 2018 8:06

Is die koffiebruine T van jou piewie ?

24 jun 2018 15:28

Kheldar schreef:
erwin996 schreef:Die 991 heb je cash voor 75K :wink:

Ook met pin? of wil je daarmee zeggen dat handelaren nog graag iets te verbergen hebben voor de belastingdienst?

Zo zie je maar weer hoe iedereen zijn eigen associaties heeft. Wat ik bedoelde is dat je zegt "Ik koop 'm. Voor 75K. Het geld staat vanmiddag nog op je rekening." Dan kun je snel zaken doen.

24 jun 2018 18:53

Hagerty (e.a.) prijs-indicaties vervelend als je het er niet voor krijgt/de waarde is...kosten zoals verzekering en onderhoud (evt. stalling...) zijn er (namelijk) wel op gebaseerd/aan gerelateerd... :( 8) :drive:

25 jun 2018 13:49

Johann schreef:De 997 heeft de foute periode bereikt, je begin nu te zien dat hoewel ze erg mooi was toen ze nieuw waren ze toch een beetje saai zijn. het ontwerp van de 996 was meer uitgesproken waardoor ze meer polariserend zijn.
Een 997.1 Carrera zou ongeveer 30k moeten kosten en een Carrera S 35k, dus ik denk dat ze nog een tijde zullen zakken.
Omdat meer mensen de laatste tijd de 996 kunnen waarderen, waaronder ik zelf,

Euhh.. in welk universum is een 996 mooier of uitgesprokener dan een 997? :lol: Ps ik heb je adviesprijzen doorgestuurd naar elke aanbieder in NL. Ik neem aan dat vanmiddag alle prijzen volgens deze richtlijn aangepast zijn. :mrgreen:

25 jun 2018 14:07

brian951 schreef:
Johann schreef:De 997 heeft de foute periode bereikt, je begin nu te zien dat hoewel ze erg mooi was toen ze nieuw waren ze toch een beetje saai zijn. het ontwerp van de 996 was meer uitgesproken waardoor ze meer polariserend zijn.
Een 997.1 Carrera zou ongeveer 30k moeten kosten en een Carrera S 35k, dus ik denk dat ze nog een tijde zullen zakken.
Omdat meer mensen de laatste tijd de 996 kunnen waarderen, waaronder ik zelf,

Euhh.. in welk universum is een 996 mooier of uitgesprokener dan een 997? :lol:

Begrijpend lezen is een kunst...Ik zei niet dat de 996 mooier was...dat mag je zelf bepalen. Wel een uitgesproken design...denk an de koplampen en de dahsboard. Geen andere 911 heeft deze kenmerken. :idea:

brian951 schreef:Ps ik heb je adviesprijzen doorgestuurd naar elke aanbieder in NL. Ik neem aan dat vanmiddag alle prijzen volgens deze richtlijn aangepast zijn. :mrgreen:

Heb je zoveel invloed dan? In dat geval vind ik dat een 356b T5 coupe super 90 maximaal 10K mag kosten. Ik wacht even tot morgen voor ik toeslaan :thumleft:

25 jun 2018 14:29

Johann schreef:Wel een uitgesproken design...denk an de koplampen en de dahsboard. Geen andere 911 heeft deze kenmerken. :idea:

Quasimodo had ook een uitgesproken design....

25 jun 2018 14:33

Daar zijn 911-varianten van gemaakt en die noemen ze dan speedster.... :mrgreen:

25 jun 2018 15:34

:mrgreen: :mrgreen: :thumleft:

Vind de 996 (4S) ook uitgesprokener qua design dan de 997 welke eigenlijk een 993 face lift is :salut:
Piewie, als de waarde 100% gezakt is mag je me altijd contacteren, ik kom ze wel halen dan ;)

25 jun 2018 16:48

rens914 schreef:Is die koffiebruine T van jou piewie ?

Volgens mij zie ik die regelmatig ergens geparkeerd staan in Baalre Nassau/Hertog :)

25 jun 2018 17:27

Ewout schreef:Daar zijn 911-varianten van gemaakt en die noemen ze dan speedster.... :mrgreen:

hahahahahaha...ik kwam niet meer bij :clown:

25 jun 2018 21:28

Nine-6-four schreef:
rens914 schreef:Is die koffiebruine T van jou piewie ?

Volgens mij zie ik die regelmatig ergens geparkeerd staan in Baalre Nassau/Hertog :)

:wink: :thumleft:

05 jul 2018 16:25

brian951 schreef: Ps ik heb je adviesprijzen doorgestuurd naar elke aanbieder in NL. Ik neem aan dat vanmiddag alle prijzen volgens deze richtlijn aangepast zijn. :mrgreen:

Het lijk te hebben gewerkt :salut:
Plaats een reactie