Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
31 okt 2019 23:36
En straks nog de stikstof
6% komt van het rijdend wagenpark (dus ook vrachtwagens) 130 naar 100 zou 4% moeten uitmaken (waar ik niks van geloof) dus per saldo 0,24% verbetering
Daar kunnen we vast weer de hele bouwwereld mee redden
01 nov 2019 8:01
Prachtig toch, nu al weer aan de 6e pagina toe met schrijven over die 'verhelderende' coderingen.
01 nov 2019 9:09
WillemB schreef:...ik begrijp dat E5 dus maximaal 5% Ethanol betekend, het
kan dus idd ook 0 zijn.
Dát schreef ik al eerder. E10 kan net zoveel ethanol bevatten als E5. Theoretisch ook 0%, maar aangezien er al jaren ethanol in onze brandstoffen zit, geloof ik daar weinig van.
Hier tanken we inmiddels alleen maar E98 (E5) ....
01 nov 2019 10:04
pat69 schreef:horn schreef:Mijn getunede Audi S6 loopt klote op die E10 zooi. Maar dan moet je ineens gaan zoeken naar 98

Al mijn vaste pomp adresjes in de omgeving hebben ineens geen 98 meer. Moet ik weer op de snelweg gaan tanken. En met 1:7 en 45K km/jr maakt dat toch verschil

Overigens, op het oude 95 voordat alles E10 werd liep hij prima....

Harald, E98 (of E5) hebben ze nog bij de Gulf richting Soest. Vanmiddag nog getankt

Muchas gracias senor
01 nov 2019 10:13
In de Directlease app kun je filteren op type brandstof en zoeken op de map. En ook dagelijks prijzen vergelijken.
01 nov 2019 11:02
Ik ben al 4 weken niet meer bij een tankstation geweest, heerlijk
01 nov 2019 11:08
Pas maar op, straks krijg je via een laadpunt een E(lektronische) virus binnen.....scherm op zwart.
01 nov 2019 11:13
Als er geen andere mogelijkheid is om E10 te tanken, gewoon E10 killer er in , heb het al een paar keer gebruikt en merk dan geen
verschil . heb een fles in de kofferbak kan je 10 x mee tanken
01 nov 2019 11:36
Best wel grappig (of eigenlijk triest) dat de EU bepaald dat er ethanol in benzine moet zitten, en dat er dan een handel ontstaat van een middel die het er weer uit haalt....
Benieuwd hoe dat spul dan werkt.....wordt omgezet in water?
01 nov 2019 12:57
Wat ik begrepen heb is dat de ethanol op zich niet schadelijk is, maar de reactie die het aangaat met water (condens) in je tank wel.
Er vormt zich dan een zuur wat alu en leidingen aan kan tasten.
Die "killers" neutraliseren het zuur. Ethanol blijft aanwezig.
Aldus een medewerker van Bardahl gisteren op een klein seminar (reclamepraatje) over olie en brandstof, bij de Alfa-specialist.
01 nov 2019 12:59
Dial_888 schreef:Pas maar op, straks krijg je via een laadpunt een E(lektronische) virus binnen.....scherm op zwart.
Ik laad thuis en op de zaak vooralsnog gewoon aan een 220V stopcontact, niet snel, maar gaat prima.
01 nov 2019 15:23
Cazzo Super Veloce schreef:Wat ik begrepen heb is dat de ethanol op zich niet schadelijk is, maar de reactie die het aangaat met water (condens) in je tank wel.
Er vormt zich dan een zuur wat alu en leidingen aan kan tasten.
Ethanol en water zijn azeotroop. Daardoor trekt ethanol water aan wat dan weer nefast is voor corrosie op die plaatsen waar lucht bij kan.
01 nov 2019 19:15
Kheldar schreef:nefast voor corrosie
Je bedoelt het tegenovergestelde: het is
goed voor corrosie, en dat is wat we niet willen natuurlijk.
Cazzo Super Veloce schreef:Er vormt zich dan een zuur ... Aldus een medewerker van Bardahl
Daar zou ik maar wegblijven dan, want dat is onzin; een water-alcoholmix is nagenoeg pH-neutraal.
steef schreef:een middel die het er weer uit haalt
Ook onzin
02 nov 2019 1:49
NordRack2 schreef:Daar zou ik maar wegblijven dan, want dat is onzin; een water-alcoholmix is nagenoeg pH-neutraal.
Je hebt helemaal geen zuur nodig!
3Fe + 4H2O → Fe3O4 + 4H2
02 nov 2019 18:32
Beginnen we nou helemaal Spaans te l@llen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.