22 maart 2020 9:39
Kappi2907 schreef:erwin996 schreef:redriver schreef:Waarom lees / hoor ik zo weinig over het scenario wat we bij de komende griepgolf gaan hanteren ? Op basis van de feiten van afgelopen jaren gaan daar in Nederland alleen al tussen de 5000 en 7500 meersterftes door vallen. Regeren is toch vooruit kijken .....
Goed punt, vooralsnog gaan er veel meer mensen dood aan de griep, in de winter van 2018 ruim 9.400 griepdoden in Nederland.
Klein detail, voor de griep is er een vaccin beschikbaar. De zgn ‘griepprik’. Als je deze jaarlijks laat zetten, meestal door ouderen, ben je aardig beschermd.
Verder is al in den treuren uitgelegd wat het verschil is tussen de griep en Corona. Vermoeiend aan het worden....
https://influenzastichting.nl/hoe-voorkom-ik-griep/
22 maart 2020 9:44
Kappi2907 schreef:erwin996 schreef:redriver schreef:Waarom lees / hoor ik zo weinig over het scenario wat we bij de komende griepgolf gaan hanteren ? Op basis van de feiten van afgelopen jaren gaan daar in Nederland alleen al tussen de 5000 en 7500 meersterftes door vallen. Regeren is toch vooruit kijken .....
Goed punt, vooralsnog gaan er veel meer mensen dood aan de griep, in de winter van 2018 ruim 9.400 griepdoden in Nederland.
Klein detail, voor de griep is er een vaccin beschikbaar. De zgn ‘griepprik’. Als je deze jaarlijks laat zetten, meestal door ouderen, ben je aardig beschermd.
Verder is al in den treuren uitgelegd wat het verschil is tussen de griep en Corona. Vermoeiend aan het worden....
22 maart 2020 9:56
22 maart 2020 10:21
Enguess schreef:Ook eens, Giulia. Maar niet eenvoudig in Nederland, een land van notoire betweters dat zich in en uit principe niet aan regels wenst te houden.
22 maart 2020 10:23
redriver schreef:Kappi2907 schreef:erwin996 schreef:redriver schreef:Waarom lees / hoor ik zo weinig over het scenario wat we bij de komende griepgolf gaan hanteren ? Op basis van de feiten van afgelopen jaren gaan daar in Nederland alleen al tussen de 5000 en 7500 meersterftes door vallen. Regeren is toch vooruit kijken .....
Man, man ontregeld de griep de economie? Nee
Is de griep beheersbaar? Ja
Kan van griepslachtoffers op fatsoenlijke manier afscheid worden genoemden? Ja
Komen grieppatienten op de IC terecht? Minimaal!
....en zo verder, en zo verder.
Welke maatregel stel je voor om de griep te voorkomen?
Zinloos dit.
Ik zal mijn opmerking nog wat toelichten. Ik denk dat er weinig mensen zijn die nog ontkennen dat COVID-19 een probleem is wat we moeten aanpakken (ik ook niet). Ik vraag me alleen hardop af of straks een griep-dode net zoveel compassie van de medemens kan verwachten en steun van de regering(en) als een Covid-19-dode nu. Ik denk dat ik het antwoord al weet. ...... Ik wil dus geen vergelijk maken tussen Covid-19 en de griep zelf maar met de maatregelen (met alleen een griep-vaccin redden we het jaarlijks ook niet) ter voorkoming van slachtoffers.
22 maart 2020 10:30
22 maart 2020 10:34
Enguess schreef:Enguess schreef:Ook eens, Giulia. Maar niet eenvoudig in Nederland, een land van notoire betweters dat zich in en uit principe niet aan regels wenst te houden.
Nou zal ik wel weer een grote bek krijgen van 205forever dat ik me als een in het buitenland wonende Nederlander dit soort uitspraken niet mag veroorloven.
Maar het is wel zo.
22 maart 2020 11:04
Kappi2907 schreef:De overheid heeft aandacht voor de griep:
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/gri ... ppreventie
Mensen stop nou eens met die domme vergelijking met de griep.
Griep is beheersbaar qua gezondheid en economische gevolgen. Daar hoeft de regering niet ‘op vooruit te kijken’.
Corona niet......
22 maart 2020 11:10
22 maart 2020 11:20
redriver schreef:Kappi2907 schreef:De overheid heeft aandacht voor de griep:
Griep is beheersbaar qua gezondheid en economische gevolgen. Daar hoeft de regering niet ‘op vooruit te kijken’.
Corona niet......
Als je 2500 tot 7500 griep-doden beheersbaar noemt ......
22 maart 2020 11:29
22 maart 2020 11:40
redriver schreef:Kappi2907 schreef:De overheid heeft aandacht voor de griep:
Corona niet......
Als je 2500 tot 7500 griep-doden beheersbaar noemt ......
22 maart 2020 11:45
22 maart 2020 11:49
Kappi2907 schreef:Op dit moment lopen de aantallen geïnfecteerde en doden in tijd gelijk op met Italië.
Statisch gezien is het aantal geïnfecteerd gerelateerd aan aantal positieve testen Is dit echter een voorbode voor wat komen gaat kunnen we onze borst nat maken.
Discipline van de Nederlanders is slecht!
Kans is dus groot dat we de jippie zijn!
22 maart 2020 12:23
22 maart 2020 12:30
22 maart 2020 12:32
22 maart 2020 13:08
22 maart 2020 13:17
22 maart 2020 13:26
22 maart 2020 13:33
22 maart 2020 14:28
ruud janssen schreef:Kappi2907 schreef:Op dit moment lopen de aantallen geïnfecteerde en doden in tijd gelijk op met Italië.
Statisch gezien is het aantal geïnfecteerd gerelateerd aan aantal positieve testen Is dit echter een voorbode voor wat komen gaat kunnen we onze borst nat maken.
Discipline van de Nederlanders is slecht!
Kans is dus groot dat we de jippie zijn!
22 maart 2020 14:37
22 maart 2020 14:41
Cazzo Super Veloce schreef:Precies!
Vrijwel alle doden zijn 80+. Is natuurlijk ook erg, maar rechtvaardigt niet de blinde paniek die hier en elders heerst.
Maar ja, een half uurtje googelen en ze zijn meteen deskundig...
Overigens maakt Ab Osterhaus de vergelijking tussen gewone influenza en Corona ook, maar die snapt het waarschijnlijk ook niet volgens de pseudodeskundigen hier
22 maart 2020 15:02
Cazzo Super Veloce schreef:Precies!
Vrijwel alle doden zijn 80+. Is natuurlijk ook erg, maar rechtvaardigt niet de blinde paniek die hier en elders heerst.
Maar ja, een half uurtje googelen en ze zijn meteen deskundig...
Overigens maakt Ab Osterhaus de vergelijking tussen gewone influenza en Corona ook, maar die snapt het waarschijnlijk ook niet volgens de pseudodeskundigen hier