Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
19 apr 2017 19:36
Zekers dus daar hoef je de grens niet voor over
19 apr 2017 21:04
Zelfs de provinciegrens niet
19 apr 2017 21:22
Ik heb riempje etc laten vervangen op 82 k nu staat de p op 142 k .Om de hoeveel km moet je die dingen weer vervangen dan?
19 apr 2017 23:03
Niet alleen kilometers tellen ~ ook de jaren
20 apr 2017 7:13
9 jaar geleden

wederom vervangen dus ?
20 apr 2017 7:55
Dutch Rennsport Breda contacten.
Deze kunnen een revisie doen of wissel.
20 apr 2017 9:15
Van mijn specialist heb ik zonet de info verkregen dat het riempje zelfs nooit hoeft vervangen te worden, als het ozonslangetje erop zit.
Volgens hem wordt in de werkplaatsmanual hier zelfs niet van gesproken!
Waarschijnlijk toch beter om preventief lagers en riempje te vervangen?
20 apr 2017 9:25
oliver schreef:Van mijn specialist heb ik zonet de info verkregen dat het riempje zelfs nooit hoeft vervangen te worden, als het ozonslangetje erop zit.
Volgens hem wordt in de werkplaatsmanual hier zelfs niet van gesproken!
Waarschijnlijk toch beter om preventief lagers en riempje te vervangen?
klopt dat het in de werkplaatsmanual niet word besproken maar net als alle andere riemen slijt deze ook.
ik weet dat sommige specialisten dit bekijken bij een onderhoudsbeurt.
preventief het riempje vervangen zou ik begrijpen, lagers vervangen weet ik zo niet maar als je er toch mee bezig bent waarom niet.
maar laten we vooropstellen dat het ozon slangetje er was voor hele snelle slijtage te voorkomen maar dat het niet betekend dat je nooit meer hoeft te vervangen
20 apr 2017 12:44
Vertel je specialist gelijk ook even dat de lagers die in het ontstekingshuis geplaatst zijn toch echt wel eens kapot gaan door opgebouwde condensvorming... en dat één van deze lagers een zeer incourante maat heeft waar soms moeilijk aan te komen is...
Zelfs met ozon-afzuig-slangetje kan het riempje gewoon breken of rafelen...
Succes,
Dick
20 apr 2017 20:14

Foto gemaakt door Dieter
21 apr 2017 11:08
Hans, is als ik het goed begrijp is jouw foto het onderste lager in het verdelerhuis.
En inderdaad volledig aangetast door condens/ water.
Heb ondertussen een mail gestuurd naar het (Duitse) mailadres aangegeven in jouw handleiding om de lagers te bestellen.
21 apr 2017 15:59
Oliver,
De foto is gemaakt door Dieter (de lager man)
Het lager op de vorige foto is inderdaad het onderste lager van de door het riempje aangedreven as.
Zo zag het er uit in mijn verdeler
21 apr 2017 19:38
Hans, is het nodig om de betreffende lagers te bestellen in Duitsland of kunnen ook standaard lagers worden aangepast?
Op welke manier kan dit best gebeuren dan, afwijking in maat is slechts 0,45mm.
21 apr 2017 20:17
Oliver,
Mogelijk heeft Rebel Engineering de lagers.
Er zijn een aantal hoekcontactlagers met standaard maten 12 32 10 beschikbaar. Je zult dan de binnendiameter moeten vergroten naar 12.45 mm. Heb ik geen ervaring mee.
29 aug 2018 22:56
Even dit draadje opgepakt. Auto staat voor een hele GROTE beurt bij de specialist. Werd ik gebeld dat de verdelerkappen en rotors vervangen moesten worden. Maar ook het riempje voor de secundaire verdeler. Ik zie bovenstaande berichten van zelfdoeners, maar al met al is het vervangen van dat riempje kennelijk ook voor de specialist toch nog een aardige klus gelet op de voorwaarschuwing met betrekking tot de kosten...
Nou ja, is het maar gedaan en heb ik daar verder geen omkijken meer naar.
30 aug 2018 16:20
Zijn de lagers ook nagekeken?
30 aug 2018 22:16
Ik ga er vanuit dat mijn zeer bekwame specialist in de kop van overijssel daar zeker aandacht aan heeft besteed. Ik hem niet over het lagertje gehoord.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.