28 aug 2019 13:50
28 aug 2019 14:19
Maaruh..Alfa's en roest is een synoniem...en dat is bij Porsche tog anders
28 aug 2019 14:26
28 aug 2019 15:42
28 aug 2019 15:59
giulia schreef:Nou, ik ben wel eens een 5 tal 914's gaan bekijken en de tranen schoten me in de ogen. Wat een ellende was dat zeg. Overal maar dan ook overal en bij ieder exemplaar op dezelfde plekken.
28 aug 2019 16:04
28 aug 2019 16:13
Sarolea schreef:@ MPH; dat is nuttige info. Een auto mag van mij net dat primitieve hebben. Ik hou wel van het gevoel een machine te besturen en controle/feedback te hebben op een mechanische manier ipv het vlotte geluidloze zonder tegenstribbelen van een moderne wagen. Wellicht ook daarom dat ik af en toe bijv. een triumph tr6 aanzwengel. En roesten ze echt zo erg? Ik zie regelmatig foto's van transaxles die duidelijk al jaren buiten staan en er -op het interieur na- best nog behoorlijk uitzien.
28 aug 2019 18:30
Cazzo Super Veloce schreef:Roest is altijd erg.
29 aug 2019 8:46
29 aug 2019 9:14
Ronaldo schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Roest is altijd erg.
Onzin. Als iemand een niet-concours auto wil en ‘m buiten wil laten staan zou ik me niet laten afschrikken door een klein beetje roest (en nee, ik bedoel dan niet roestige stukken waar je met een vinger in kan prikken). De één z’n roest is de andermans patina.
29 aug 2019 10:04
Als budget geen rol speelt is er maar een transaxle die je wil hebben en dat is een Speedyellow 968 CS. Ultiem apparaat
29 aug 2019 12:06
29 aug 2019 16:23
30 aug 2019 13:16
giulia schreef:
Maaruh..Alfa's en roest is een synoniem...en dat is bij Porsche tog anders
Nou, ik ben wel eens een 5 tal 914's gaan bekijken en de tranen schoten me in de ogen. Wat een ellende was dat zeg. Overal maar dan ook overal en bij ieder exemplaar op dezelfde plekken.
Ik heb iets van 25 klassieke Alfa's gehad maar dit had ik nog nooit gezien.
30 aug 2019 14:26
30 aug 2019 15:32
30 aug 2019 16:43
Cazzo Super Veloce schreef:Een "mooie 914"?
30 aug 2019 19:16
01 sep 2019 15:07
giulia schreef::mrgreen: Dat dus...
Hij heeft geen flauw benul waar ie het over heeft.
01 sep 2019 16:55
Ronaldo schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Een "mooie 914"?![]()
01 sep 2019 17:34
12 sep 2019 0:04
12 sep 2019 0:20
kristof schreef:Hallo,
De auto heeft elektrisch targa dak, achterwisser, servostuur en radio. dat zullen zowat de opties zijn.
Interieur is zwart met stof in krijtstreep. De stof is wat verkleurd naar de bruine kant door de jaren heen, wat een typisch ding is. In rechtse stoel zitten 2 kleine scheurtjes in de stof. Ik heb nieuwe stof liggen identiek aan het origineel, maar het is er nog niet van gekomen de zetels te laten herbekleden. Op zich is het ook nog niet storend.
Servostuur is volledig gereviseerd en lekt dus niet (zeldzaam) !
Sinds 2 weken nieuwe waterpomp + alle riemen en rollen nieuw.
Nieuwe benzinepomp en filter, nieuwe tussenuitlaatdemper, nieuwe schokdempers vooraan.
Achterwisser werkt momenteel niet, moeten we nog eens nakijken waar het probleem zit.
Achteraan heb ik er 8J velgen op gezet ipv de standaard 7J voor en achter. Dit staat net iets stoerder (8J was standaard op de Exclusive reeks van 1988, verder was het denk ik een optie). Het is geen 944 velg want die heeft andere ET waarde.
Kom gerust eens kijken.
Groeten, Kristof
Johann schreef: Je merk gewoon aan de wagen dat ze best veel moeite had alle turbo spullen kwijt te kunnen. Onderhoud op een standaard 924 is vele malen makkelijker.
Kwa onderdelen is er ook bar weinig mechanische/injectie onderdelen uitwisselbaar tussen een 924 en een 924 Turbo. Dat maak de zoektoch naar onderdelen wat lastiger, maar dat is mij ook onderdeel van de hobby.
Kijk ook een in Italie voor Turbo's ze hebben daar nog best veel staan omdat ze twee jaar langer geleverd waren ivm belasting voordelen van 2.0 liter auto's. De prijzen zijn ook wat zachter dan in Noord Europa.
MPH schreef:Het ene exemplaar is het andere niet... Veel hangt er van af waar de auto gestaan heeft in zijn leven en hoe hij onderhouden is. Als er prut in de afwateringskanalen is gekomen, die vervolgens niet schoon gemaakt zijn, dan heeft het water jarenlang zijn werk kunnen doen ben je gezien.. Dorpels, omgeving accubak, zijbakken in kofferbak achter hebben dan zwaar te lijden.. De hoeken voor de achterwielen hebben altijd veel te lijden vanwege het dubbelwandige plaatwerk waar vaak troep tussen vast gaat zitten. Bij de 924 hoopt ook vaak troep op in de voorschermen achter de voorwielen (net voor de portieren) Gevolg: afwatering verstopt en rotte plekken...
Daarnaast geldt dat de verzinkte carrosserie na 30 jaar niet meer hetzelfde is zoals hij de fabriek uitrolde....
ronaldbm schreef:Ik heb zelf een 924. Als je de maxi cosi voor zet kan de stoel niet helemaal naar voren. Gordel is daar ook tekort voor. De zit achter is niet geschikt voor volwassenen.
Als je een stoeltje verder bent met de kleine kan die wel in de achterzitjes, ik doe er een kussen onder om het wiebelen in de smalle kuipjes te voorkomen. En aangezien een 924 alleen 2-punt gordels achter heeft zet ik de bovenkant van de stoel vast met een spanband op een sjoroog in de kofferbak. Voorkomt kiepen/duiken bij hard remmen. Een 3-punt achter is er niet bij mijn weten!
12 sep 2019 7:47
12 sep 2019 8:09