Nachtblauw zal ongetwijfeld de max zijn, maar te saai voor wat ik voor ogen heb.
Riviera blue zit in de "maritiem" familie, mooi op een smalle, maar op een dikke met nog dikkere spoiler erop gaat dat wat marginaal worden
Nu...
Ik had gisteren een epiphany
On the look out voor hier en daar een flippertje te kopen en ineens zag ik 'm passeren, een WCS (World Cup Soccer '94). Ik moet NIKS weten van voetbal, en dus ook niks van een WCS, want ik kan niet voorbij het onderwerp van een flipper kijken, als het onderwerp me niets zegt flipper ik er niet op. Het is niet anders.
Nu is het de laatste tijd ook bon ton van flipperkasten te tunen. Vroeger vond je niks voor die hokken, tegenwoordig wordt quasi alles gemaakt and then some. Een WCS heeft hier en daar wat goudkleurige onderdelen zitten. Nu zag ik foto's passeren van een WCS waarvan de eigenaar al die onderdelen in 't geel had laten poedercoaten, hij had ook gele siliconenrubbers gebruikt (in mijn tijd had je zwart of wit), en hier en daar nog wat tuning en in eerste instantie wou ik die flipper zo hard dat ik bijna vergat dat het over voetbal ging.
Toen dacht ik: "je hebt er hier genoeg staan, pick one, en ga loos".
And suddenly it dawned on me...
Terug die pics van die WCS gaan opsnorren en ik moest voor mezelf toegeven dat, als IK die WCS in zo'n kleuren zou gestoken hebben, ik zelf nooit zou geweten hebben of ik die nu mooier vond dan het origineel. Maw: ik sta niet sterk genoeg in mijn schoenen (of kan mezelf niet wijsmaken) om te zeggen: "Ik neem die kleur, die kleur staat er op, en DAT is nu de mooiste kleur in mijn ogen". Als ik "het werk" van iemand anders onder ogen krijg weet ik het wel: "Ja, als ik een WCS zou moeten kopen, dan liefst die gele"
Maw... Het wordt waarschijnlijk uni grijs.
Alhoewel... soms druk ik ook graag mijn zin eens door. Dat is soms al meegevallen, maar valt soms ook tegen. Groen heb ik een beetje afgeschreven, maar donkerblauw blijft in mijn been bijten en isn't done to death.
Slecht voorbeeld, dikke kont wel, maar een pré-impact én metallic, 2 dingen die de Turbo niet is:

Nu is er wel een klein probleempje. Mijn mannetje die het werk ging uitvoeren antwoordt niet meer. Ik had gevraagd hoe ze roest in bvb de B-stijl "zien", want daar is nu nog niks bij de mijne, maar we weten allemaal dat het daar waarschijnlijk wel aan 't borrelen is. Simpele vraag, er bij gezegd dat als dat niet mogelijk is tenzij ze de schil verwijderen en visueel checken en dat dan meer kost, ik dat begrijp, maar dat ik graag zou weten waar ik aan toe ben. Doch helaas.
In principe ging het rond de 10k zijn. "Alles" demonteren (wat er met alles bedoeld wordt weet ik ook niet echt), herspuiten in een andere kleur, en rubbers die niet meer voldoen vervangen. Wat kan je voor 10k verwachten? En zijn er hier ervaringsspecialisten met goeie adresjes?