Zoals
elders reeds te lezen is, ben ik een een kopie aan het maken van de targa florio winnende '73 RSR.
Nu wil ik graag mijn trackday helm aanpassen als eerbetoon aan Gijs van Lennep, die destijds die auto naar de overwinning racete.
ik heb verschillende foto's gevonden, waaronder een aantal waar Gijs in de RSR zit, en denk dat ik inmiddels weet wat er gedaan moet worden aan m'n helm om een getrouwe kopie te zijn. Echter, bij m'n zoektocht kwam ik deze foto tegen, waar Gijs een sticker onder de visor heeft die zegt: "Team 4711 SIR Irish Moss".

Ik heb deze sticker op Ebay gevonden (lang leve de interwebs

) maar vroeg me af waar dit van is.
"4711 Irish Moss" was een 'eau de toillette' of aftershave, waarschijnlijk van hetzelfde merk dat 4711 'Kolnisch wasser' (het oma-luchtje van de jaren 70 zeg maar), maar 'Team 4711' was een nederlands race team lijkt het.
Er zijn foto's van een Carrera RSR met deze sponsoring (geraced in 1973 door Nico Chiotakis), een ford Capri (1972, zelfde coureur), en Chevron B21 & B8s geraced door Henk Bosman. Er zijn ook Alfa's in een blau/petrol/groenige kleur met deze sponsoring (met een link naar Sam van Lingen), maar ik kan er verder niks over vinden.
Is er hier misschien iemand die meer van 'Team 4711' weet of van de RSR die Nico Chiottakis racete in 1973?
Bvd, Patrick