Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: (non Porsche) Electravraagje

13 mei 2020 21:02

Jij bent een volhouder Maarten. :res:

13 mei 2020 21:06

Pfieuww.
Eind goed al goed.

13 mei 2020 21:53

Hoera! Gefeliciteerd. Nou, zo gebeurd toch :mrgreen:

13 mei 2020 22:03

Simultaan stuk gaan van lampen die op 1 voeding zitten komt vaker voor - zelfs bij auto’s ;)

13 mei 2020 22:35

Tja. Dat weet ik nu ook :wink:

Enne: volhouden? Ik had niet echt een andere optie :roll: :mrgreen:

13 mei 2020 23:41

Maarten schreef:een multimeter werkt dus ingewikkelder dan je denkt (het is mij niet gelukt om 12V af te lezen van dat ding)
Ik denk dat die elektronische voeding acuut in foutmodus gaat als er geen "normale" belasting aan hangt. Normaal is tussen 35 en 105 watt, zoals aangegeven op het ding.
In spanningmeetmodus heeft een multimeter een zo hoog mogelijke weerstand. Blijkbaar kreeg de voeding niet genoeg stroom door de meter gepompt en ging meteen in foutmodus.
Als je had gemeten met een werkende lamp aangesloten dan had je 12 volt gemeten.

Je kunt dit als je wil testen met de oude voeding want die doet het waarschijnlijk en heb je nu als reserve.
Mooi dat het werkt in ieder geval :thumleft:

14 mei 2020 9:13

En dan ook nog eens opgelost binnen 4 pagina's op dit forum :cheers: :mrgreen:

14 mei 2020 10:37

NordRack2 schreef:Ik denk dat die elektronische voeding acuut in foutmodus gaat als er geen "normale" belasting aan hangt. Normaal is tussen 35 en 105 watt, zoals aangegeven op het ding.
Een schakelende voeding dus, zoals die in desktop computers. Kan best.

14 mei 2020 11:55

Ik ga me er nog eens in verdiepen.... Kan het iets met wisselspanning vs gelijkspanning te maken hebben?
Plaats een reactie