Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
08 jan 2020 10:30
Als het voor aantal jaren maar is 4S, kan je daarna altijd naar een Turbo toe... Heb je wat om naar uit te kijken
08 jan 2020 22:17
Denk dat ik voor de 4s ga. Handbak en dan niet in zilver. Max 160.000km en ims en koeling aangepakt en bij voorkeur geen recente import.
09 jan 2020 0:29
Zag toevallig deze nette PAARSE voorbijkomen.
HIER Moet je aanstaan die kleur, maar weinig kilometers en zit een Carfax rapport bij. (alleen nog geen mods gedaan)
succes met de zoektocht!
09 jan 2020 9:27
pa951 schreef:Denk dat ik voor de 4s ga. Handbak en dan niet in zilver. Max 160.000km en ims en koeling aangepakt en bij voorkeur geen recente import.
Ik ben benieuwd welke het wordt
09 jan 2020 10:56
Succes. Laat ons weten wat het geworden is, en natuurlijk willen we graag fotos zien!
12 jan 2020 10:05
Als ik voor de 4s zou gaan is de tiptronic dan echt een slechte keuze? Mooie gevonden nl auto 140.000km en zelfde prijs als import met 20.000km meer gelopen maar handbak.
12 jan 2020 10:21
Tiptronic in de 996 vond ik zelf fantastisch, doe wat je zelf wil. Als je het fijn vindt rijden, is het toch okay?
12 jan 2020 10:24
pa951 schreef:Als ik voor de 4s zou gaan is de tiptronic dan echt een slechte keuze? Mooie gevonden nl auto 140.000km en zelfde prijs als import met 20.000km meer gelopen maar handbak.
Als je het zelf lekker vind rijden is het een goede keuze.
Pas als je later ervan af wil zal je dat merken dat dit wat langer duurt en minder oplevert.
12 jan 2020 12:01
Heel persoonlijk, ook afhankelijk denk ik hoe je hem wil gaan gebruiken. Advies; rijd met beide varianten en doe waar je zelf blij van word, daar gaat het uiteindelijk om.
12 jan 2020 13:50
En kijk vooral in duitsland.. veel meer keus, betere kleuren (geen standaard kleuren zoals hier, blauw, grijs etc) en meestal beter onderhoud..
12 jan 2020 17:41
Duitsland....996 4Sjes aldaar waren niet zo compleet uitgerust als de NL verkochte exemplaren. En in Dld is er geen enkele gemodificeerd, zoals zovelen hier op t forum voorstaan. Maar idd wellicht wat meer keuze.
12 jan 2020 19:15
Duitsland zijn ze niet perse dikker aangekleed. En idd weinig die gemodificeerd zijn wat ik zo zie.
12 jan 2020 20:48
Ik zou echt net als andere hier adviseren beide gaan rijden.
Mijn 1e Porsche was een 996 4S en heb die auto met veel plezier en een glimlach door de sportuitlaat gereden (mooi geluid is voor mij beleving), toen een keer meegereden met een 996 turbo. Die kick van kracht was geweldig!
De 4S verkocht en een turbo gekocht, sportuitlaat eronder laten zetten maar de glimlach (beleving) van het geluid was niet zo als bij de 4S. De kick van de kracht daarentegen was enorm!
Maar ik miste die beleving en ben erna voor een 997S gegaan (weer met sportuitlaat)
Ook die was leuk, maar ooit had ik bij een forumlid hier een setje banden gekocht en hij had een 996 GT3.
Toen wist ik het al, als ik de kans heb dan koop ik een GT3. (bovenstaande waren allemaal handbak, proefrit in een 997 automaat > PDK vond ik niet bij de auto horen)
En ondertussen rijd ik een 997 GT3, met een enorme glimlach (mede door de Akrapovic uitlaat)
Lang verhaal, ga beide rijden. Zowel 4S als Turbo, handbak en automaat.
13 jan 2020 12:15
Ik rij nu mijn huidige 996 4S ruim 10 jaar alweer als dagelijkse rijder en kan het van harte aanbevelen. Wel met handbak natuurlijk!!
Prima rijdersauto die ook in het dagelijkse gebruik nog vrij praktisch is (je moet natuurlijk geen Ikea kast willen vervoeren

)
13 jan 2020 21:51
996 4S heb ik niet gehad maar wel een Carrera 2 (1e serie dus 300pk) en een 996 TT. De turbo was ontaard snel en liep als op rails maar ik vond hem te klinisch. Leuk als je volgas kunt geven maar a) dat kan steeds minder en b) is slecht voor je portemonnee als je niet oplet en steeds met flitsmeister rijden is ook niet relaxed. De Carrera was veel leuker, klonk beter en zat meer "leven" in.
Zelf diverse keren een 4S overwogen, zou die zelf nu kiezen als de keuze tussen die of een TT zou gaan. En koop dan de best 4S die je kunt vinden, ook dat vertaald zich verderop weer terug in "restwaarde".
Problemen met de non-Metzger blokken in de 996 / 997 valt overigens best mee, vraag maar aan een goede specialist. Je leest en hoort alleen de horror verhalen, van de grote meerderheid die geen problemen heeft hoor je meest niets
13 jan 2020 21:56
Ja vraag het resto eens ...
13 jan 2020 21:57
Ja die heeft het er druk zat mee denk ik zo. Maar er rijden er ook een behoorlijk aantal natuurlijk.
13 jan 2020 22:33
Eens hoor, die heeft er natuurlijk zijn business van gemaakt (en kunnen maken). Maar bij sommige type wagens / Porsches zijn er nu eenmaal simpelweg procentueel te veel issues. Al dan niet als gevolg van inmiddels bekende ontwerp fouten. Dat gaat ook verder dan een paar eigenaren die hun beklag doen op internet fora. Ik zou daar zelf rekening mee houden. Maar het blijft een risico afweging. Die ieder voor zich maakt. Een kleine, maar wel significant minder kleine, kans dan bij een willekeurige andere wagens x een aanzienlijke schadepost = toch een behoorlijk potentiële kostenpost. En de mods zijn de kosten ook niet.
13 jan 2020 22:35
Turbo.
13 jan 2020 22:39
We waren er toch al uit en de winnaar was toch al bekend?
13 jan 2020 23:05
Toch de 4s hoor. Turbo gaat met mijn wensen niet meer lukken. Had ik dat vijf jaar terug maar moeten doen. Toen je voor 35 nog een nette turbo kon kopen met net een ton op de teller.
13 jan 2020 23:12
Je neemt me de woorden uit de mond ... 5jr geleden hetzelfde moeten doen. Vaak ook overwogen om over te stappen. Maar hik toch steeds tegen de vraagprijs aan. En als ik dan toch de trekker over wil halen en eens in zijn drie tot aan de toerenbegrenzer rag dan is dat gevoel weer snel vergeten.
Dan is een 996 (4S) met die paar juiste tweaks en upgrades onverslaanbaar wat betreft value for money.
Denk dat als er ooit iets anders in de plaats komt dat het dan een 996 gt3 is.
14 jan 2020 8:54
Zeker. En de prijzen van de 4s lijken nu wel stabiel te worden, rond de 30-35k. Daaronder zitten ze ook met erg hoge km standen, en de mooie gaan naar 40. Maar aangenamere prijzen dan voor de Turbo’s..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.