Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Een hallo en introductie van mijn SC project

09 jun 2019 9:15

ewp964c2 schreef:Wat is je kostenraming? Ik 45-55K?

Ik denk dat moccabraun het daar niet mee gaat redden als ik deze regel in z'n openingspost lees :arrow:

moccabraun schreef:.. een motor en bak zoeken en die helemaal in orde laten maken ...

09 jun 2019 10:14

Ja je kunt het zo gek maken als je wil wat betreft kosten. 50k gaat het zeker niet worden als het aan mij ligt. Maar we gaan zien waar de teller staat als hij eenmaal af is (over een paar jaar :D).

09 jun 2019 10:39

Je zoekt nog een motor, kost je circa 10K voor een gebruikte.
Je zoekt nog een versnellingsbak, kost je circa 5K voor een gebruikte.

… dan heb je die twee items nog niet onder handen genomen of laten nemen.
Laat je dat doen … ben je zomaar 'n zelfde bedrag kwijt :idea:

Naast het plaatwerk wat je hebt laten doen, krijg je straks nog de rekening van de spuiter …. begin je met opbouwen van de 911, heb je hier een ditje en daar een datje wat je moet kopen.

Ik denk dat je flink je best moet doen om binnen de 50K euro te blijven, ook als je veel zelf doet :popcorn:

Ik wil je niet ontmoedigen, maar weet wat het kost - en zo zijn er nog wel meer "project-ontwikkelaars" hier die uit ervaring kunnen spreken.

Natuurlijk kan alles goedkoper - maar ik ga er vanuit dat je ook een goed product neer wilt zetten - en geen short-cuts wilt nemen.

09 jun 2019 11:38

Behalve motor, bak en spuiten/strak maken ben ik van plan alles zelf te doen. Heb de beschikking over een brug en zo’n beetje alle mogelijke gereedschappen. Dus dat scheelt. Maar wat motor/bak zou je zomaar gelijk kunnen hebben.

Op dit moment zit ik op ongeveer 15k, incl wat vermeld staat in de OP, complete voor- en achterophanging en de spuiter.

09 jun 2019 11:49

Maar mensen, wat maakt het voor ons nu uit wat het gaat kosten. Als moccabraun lekker bezig is (en dat geloof ik wel als ik het zo zie) en zijn eigen financiële huishouding op een rijtje heeft staan, wat maakt het dan uit wat het kost. Hij is kennelijk kien genoeg om voor aanvaardbare prijzen onderdelen te scoren. Lekker doorgaan Moccabraun. Komt goed! Mooi project. :D

09 jun 2019 11:57

bjft schreef:Maar mensen, wat maakt het voor ons nu uit wat het gaat kosten.

Mijn reactie (naar ewp964c2) was meer bedoeld om aan te geven dat dit soort projecten vaak verkeerd wordt ingeschat qua kosten :wink:

09 jun 2019 14:37

Gedurft project en wat de kosten betreft lekker creatief bezig blijven.
Plaats een reactie