Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

25 okt 2005 22:38

als je voor 10 euro 4 banden kan laten omzetten en opnieuw uitlijnen zou ik ook geen andere velgen kopen... :shock:

25 okt 2005 23:14

horn schreef:en opnieuw uitlijnen

Balanceren? :wink:

25 okt 2005 23:33

Omzetten en balanceren ja. maar uitlijnen... :scratch:

26 okt 2005 0:04

Jan A. (964 C4) schreef:Waarom eigenlijk winterbanden monteren? Is het hier dan wel eens winter? In de zomer kan het na een droge periode en vervolgens een fikse regenbui zelfs gladder zijn.

Afbeelding
was toch echt hier in nederland en minder dan een jaar geleden :lol: :lol:

ik blijf het een leuke foto vinden (sommige van jullie zullen hem wel zat zijn heb hem al VEEL vaker gepost) :lol:

robert

26 okt 2005 10:18

Jan A. (964 C4) schreef:
Jij begint over bezuinigen, niet ik. Gaat het om geld dan?

Rij zelden tot nooit in de sneeuw (in vier jaar één keertje toen we naar een Porsche forum meeting reden). Zou dus niet weten waarom het niet slim is om met zomerbanden in de winter rijden mits er voldoende (lees > 3 mm) profiel op zit.

Ik sprak over het algemene en dan zie je dat de meeste mensen wel weten dat winterbanden beter zijn in de winter, maar dat ze opzien tegen de kosten.

Profiel helpt niets in de sneeuw. Al heb je 8 mm, die zitten meteen verstopt bij een zomerband. Een winterband heeft lamellen, waardoor ze niet volledig verstopt geraken.

In de sneeuw heb je met zomerbanden gewoon veel te weinig grip. Ook zonder sneeuw, maar bij echte kou presteert een zomerband niet.

Banden behoren tot de belangrijkste onderdelen aan een auto. Ik zorg zelf altijd dat ze goed zijn. Het kan nl. het verschil betekenen tussen en hachelijke situatie en een ongeval.

26 okt 2005 10:54

Ben het helemaal met je eens.Kijk bijv. maar naar de F1, grootste verschil zit altijd in de banden.

26 okt 2005 11:33

Devils son schreef:
Jan A. (964 C4) schreef:Rij zelden tot nooit in de sneeuw (in vier jaar één keertje toen we naar een Porsche forum meeting reden). Zou dus niet weten waarom het niet slim is om met zomerbanden in de winter rijden mits er voldoende (lees > 3 mm) profiel op zit.
Profiel helpt niets in de sneeuw. Al heb je 8 mm, die zitten meteen verstopt bij een zomerband. Een winterband heeft lamellen, waardoor ze niet volledig verstopt geraken.

In de sneeuw heb je met zomerbanden gewoon veel te weinig grip. Ook zonder sneeuw, maar bij echte kou presteert een zomerband niet.

Inderdaad :!:
Winterbanden hebben een andere samenstelling van het rubber (waardoor deze bij lagere temperaturen soepeler blijft) en een ander profiel dat voor veel betere afvoer van water/sneeuw zorgt. :salut:
Echt een wereld van verschil, ook onder de "winterse" omstandigheden in NL :!:
Plaats een reactie