17 nov 2019 11:02
17 nov 2019 11:24
17 nov 2019 11:43
Mart WTL schreef: Dan moet ik een op kolen gemaakte en gestookte E-car kopen, voor de hoofdprijs natuurlijk, een stuk auto gemaakt uit plasti en kolen. Hoe adsurd moet het worden? En dat zou dan per saldo minder vervuilend zijn. Wie heeft de Wiskunde les gemist hier?
17 nov 2019 11:45
Jan A. (997 4S) schreef:
Verder vind ik het schelden op de politiek gewoon een lachertje. Kijk eens naar jezelf? Klagen zit in ons bloed. We zijn allemaal voor het milieu, behalve als het onszelf raakt in de portemonnee of welvaart. Ons landje is overbevolkt dat wel, de economie draait momenteel goed, de welvaart is significant hoger dan in de meeste landen (heb heel veel voor mijn werk gereisd, dus weet echt wel hoe de rest van de wereld er voor staat)...maar het is nooit goed.......waardeer eens meer wat er is zou een goed motto zijn.
17 nov 2019 11:52
Tilt! schreef:Helaas stappen de meeste dan in hun EV en rijden ze naar BE of een ander buurland om daar goedkoop het vliegtuig te nemen.Pascal schreef: Simpel: elk vliegticket 50€ belasting.
Zoiets moet op grotere schaal afgedwongen worden (Europees), maar ja...
17 nov 2019 11:59
Enguess schreef:Eens Jan A.
Het mag ook van mij best een beetje positiever allemaal. En een ieder die kinderen heeft, of om een andere reden interesse heeft aan een schonere wereld, zal toch in moeten zien dat we ons gedrag moeten veranderen. Voor ons autoliefhebbers is dat misschien niet leuk. Maar hoe erg is het verlagen van de maximum snelheid nou helemaal? Natuurlijk kan je zeggen dat er elders meer te halen valt (landbouw/veeteelt) maar daar zijn idd economische belangen mee gemoeid. Het wegverkeer draagt voor meer dan 6% bij aan de stikstofuitstoot. En wegverkeer is nou eenmaal eenvoudig te reguleren: verlagen van de max snelheid doet geen pijn. Dus ik snap wel dat eer eerst aan die knop wordt gedraaid.
Het begrip "Petrolhead" is betrekkelijk nieuw. 150 jaar geleden waren er geen auto's. Over enkele tientallen jaren zal er wsch. geen benzinemotor meer te vinden zijn. Jammer? Ach: je kan het ook zo zien: in ieder geval hebben wij het meegemaakt. Er plezier aan beleefd. Dat kunnen onze voorouders niet zeggen, en onze kleinkinderen wsch ook niet. Dus wij zijn de lucky ones!
17 nov 2019 15:15
17 nov 2019 15:52
17 nov 2019 15:53
Cazzo Super Veloce schreef:Dat een kleine maatregel als de max snelheid overdag verlagen dan al zoveel ophef veroorzaakt is nogal treurig.
17 nov 2019 17:29
17 nov 2019 19:15
MarkS schreef:Het nu presenteren van “die kleine maatregel” als (deel) oplossing voor het probleem, dat is pas treurig.
17 nov 2019 19:22
MarcoB schreef:Ach joh, CSV is 1 oktober in een Tesla gaan rijden en wil nu iedereen overtuigen hoe goed het allemaal is. Laat m lekker gaan joh
17 nov 2019 19:28
MarcoB schreef:Ach joh, CSV is 1 oktober in een Tesla gaan rijden en wil nu iedereen overtuigen hoe goed het allemaal is. Laat m lekker gaan joh
17 nov 2019 19:35
17 nov 2019 21:27
MarkS schreef:Het valt idd erg op.
Maar we moeten hem wel laten gaan want we houden hem nu wss helemaal niet meer bij.
17 nov 2019 21:29
17 nov 2019 21:45
17 nov 2019 22:23
17 nov 2019 22:24
Targa Floriaan schreef:Wat een wijze woorden, ben ik niet van je gewend, Paul
17 nov 2019 22:25
17 nov 2019 22:26
MarkS schreef:MarcoB schreef:Ach joh, CSV is 1 oktober in een Tesla gaan rijden en wil nu iedereen overtuigen hoe goed het allemaal is. Laat m lekker gaan joh
Het valt idd erg op.
Maar we moeten hem wel laten gaan want we houden hem nu wss helemaal niet meer bij.
17 nov 2019 22:31
alvin01 schreef:Mmmh , duidelijk 2 kampen zo te zien, echte petrol heads en EV's aan hangers.
Ik stem voor de petrol heads, dat geneuzel voor de EV's, voorlopig niet, slechte onder bouwing door met name dit KLOTE kabinet.Bahbah.
17 nov 2019 22:34
17 nov 2019 22:35
MarcoB schreef:MarkS schreef:Het valt idd erg op.
Ik denk dat jij liever in een GTS verliest van een Tesla dan dat je met een Tesla wint van een GTS
17 nov 2019 22:37
Cazzo Super Veloce schreef:MarkS schreef:MarcoB schreef:Ach joh, CSV is 1 oktober in een Tesla gaan rijden en wil nu iedereen overtuigen hoe goed het allemaal is. Laat m lekker gaan joh
Het valt idd erg op.
Kon je toch al niet op ZV