07 jun 2019 13:55
07 jun 2019 13:56
07 jun 2019 15:24
MarkS schreef:Gaan we nu weer dezelfde discussie openen ...
Denk dat het meeste er wel over gezegd is toch?
07 jun 2019 15:36
07 jun 2019 19:26
MarkS schreef:En wat je zegt over niet kunnen invorderen en geen boetes, als ik justitie in NL was dan kwam het voor (of wordt beoordeeld door de OvJ) en werd dat rijbewijs ingetrokken (in het systeem, dus administratief) als dat op grond van de overtreding noodzakelijk eventueel aangevuld met een (of meerdere) boetes voor het niet kunnen tonen. Als het rijbewijs dan terug komt uit het buitenland mag je hem direct inleveren. Ik geloof niet dat je de dans daardoor ontspringt. Als je bedoelt dat je geen boete kan krijgen voor het rijden zonder rijbewijs, dat klopt, je hebt ook gewoon een geldig NL rijbewijs, alleen niet bij je / in je bezit. Maar die boete kan wel eens de minste van je zorgen zijn.
07 jun 2019 19:41
giulia schreef:Ze hanteren verschillende staffels. Op 70 weg Tussen 74 en 93 vast bedrag van 49€. Op 90 weg tussen 94 en ik dacht 109, 145€. Alles daarboven en te hard op 110 weg komt voor de rechter die over de boete beslist en of je je rijbewijs mag houden.
Maatje van mij heeft zelfde gehad, stuk minder hard en kreeg toch echt een brief. En nog een...
07 jun 2019 19:48
dobbelsteen schreef:MarkS schreef:En wat je zegt over niet kunnen invorderen en geen boetes, als ik justitie in NL was dan kwam het voor (of wordt beoordeeld door de OvJ) en werd dat rijbewijs ingetrokken (in het systeem, dus administratief) als dat op grond van de overtreding noodzakelijk eventueel aangevuld met een (of meerdere) boetes voor het niet kunnen tonen. Als het rijbewijs dan terug komt uit het buitenland mag je hem direct inleveren. Ik geloof niet dat je de dans daardoor ontspringt. Als je bedoelt dat je geen boete kan krijgen voor het rijden zonder rijbewijs, dat klopt, je hebt ook gewoon een geldig NL rijbewijs, alleen niet bij je / in je bezit. Maar die boete kan wel eens de minste van je zorgen zijn.
Dan versta ik dit gedeelte toch verkeerd.
13 jul 2019 22:03
13 jul 2019 22:27
14 jul 2019 9:24
ForumCamp nieuwe stijl.Sid86 schreef:... of 4 dagen zitten![]()