Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
08 feb 2019 18:48
Erg mooi hoor. Herinneringen aan de JPS auto.
06 maart 2019 21:32
Mmmm, weet niet wat ik hiervan moet vinden:
'Formule 1 overweegt extra punt per race uit te delen dit jaar'
Op de valreep zou er nog een interessante wijzing kunnen worden doorgevoerd in de reglementen voor het nieuwe Formule 1-seizoen. De bazen van de Formule 1 overwegen naar verluidt om dit jaar ook een punt uit te delen voor de coureur met de snelste raceronde.
Momenteel krijgen coureurs alleen punten toebedeeld op basis van hun finishpositie. Concreet betekent dat dat de winnaar 25 punten krijgt, de nummer twee krijgt 18 punten, de derde 15 punten en dat gaat zo door tot de tiende die er één krijgt. Alle coureurs die als elfde of lager eindigen, krijgen geen punten. Er wordt dit jaar echter mogelijk een heel oude traditie nieuw leven ingeblazen die het scoren van één extra punt mogelijk maakt. Volgens Racefans.net wordt er namelijk morgen aan de Formule 1-teams voorgesteld om dit jaar weer een punt te geven aan de coureur die in een race de snelste raceronde heeft neergezet. Dat gebeurde helemaal in het begin van het wereldkampioenschap Formule 1 ook al; van 1950 tot en met 1959. Sindsdien is dat komen te vervallen.
Naar verluidt zouden veel fans volgens Liberty Media deze wijziging met open armen ontvangen. De verwachting is namelijk dat het een extra spannend element aan de race zal toevoegen, vooral als middenvelders daarmee plots kans blijken te hebben op meer punten. Een ander idee is om een punt uit te delen aan de coureur die pole position pakt, maar dat zou volgens Liberty Media juist op weerstand kunnen stuiten. Daarbij kan dat in theorie leiden tot de situatie dat een titelstrijd die nog maar om één punt gaat al in de kwalificatie wordt beslist in plaats van in de race. Mogelijk horen we morgen dus meer over de plannen rond de punt voor de snelste raceronde, dat daarna uiteraard eerst nog wel door de teams goedgekeurd moet worden.
Ik ga ervan uit dat de rijders welke buiten de top 10 vallen dus op het laatst nog naar binnen gaan en met zachte banden en een lege tank snelle rondjes gaan maken. Is natuurlijk niks mis mee want dan kan daar nog wat spanning in ontstaan. Maar de top teams zullen zeer waarschijnlijk dan niet meer de snelste ronde gaan rijden. Ook bestaat er natuurlijk de kans dat we dan vaker een vergelijkbaar moment krijgen als Verstappen-Ocon vorig jaar.
06 maart 2019 22:51
Of een in-race party mode. Even één rondje knallen.
14 maart 2019 8:15
https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/370 ... overleden/Dat is echt klotenieuws zeg...jong nog. Vond het altijd wel een goeie vent. Draaide er nooit om heen.
14 maart 2019 8:36
R.I.P.
zo zonde net voor t nieuwe seizoen
14 maart 2019 8:54
Las het net. En zo zonde net voor seizoen? Wat bedoel je daarmee? Elk moment is toch klote?
14 maart 2019 9:34
Inderdaad.
Triest nieuws.
14 maart 2019 12:55
Veels te vroeg en een groot verlies voor de F1
14 maart 2019 14:07
MarcoB schreef:Las het net. En zo zonde net voor seizoen? Wat bedoel je daarmee? Elk moment is toch klote?
Nu overschaduwt de start van het nieuwe seizoen wel de dood van Whiting. Het zal, na het ceremoniële vertoon, al snel gaan over de race results.
Vergelijkbaar met Farrah Fawcett, die op dezelfde dag overleed als Michael Jackson.
16 maart 2019 10:21
Tja, wat maken we ervan? Die sterren weer vooraan, deja-vu. Leclerc zoals verwacht sterk, daar gaat Vettel nog een hele kluif aan hebben. En RB niet erg indrukwekkend in de korte run... hopelijk is race pace beter. Kop is eraf!
16 maart 2019 10:40
RB is toch weer het 3e team, helaas.
Marko zal wel spijt hebben van zijn opmerkingen over Mercedes (tijdens de testen in Barcelona).
16 maart 2019 11:00
Tja wat vind je hier nu van
Hele prestatie van RB en Honda om zo snel een auto op de tweede startrij te krijgen
Voor de hele organisatie is het minder dat de Mercedessen weer vooraan staan en ik denk stil dat ze zich nog wat inhouden
Het is nog maar het begin en misschien dat de Ferrari’s nog voor een verrassing zorgen.
Een open deur natuurlijk maar Max staat er wel weer, wat een topper
16 maart 2019 11:31
Hij heeft nu de party mode, net als bij mijn motor wanneer het vtec moment inschakeld. Maarja, houdt bij 12k omw/min op en F1 gaan ze tot 18k ofzo....
16 maart 2019 13:51
Ik ben ook bang dat er weinig verandert tov vorig seizoen, ik hoop dat ik ongelijk krijg maar we zullen morgen de race maar ff afwachten...
16 maart 2019 16:14
Nou we zullen zien in de race wat de werkelijke pace is en hoe goed de banden het houden. Daar hadden Mercedes en ook Ferrari aan het eind van het seizoen toch heel veel problemen mee. En de pace was toch één van de sterke punten van Red Bull naar het eind van vorig seizoen. Toen zaten er soms ook erg grote tijdsverschillen tijdens de kwalificatie.
16 maart 2019 16:24
Daarnaast is het eerste bochtje altijd weer spannend, waarin van alles fout kan gaan .
16 maart 2019 16:55
Mooi hoor de tweede rij

en die pole komt dit jaar echt nog wel!
16 maart 2019 18:50
@renetrzes: het zou toch fantastisch zijn als Max die eerste pole position uitgerekend in Monaco zou gaan rijden??!
16 maart 2019 19:30
Ja de top 3 is weer het zelfde idd. Maar zoals velen is de vraag natuurlijk wat doet de racepace. Ik denk dat RB er nu een stuk beter voor staat dan dat ze vorig jaar rond deze tijd stonden.
Maar het middenveld zit wel heel dicht bij elkaar. Daar kunnen nog mooie gevechten van komen.
17 maart 2019 7:09
Koffie, gaap.... ik zit er klaar voor!
17 maart 2019 7:17
Zoonlief wilde per se voorbeschouwing zien. Om 5 uur ging zn wekker
17 maart 2019 7:31
Zonde van de Renault
Morge luitjes
17 maart 2019 8:46
Mooi resultaat! Voor Gasly is er nog wel werk aan de winkel
17 maart 2019 8:59
Kanonne, die Bottas

Als ik zijn psycholoog was, dan zou ik NU mijn tarief verhogen