07 okt 2005 19:14
07 okt 2005 21:59
michael schreef:Hee Robbie,
Dit is ook een bouwdoos![]()
Niettemin, het blijft een lekker ding.
07 okt 2005 21:59
ER schreef:EriC4C schreef:ER schreef:Weet Paultje wel antwoord op.....
Paul:!::?:
![]()
Je weet wel wie , toch?
Valt me een beetje tegen.......
Speedy944 schreef:e zou zo'n Replica al kunnen bouwen voor zo'n € 15.000,00, maar dan issie behoorlijk 'basic' (geen sierlijsten, etcetera). Een nette, redelijk complete bouw je voor zo'n € 20.000,00 en een hele complete (nauwelijks van echt te onderscheiden) Speedster met alle 'dingetjes en dangetjes' (zoals bumper-horens, echte Porsche zij-strips i.p.v. Keverstrips, 5 gaats Porsche (356) steek voor de velgen (en trommels rondom), full tonneau, echte 356-klokkenwinkel, etcetera, etcetera) gaat al gauw richting de € 30.000,00....
07 okt 2005 22:02
07 okt 2005 22:04
07 okt 2005 22:11
07 okt 2005 22:19
ppp 356 schreef:@ Michael; misschien kunnen we met enkele PF'rs wel eens naar je project komen kijken![]()
![]()
Als hij of zij klaar is, moeten we wel eens een ritje organiseren.
08 okt 2005 22:04
09 okt 2005 0:09
09 okt 2005 10:29
SPEEDY944 schreef:Vpprstabi zit volgens mij goed zo, hoor!
Ik zou alleen voor een dikkere uitvoering gaan... Dat merk je écht! Ik had er eentje van ´Weltmeister´ gemonteerd. Zag er strak uit en werkte super!...
SPEEDY944 schreef:Het klassieke achterwiel-ophangsysteem werkt trouwens best goed. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat stuurt wat strakker dan het nieuwere systeem...
09 okt 2005 23:27
Renntech schreef:Ziet er goed uit Michael![]()
Heb je nog een onderstel nodig?
Ik heb nog een chassis van een automaat uit 1968 te koop!
Deze hebben een mooiere achterwielophanging dan de normale pendelas
chassis![]()
En volgens mij zit de voorstabi op de kop gemonteerd
10 okt 2005 0:22
Renntech schreef:SPEEDY944 schreef:Vpprstabi zit volgens mij goed zo, hoor!
Ik zou alleen voor een dikkere uitvoering gaan... Dat merk je écht! Ik had er eentje van ´Weltmeister´ gemonteerd. Zag er strak uit en werkte super!...
Pas op Speedy met wat je adviseerd![]()
Een 356 Replica heeft weinig wieldruk voor en is erg onderstuurd , mede veroorzaakt door de smalle banden voor.
De meeste replica's worden sowieso voorzien van bredere voorbanden (185) en ze worden voor wat lager (vaak heel laag) gelegd dan achter (door gebruikmaking van een verstelbare vooras). Hierdoor krijgt de replica wat meer druk op de voorwielen dan de Kever. Dat komt ook de wegligging ten goede. Bovendien hoef je bij een replica niet zo op het gewicht te letten (wel bij de RDW-keuring natuurlijk) en kun je door wat extra gewicht aan de voorzijde achter/onder het reservewiel de wegligging drastisch verbeteren! Mijn Speedster lag met een 1.8 liter type 4 blok als een blok op de weg. Al werd die wegligging wel minder naarmate de tank leegraakte....
![]()
Ga je voor een dikkere stabi monteren vererger je het probleem![]()
De mensen die dit soort stangen monteren doen het bijna altijd voor de "looks".
Dat is niet waar, hoor! De Speedster Replica is door z'n ingekorte chassis en de redelijk stevige opbouw best een leuk 'gooi-en-smijt-karretje' met een alleszins redelijke wegligging en een verhoudingsgewijs stijve carrosserie (door het inkorten van het chassis waarschijnlijk). Ik heb in een echte Speedster gereden én ik heb een replica gehad. Uit ervaring kan ik zeggen dat een replica beter stuurt en een betere wegligging heeft dan een originele. Het blijft natuurlijk altijd een nepperd, maar het rijplezier is er niet minder om! Met zo'n dikkere stabi krijg je echt een veel strakker sturende Speedster! En dan spreek ik uit ervaring! Bovendien weet Gé Vaandrager echt wel wat hij doet, hoor!SPEEDY944 schreef:Het klassieke achterwiel-ophangsysteem werkt trouwens best goed. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat stuurt wat strakker dan het nieuwere systeem...
Het nieuw type niet zo strak sturend als de oude pendelassen???
Je weet toch wel dat Porsche onder de 924 de draagarmen achter gebruikte van de Kever sportomatic uit 1968?
En deze draagarmen tot 1988 nog gebruikte?
En jij de aluminium versie hiervan onder jouw auto hebt zitten.
Stom van Porsche dat ze toen niet de pendelassen hebben gebruikt ipv. de nieuwere as.
Dat weet ik ook wel, maar het echte Speedster-gevoel krijg je toch echt pas als je het klassieke ophangsysteem hebt en 'm dan tot op de rubbers laat zakken (verlagen) waardoor je achter een bizar negatief camber hebt. Ziet er niet alleen stoer uit, maar draagt ook absoluut bij aan het rijplezier (al slijten de banden wel een stuk harder)...
25 okt 2005 23:23
25 okt 2005 23:26
25 okt 2005 23:30
25 okt 2005 23:32
25 okt 2005 23:35
25 okt 2005 23:39
Dat het op het plaatje een replica betreft is al te zien aan het feit dat achter de alu sierstrip onder het portier geen rond plaatje is (voor de verstelling achter).
25 okt 2005 23:45
29 okt 2005 18:19
29 okt 2005 20:14
SPEEDY944 schreef:komt tot 3 keer toe 'mijn' 356 Speedster voorbij (en nog in close-up ook)...![]()
3 jaar geleden verkocht (voor een beste prijs)
29 okt 2005 20:18
29 okt 2005 20:22
30 okt 2005 10:16
SPEEDY944 schreef:Zit ik net 'van kavel tot kasteel' te kijken -zo'n woonprogramma op tv- komt tot 3 keer toe 'mijn' 356 Speedster voorbij (en nog in close-up ook)...![]()
3 jaar geleden verkocht (voor een beste prijs), maar als je 'm dan weer ziet, doet het toch wel weer een beetje zeer...![]()
Heeft iemand het toevallig nog/ook gezien???