07 jan 2019 20:20
07 jan 2019 20:56
Dial_888 schreef:Als particulier en geen beroep voor lease-auto kan ik sowieso nooit degelijke nieuwe auto’s rijden vandaar al dat oude meuk hier.....een mini uit 2002 waar ik zelf aan sleutel......en......
07 jan 2019 21:47
07 jan 2019 21:57
07 jan 2019 22:16
08 jan 2019 2:36
08 jan 2019 7:04
Ewout schreef:Wedden om een kratje bier dat mijn Porsche over 200K km nog steeds dezelfde motor heeft en jij het accupakket van je Tesla dan al eens vervangen hebt?!
08 jan 2019 9:34
Porsje schreef:
Daarnaast nog een superregeling (MIA) kunnen gebruiken, dus genoeg korting gehad lijkt me...
Guy schreef:Overigens wat helemaal dubieus is, is een tweede auto (X5) zakelijk aanschaffen naast de eerste zakelijke (tesla). En deze eigenlijk praktische geheel prive te rijden. Ruikt naar fraude
08 jan 2019 10:32
Ewout schreef:Wedden om een kratje bier dat mijn Porsche over 200K km nog steeds dezelfde motor heeft en jij het accupakket van je Tesla dan al eens vervangen hebt?!
08 jan 2019 10:38
08 jan 2019 11:24
08 jan 2019 12:15
Verde schreef:overigens is de beste tip: X5 privé aanschaffen, dan heb je 0 bijtelling!
08 jan 2019 12:39
horn schreef:die discussie is anderhalf jaar geleden ook gevoerd. toen is eea getorpedeerd omdat er maar relatief heel weinig mensen gebruik van maken en het een van de weinige regelingen is waar ondernemers wat aan zouden hebben. De potentiële winst was zeer laag. We’ll see.
08 jan 2019 12:45
08 jan 2019 12:56
Maarten schreef:horn schreef:die discussie is anderhalf jaar geleden ook gevoerd. toen is eea getorpedeerd omdat er maar relatief heel weinig mensen gebruik van maken en het een van de weinige regelingen is waar ondernemers wat aan zouden hebben. De potentiële winst was zeer laag. We’ll see.
Op zich is ratio niet echt iets wat in dit soort discussies meespeelt. Maar goed: mijn 2001 E46 heeft een dagwaarde van (zeg) 5k en een cataloguswaarde van 50k. Ga toch echt niet over 50k bijtellen...
08 jan 2019 13:29
ATanis schreef:Probleem is wel dat de youngtimer regeling te populair aan het worden is
08 jan 2019 13:37
08 jan 2019 13:41
08 jan 2019 15:02
Das logisch. Eigenlijk zou een bijtelling over de dagwaarde standaard moeten zijn. Bijv ieder jaar dat de auto ouder wordt 5-10% van de cataloguswaarde af.
Wel een verplichte uitlaatgaskeuring bij de APK voor barrels ouder dan 5 jaar
08 jan 2019 15:18
08 jan 2019 15:21
horn schreef:En de youngtimer regeling weliswaar vaker wordt gebruikt, maar wel waar hij ooit voor is bedacht. Tja, het wordt niet hier besloten dus ik zal er weinig aan kunnen veranderen ben ik bang.
08 jan 2019 20:13
p.willemse78 schreef:Er zit overigens een dikke rekenfout in de Topic starter zijn aannames: een tesla van deze jaargang gaat na 5 jaar naar 25% over alles. Niet naar 4% tot 50k en daarna 22%. Want dat was de regeling voor alles behalve elektrisch. Dus compleet drama.
08 jan 2019 20:42
08 jan 2019 20:44
Porsje schreef:Dan beter naar prive denk ik.
08 jan 2019 21:41