05 mei 2020 19:31
05 mei 2020 21:18
05 mei 2020 22:27
05 mei 2020 22:45
05 mei 2020 22:58
05 mei 2020 23:18
steef schreef:In plaats van investeren in zorg, volgt de politiek de ‘eis’ van de zorgverzekeringen op, en gaat schaamteloos akkoord met bezuinigingen binnen de zorg. Nederland is helemaal niet voorbereid op welke ramp dan ook! Zelfs het leger is wegbezuinigd.
05 mei 2020 23:34
steef schreef:Nee, dan maakt niemand zich daar druk over: het wordt geaccepteerd!
06 mei 2020 0:03
06 mei 2020 0:07
06 mei 2020 0:21
Subdriver schreef: geeft niet mannen, kansloos, te hoog gegrepen, mijn fout, ik stop er mee.
06 mei 2020 2:09
MarkS schreef:steef schreef:.....Je wil het ook echt niet snappen hè....
06 mei 2020 6:52
06 mei 2020 7:53
steef schreef:Maar we kennen de Nederlanders: geef ze een vinger, en we gaan gelijk aan de polonaise.
steef schreef:Ik ben niet bang voor Corona, helemaal niet zelfs, en is het mijn tijd, dan is het mijn tijd.
steef schreef:Ik lees en bestudeer veel over gedragswetenschappen, psychologie, enz. Dit kan geen jaar doorgaan. Dat is niet goed voor de mens! Dat is niet goed voor Nederland. De teugels moeten losser, zodat er weer wat meer geleefd kan worden.....
06 mei 2020 8:20
06 mei 2020 11:07
Subdriver schreef:Wat als iemand met een griepje naar het verzorgingstehuis van zijn moeder gaat, iemand besmet die vervolgens komt te overlijden?
Vinden we dat normaal? Staan we daar niet bij stil? Of is dat iets anders of minder erg? Zeg het maar. Gebeurt toch echt hoor.
06 mei 2020 13:25
06 mei 2020 13:36
06 mei 2020 13:40
06 mei 2020 13:53
06 mei 2020 13:57
brian951 schreef:Wat ik hier in deze verhitte discussie mis is dat er allerlei zaken onder de noemer `coronabestrijding` doorgedrukt worden. Besmettingen, IC bedden en sterfgevallen nemen al weken af maar de maatregelen worden harder en in wetgeving vastgelegd. Verplicht vaccinatiepaspoort wat er aan zit te komen (implementatieplan gewoon te downloaden vanaf internet). Een app die gaat bijhouden met wie je allemaal in aanraking bent geweest en dus ook waar je bent geweest. Nog niet verplicht maar mark my words.. De stikstofwet die er even doorheen gejast is omdat niemand er oog voor had. Er zijn regeringen en instituten die hier wel bij varen. Voorbeelden teveel.. Corona angst is het instrument, daaruit vloeien beloningen, de terrasjes mogen misschien weer open, en straffen, we kunnen de maatregelen weer terugdraaien..enz.. Dit gaat allang niet meer over de bestrijding van het virus. Maar over controle en macht. En begrijp mij niet verkeerd elke dode is er een teveel, maar keiharde cijfers naast elkaar leggend is deze crisis in de verste verte de naam pandemie niet waard. En zolang wij overal blijven discussiëren over besmettingsgraden en overdracht als hobby virologen is dat ook precies waar ze op hopen.
06 mei 2020 14:17
brian951 schreef:is deze crisis in de verste verte de naam pandemie niet waard.
06 mei 2020 14:22
Cazzo Super Veloce schreef:brian951 schreef:Wat ik hier in deze verhitte discussie mis is dat er allerlei zaken onder de noemer `coronabestrijding` doorgedrukt worden. Besmettingen, IC bedden en sterfgevallen nemen al weken af maar de maatregelen worden harder en in wetgeving vastgelegd. Verplicht vaccinatiepaspoort wat er aan zit te komen (implementatieplan gewoon te downloaden vanaf internet). Een app die gaat bijhouden met wie je allemaal in aanraking bent geweest en dus ook waar je bent geweest. Nog niet verplicht maar mark my words.. De stikstofwet die er even doorheen gejast is omdat niemand er oog voor had. Er zijn regeringen en instituten die hier wel bij varen. Voorbeelden teveel.. Corona angst is het instrument, daaruit vloeien beloningen, de terrasjes mogen misschien weer open, en straffen, we kunnen de maatregelen weer terugdraaien..enz.. Dit gaat allang niet meer over de bestrijding van het virus. Maar over controle en macht. En begrijp mij niet verkeerd elke dode is er een teveel, maar keiharde cijfers naast elkaar leggend is deze crisis in de verste verte de naam pandemie niet waard. En zolang wij overal blijven discussiëren over besmettingsgraden en overdracht als hobby virologen is dat ook precies waar ze op hopen.
Er zijn dus echt mensen die dit soort onzin geloven en delen. Dat baart mij veel meer zorgen dan het Coronavirus.
06 mei 2020 14:26
Ronaldo schreef:+1
06 mei 2020 14:40
brian951 schreef: common sense is ook niet voor iedereen weggelegd.
06 mei 2020 15:51
Ronaldo schreef:+1