Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 jan 2019 13:21
Ja, maar Italie en Duitsland zijn nooit ver weg
03 jan 2019 13:22
Enguess schreef:Tja...

Het zou mijn eerste waterkoker zijn....
Het verstand komt met de jaren..
03 jan 2019 23:32
Ook al is ie goed door de 111 puntencheck gekomen, zeker even langs auto Resto om de cylinders met scope te laten checken en na aanschaf gelijk IMS-, AOS- en koelmodificaties te laten doen. Dan kun je tenminste plofvrij rijden zonder zorgen. Is immers geen Mezger motor
03 jan 2019 23:46
Let even goed op de keramische remmen, daar heeft niet elke monteur verstand van. Tijdens een AKK bij PCG hebben ze de schijven op mijn 997 met een schuifmaat gemeten, dat zegt natuurlijk niks over de staat van de schijven.
Let op de randen en het oppervlak van de schijven, scheurtjes zijn geen probleem maar als er stukjes missen zou ik er een expert naar laten kijken. Nieuw setje kost ±€20k, alternatieven zijn refurbishen of vervangen met staal.
04 jan 2019 9:39
Goeie tip van die schijven, dank!
Re. aanpassingen: eerst maar eens zien hie gezond hij is....
04 jan 2019 9:40
Ewout schreef:Enguess schreef:Tja...

Het zou mijn eerste waterkoker zijn....
Het verstand komt met de jaren..

Haaruitval, een pens en een cabrio ook, maar je hoeft toch niet overal aan toe te geven?
04 jan 2019 10:10
Gaat dat met de permagrin en permasound van de GT3 niet een veengroter probleem zijn?
04 jan 2019 13:24
Ik weet niet of er bij de 111 punten check een standaard uitdraai van de overrev's zijn. Ik zou zeker even de draaiuren en overrev's controleren.
Ik ben erg turbo fan, maar de groene GT3 is zeker waanzinnig
04 jan 2019 13:29
Menno996turbo schreef:Ook al is ie goed door de 111 puntencheck gekomen, zeker even langs auto Resto om de cylinders met scope te laten checken en na aanschaf gelijk IMS-, AOS- en koelmodificaties te laten doen. Dan kun je tenminste plofvrij rijden zonder zorgen. Is immers geen Mezger motor

Denk dat 'even langs Resto' geen optie is. 1500 km rijden voor een AKK zullen ze ook in CH niet goed vinden
04 jan 2019 14:40
Resto hier Resto daar, Resto overal
04 jan 2019 17:29
Vooralsnog houdt de verkoper de oud-Zwitsersche onderandelingstechniek van “vraagprijs = uiterste prijs” aan. Als Hollander komen we er zo dus niet uit
04 jan 2019 18:27
Hou je in je achterhoofd: begeerte is groter dan bezit......en mbt niet zakken: niet een handvol maar een land vol.
Voor de rest een machtig apparaat z’n turbo....succes!
04 jan 2019 18:43
Heb je geen foto’s ?
04 jan 2019 18:54
Dial_888 schreef:Hou je in je achterhoofd: begeerte is groter dan bezit......en mbt niet zakken: niet een handvol maar een land vol.
Voor de rest een machtig apparaat z’n turbo....succes!
Zo zit ik er ook in, hoor. Het is ook geen eerste levensbehoefte, dus zo niet dan niet. Ik heb een redelijk bod gedaan, zo’n 6-7% onder de vraagprijs, en wil er rondom nieuwe banden onder.
Verkoper zegt banden ok, maar prijs is “fix”. Mijn antwoord: mijn bod is ook “fix”. Zo gaan we het weekend in. Ik doe er verder niks meer aan, als hij niet beweegt dan gaat het niet door.
Kijken we rustig verder!
04 jan 2019 19:07
Is het deze?:

Zo ja, wat een verschrikkelijk mooie kleur!
04 jan 2019 19:23
Inderdaad, Sherlock
04 jan 2019 19:39
Mooi kleur idd, gewoon voor er bij of ga je de oude meuk wegdoen?
Maar idd, gewoon ff het weekend afwachten en daarna hoor je wel/niet wat.
De prijzen zijn flink aan het dalen in Porscheland, al willen sommige verkopers daar nog niets van weten, maar kijk hoelang die krengen te koop staan .....
Succes met de overweging.
04 jan 2019 20:07
Wat een geweldige Kleur zeg!
Overrevs lijkt me niet im frage want het is een PDK toch?
04 jan 2019 21:32
Ik denk dat je met de flippers met terugschakelen ook wel “te hoog” in het toerengebied kunt komen. Sowieso krijg je een indruk hoe er met de auto is gereden door de revvs te checken.
Handmatig opschakelen kun je hem gewoon mee de toerenbegrenzer in jagen en dus in gebjed 1 en 2 komen.
Waarom valt je keuze op een 997.2 turbo? Vanwege de PDK? Ik zou zelf voor een 997.1 of een 991 turbo gaan. Maar daar heb je niet veel aan.
Ik weet niet of de turbo’s dezelfde zijn als oo de mk1 maar anders kun je die wel even goed na laten kijken, zijn vrij prijzig als ze stuk gaan en schijnen door het variabele gedoe wat gevoeliger te zijn. Ook het spoilermechanisme even goed checken. Zijn gemakkelijk te zien met de motorklep open en gaan weleens stuk.
04 jan 2019 21:55
Keramische schijven moet je niet meten, maar wegen. Het minimum gewicht staat meestal op het bellhouse. Zitten ze in de buurt van het minimum gewicht dan moeten ze dus worden vervangen. Zou dan persoonlijk meteen overstappen op staal. Remt net zo goed en bij circuitgebruik minder problemen mocht er ooit een steentje uit de grindbak tussen schijf en remvoering komen. Even los van dat alles: Ik zou gaan voor een MK1 met het Mezger blok.
04 jan 2019 23:56
Hans44 schreef: Ik zou gaan voor een MK1 met het Mezger blok.
Maar die zijn er niet met PDK,
05 jan 2019 0:26
Maar wel met een handbak
05 jan 2019 0:42
Klopt
Sorry voor de topicvervuiling.....
05 jan 2019 13:52
Dit verhaal is over. Verkoper beweegt geen millimeter.
Jammer, maar er komt wel weer eens een kans.
Dank voor alle input!
05 jan 2019 14:41
Tja, stug volk.....
Enneh, mijn tweede opmerking hè.
Kleur is wel schitterend.....
Succes met de overpeinzingen.....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.