Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

30 okt 2005 10:45

Bedankt, Erwin. Enne........... voortaan zal ik meteen naar je luisteren. :lol:

30 okt 2005 11:06

Renntech schreef:Dus nog één keer:
SC en 3.2 Carrera, vóór een spanning van 2.0 Bar en achter een spanning van 2.5 Bar. Iets hoger mag én kan :idea:


Erwin,ga je dan uit van 15" en 16" :?: :?:

30 okt 2005 11:32

André 3.0 schreef:
Renntech schreef:Dus nog één keer:
SC en 3.2 Carrera, vóór een spanning van 2.0 Bar en achter een spanning van 2.5 Bar. Iets hoger mag én kan :idea:


Erwin,ga je dan uit van 15" en 16" :?: :?:


14" tot en met 18" :lol:

31 okt 2005 11:48

Was ik toevallig gisteren aan het denken wat er nu precies in moest zitten en vandaag al meteen het antwoord :idea: :wink:
geweldig toch :idea: :idea:

31 okt 2005 12:39

Ook ik had vorige week strubbels met de bandenspanning.

Nieuwe Conti's erop gezet, en volgens boekje op 3 atm. gezet.

Na een lekkere uptempo rit had ik het idee dat ie een beetje zoekerig en stuiterend was, terug gezet naar 2,8 en gevoel is weg, welllicht zat het gevoel ook tussen mijn oren hoor.

31 okt 2005 12:43

John4S schreef:
welllicht zat het gevoel ook tussen mijn oren hoor.


Ik denk het niet want 3 bar is gewoon behoorlijk hard.

01 nov 2005 0:20

hallo

onder de kap op de stikker van een 964 staat 2.5 voor en 3 achter.
maar dat is bij mijn weten met 225 banden is dit dan voor 255 40 17 gelijk?
ik heb laast nog meegemaakt bij een 964 met iets telage banden spanning dat de band helemaal aan stukken ging en dit waren pirelli p zerro nog wat banden die voor porsche goed gekeurt zijn.
dus heel toepasselijk denk er niet te lucht over!

anton964

01 nov 2005 9:51

anton964 schreef:hallo

onder de kap op de stikker van een 964 staat 2.5 voor en 3 achter.
maar dat is bij mijn weten met 225 banden is dit dan voor 255 40 17 gelijk?
ik heb laast nog meegemaakt bij een 964 met iets telage banden spanning dat de band helemaal aan stukken ging en dit waren pirelli p zerro nog wat banden die voor porsche goed gekeurt zijn.
dus heel toepasselijk denk er niet te lucht over!

anton964


17" = 2.5 rondom. Als je bij 17" 3.0 bar neemt dan zul je naar alle waarschijnlijkheid heel veel onderstuur krijgen.

01 nov 2005 11:29

Devils son schreef:Ik denk het niet want 3 bar is gewoon behoorlijk hard.


Staat wel in het instructieboekje van Porsche (295/30/18 )


Maar nu als een zonnetje op de weg.

01 nov 2005 13:41

John4S schreef:Staat wel in het instructieboekje van Porsche (295/30/18 )


Geloof ik graag. Maar het is vaak een keuze tussen comfort en wegligging. En bovendien: wat bij band a perfect werkt, kan bij band b weer net te hard zijn.

01 nov 2005 19:13

John4S schreef:Ook ik had vorige week strubbels met de bandenspanning.

Nieuwe Conti's erop gezet, en volgens boekje op 3 atm. gezet.

Na een lekkere uptempo rit had ik het idee dat ie een beetje zoekerig en stuiterend was, terug gezet naar 2,8 en gevoel is weg, welllicht zat het gevoel ook tussen mijn oren hoor.

Bandenspanning blijft ook niet continue
na een tijdje rijden gaat de bar toch wijzigen,
ook door de temperatuur, oppompen bij 35° en dan 3 maand later in de sneeuw aan -5°
Dus als ie beter aanvoelt aan 2,8 bar John dan is dat ook ok,
uiteindelijk zitten we niet op circuit of zo.
Pas wanneer de druk te laag is , zal je auto wel zwemmen.
Regelmatig controleren is dan ook een must, die wel es vergeten wordt.

07 nov 2005 17:15

Ik heb nog een aansluitende vraag aan de kenners hier.
Misschien wel een hele domme :oops: maar:

Ik laat m'n P. (meestal) de hele winter binnen staan (garage).
Geldt hier hetzelfde bandenspanningsadvies? Of kan ik 'm beter stallen met meer of minder spanning?

07 nov 2005 17:40

Bij langdurige stilstand is het imho altijd beter om een wat hogere spanning aan te houden. Dit voorkomt (o.a.?) karkasbreuk.

10 nov 2005 13:44

Bedankt voor het advies.
Dit weekend gaat ie beginnen aan z'n winterslaap.
Zal de bandjes dus nog even oppompen.
Plaats een reactie