06 nov 2019 10:15
de "heel-toe" methode is de kers op de taart
06 nov 2019 17:10
07 nov 2019 8:47
07 nov 2019 14:18
WillemB schreef:Mooi verhaal, weer lekker bezig
![]()
Ik herken je verhaal qua wegligging maar dan met m'n 964. Ik had ook na een beurt "ineens" last dat de 964 een paar stappen opzij deedop de snelweg bij wat hogere snelheid, niet echt een lekker gevoel.
Het bleek dat m'n specialist de 964 had laten uitlijnen na het vervangen van 2 stuurkogels..na 2x terug te zijn geweest heb ik het opgegeven met zijn uitlijner en ben ik naar DRS in Breda gegaan en die hebben de 964 weer snaarstrak sturend gekregen
Nooit geweten dat de enginemounts van een 964/993 op een 996 passen
07 nov 2019 14:29
Ruud81 schreef:Wat is nu het werkelijke verschil met schakelen na de upgrade van de Right Shift kit? Soepeler schakelen, strakker?
07 nov 2019 15:35
bjft schreef: dan was die 993 eigenlijk wel heel goed hè!
07 nov 2019 18:22
12 nov 2019 9:11
13 nov 2019 8:53
Johann schreef:De RS was zeker goed
Ruud81 schreef:Wat is nu het werkelijke verschil met schakelen na de upgrade van de Right Shift kit? Soepeler schakelen, strakker?
Ik merkte met flink trappen in de bergen dat ik soms mis schakelde. Hier kan meerdere oorzaken voor zijn:
1) ik kan niet rijden
2) het blok beweegt te veel
3) slecht afgestelde schakelkabels
4) te veel speling in de schakelmechanisme
5) het bak beweegt te veel
De Shift Right kit zal de vierde punt adresseren. De motorsteunen de 2e en de nieuwe baksteun de 5e. Met demonteren en opbouwen van het nieuwe mechanisme zal ik de kabels ook opnieuw afstellen en dan is punt 3 ook geadresseerd. Dan hebben we nog punt 1 over...en daar volg ik rijopleiding voor![]()
Ik ga ook nog de bakolie verversen. Ik heb het gevraagd aan Robert Visser toen ik de auto heb gekocht maar hij was het vergeten.
Hier heb je een filmpje die het verschil tussen een standaard mechanisme en de shift right update laten zien
14 nov 2019 13:52
14 nov 2019 21:19
15 nov 2019 11:37
Imre986 schreef:Zijn die updates per toeval ook toe te passen op 986 ?
15 nov 2019 12:23
15 nov 2019 14:20
05 dec 2019 22:30
05 dec 2019 23:03
05 dec 2019 23:18
06 dec 2019 6:49
06 dec 2019 11:27
Johann schreef:De afgelopen maanden merkte ik dat de starter van de GT3 soms een beetje hapert, zeker met een warme motor. Hij start altijd wel maar je merkte gewoon dat hij moeite hebt om het blok te slingeren. Ik dacht eerst aan de solenoid zoals ik dat had bij de 964 maar na verdere onderzoek zag ik dat de solenoid altijd voldoende inschopt maar het draaien van de motor vroeg meer ampere dan de accu konden leveren. Er zat een 74ah batterij in, en hoewel dat volgens spec is vond ik het te licht. Dus heb ik besloten een 85ah batterij er in te hangen.
De winnende batterij is een Bosch Platinum geworden met een flinke koudstart capaciteit![]()
En de ontluchtingslang aan de andere zijde
06 dec 2019 16:21
06 dec 2019 17:13
Nine-6-four schreef:Start ie nu aanmerkelijk beter?
06 dec 2019 17:50
Olaf schreef:Dat alarm-gebeuren heb je zeker niet (meer) nodig voor de verzekering
Een van de redenen dat ik geen alarm-fan ben. - is het geknutsel van de meeste inbouwbedrijven
Plak & Play
06 dec 2019 18:01
08 dec 2019 22:33
09 dec 2019 1:17