Tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb. Het is winter dus de auto staat nu wat langer in de stalling, maar de rallies gaan gewoon door. Afgelopen jaar zelfs de 1e prijs gehaald in de toerklasse van het DHRC clubkampioenschap.

Dit spelletje zijn we nog lang niet zat, dus voor dit jaar alvast ingeschreven voor de Classic 500 Challenge en pak weer alle DHRC KLIPs mee. Op zich zou ik nog wel meer willen rijden maar mijn navigator zit iets krapper in de tijd dan ik.
Enige wat me toch wel dwars blijft zitten aan de auto is het (gebrek aan) vermogen. Op kleine buitenweggetjes heb je niets te klagen, hij zit vlot op snelheid en je kunt er gewoon vierkant mee de hoek om. Maar op de wat grotere wegen zou je soms toch wel wat meer power willen. Ik heb inmiddels al een keer koppen van een 2.0 gekocht en speel met de gedachte om ook 96mm cilinders te kopen en daarmee van een 1.7 naar een 1.9 te gaan. Een reden dat ik het nog niet gedaan heb is dat ik eigenlijk geen specialist kan vinden die genoeg ervaring met deze motoren heeft om het aan te nemen. In Amerika is er ontzettend veel kennis van ombouw en het aanpassen van de D-Jetronic maar de bedrijven die ik tot nu toe spreek vinden het allemaal maar spannend. Verder ga ik dan van 80 naar een dikke 90 pk, tenzij ik ook de krukas mee neem en er een ecjte 2.0 van maak. Maar dan praten we wel over een complete revisie met bijbehorend prijskaartje.
Iets anders is dat het blokje eigenlijk perfect loopt en het in die zin compleet onnodig is om hem los te trekken en aan te gaan passen. Al met al heb ik eigenlijk de knoop doorgehakt om het dit jaar maar gewoon zo te laten maar toch blijft het knagen... Ook al eens overwogen om het blok gewoon bij de auto te houden en een kant en klaren vervanger te kopen, maar met prijzen van $ 25.000 voor een Jake Raby motor zit dat er niet echt in.
Zelfs overwogen om naar een 911 te gaan, maar kan daar niet echt enthousiast van worden. Karaktervolle auto natuurlijk en die heerlijke zescylinderroffel maar niet dat lichtvoetige en de perfecte wegligging van de 914. En bovendien ben ik de 914 steeds meer gaan waarderen, ook al is het geen schoonheid.
Anyway, ik heb er een 914 bij gekocht. Vandaag geld overgemaakt naar de US en binnenkort gaat hij in een container op de boot. De auto is technisch in orde, heeft (ruimschoots) meer vermogen dan mijn huidige maar zonder historie en heeft zo'n typische waardeloze Amerikaanse spuitbeurt gehad. Maar goed, gelukkig heb ik nog even de tijd om er rustig over na te denken. Verder verklap ik nog niets, komt wel als de auto hier is.