27 maart 2019 8:26
marc hopstaken schreef:hmmm ...ik weet het niet hoor ,ik heb geen zin om een compleet uitlaatsysteem onder de auto uit te blazen of mijn broekspijp in de hens te laten vliegen door de vlammen die er uit slaan .
Waar is de winst van troubleshooten als je alles los gaat gooien ?
ik werk meestal andersom zoveel mogelijk stuk voor stuk de werking van ieder onderdeel controleren
27 maart 2019 11:08
27 maart 2019 13:18
27 maart 2019 13:27
27 maart 2019 13:28
27 maart 2019 13:40
27 maart 2019 13:42
marc hopstaken schreef:Ik wil nog wel even vermelden dat zodra de motor warm is de auto gewoon perfect loopt en ik heb eigenlijk ook geen geklap en geplof
Maar in de eerste tien minuten valt hij soms uit bij het terugschakelen koppeling op laten komen en loopt gelijk weer
27 maart 2019 14:21
marc hopstaken schreef:Hoe lang zouden de injectoren mee gaan gemiddeld ?
marc hopstaken schreef:Ik wil nog wel even vermelden dat zodra de motor warm is de auto gewoon perfect loopt en ik heb eigenlijk ook geen geklap en geplof
Maar in de eerste tien minuten valt hij soms uit bij het terugschakelen koppeling op laten komen en loopt gelijk weer
27 maart 2019 14:40
27 maart 2019 15:06
piewie schreef:misschien onnodig maar vraag het toch maar ff.
staat je timing van je pomp goed ?
heb al verschillende keren meegemaakt dat ze de markering op de pomp gelijk zetten met cilinder 4 TDC ipv. FE
en nog vele andere varianten, het gekke is dan dat de motor dan ook gewoon loopt maar niet zoals het hoort.
dan kun je stellen en frutten wat je wil maar blijft bagger.
zet cilinder 1 op compressie TDC
draai de poelie 360 graden verder en draai een stukje door naar het FE teken voor op de poelie
controleer of poelie teken van pomp goed staat.
27 maart 2019 15:50
27 maart 2019 21:21
mayonaise schreef:piewie schreef:misschien onnodig maar vraag het toch maar ff.
staat je timing van je pomp goed ?
heb al verschillende keren meegemaakt dat ze de markering op de pomp gelijk zetten met cilinder 4 TDC ipv. FE
en nog vele andere varianten, het gekke is dan dat de motor dan ook gewoon loopt maar niet zoals het hoort.
dan kun je stellen en frutten wat je wil maar blijft bagger.
zet cilinder 1 op compressie TDC
draai de poelie 360 graden verder en draai een stukje door naar het FE teken voor op de poelie
controleer of poelie teken van pomp goed staat.
27 maart 2019 23:19
piewie schreef:Ik snap mayonaise dat je het lijsje af moet werken maar dan moet je wel weten hoe.
Er worden met de pomp timing namelijk veel fouten gemaakt
27 maart 2019 23:53
28 maart 2019 6:58
marc hopstaken schreef:Nog een andere vraag , ik heb een T/E met 140 pk meen ik ,de latere E geven ze op als 160 pk waar maken ze het verschil, zit dit in de nokkenassen of is het iets anders ? Het gekke is dat ik vanaf 4000 rpm ineens veel vermogen extra krijg daar komt de motor echt in zijn element zeg maar .ik dacht juist dat alleen de S een extraatje kreeg vanaf 4000 toeren
28 maart 2019 10:08
28 maart 2019 12:16
28 maart 2019 12:56
Niels schreef:Als je in buurt D-H woont, wil ik wel eens meekijken.
marc hopstaken schreef:Hallo , mijn naam is Marc Hopstaken ,woon in Roosendaal
28 maart 2019 14:56
28 maart 2019 15:27
28 maart 2019 16:25
28 maart 2019 23:29
29 maart 2019 9:47
mayonaise schreef:piewie schreef:Ik snap mayonaise dat je het lijsje af moet werken maar dan moet je wel weten hoe.
Er worden met de pomp timing namelijk veel fouten gemaakt
Zoals reeds eerder vermeld, CMA aflopen
Das de enige manier van werken
https://www.pbase.com/slidevalve911rsr/ ... _bosch_mfi
Shortcuts bestaan niet , moet gewoon systematisch..
Pomp timing staat laat in de lijst omdat het minder kritiek is voor warmup and basis running conditie, das meer puntjes op de I zetten voor max performance en zo.
verkeerde injectie timing en dan werkt het ding meer als CIS, maar het werkt gewoon, merk je niks van in koude start omdat ie dan toch gewoon rijk en minder precies injecteert
29 maart 2019 11:11
29 maart 2019 11:39